Ana içeriğe atla

arf

TÜRKİYE’NİN GENÇLERİ ŞİRKETLERDEN NELER BEKLİYOR?

08.10.2018 - 17:12

HER YIL 61 ÜLKEDE 1,8 MİLYON GENÇLE GERÇEKLEŞEN UNİVERSUM EN ÇEKİCİ İŞVERENLER ARAŞTIRMASI, TÜRKİYE’DE 6. KEZ DÜZENLENDİ. GENÇLERİ 7 PROFİLDE TOPLAYAN ARAŞTIRMA, Y KUŞAĞININ ŞİRKETLERDEN NELER BEKLEDİĞİNİ DE ORTAYA ÇIKARDI.

Universum En Çekici İşverenler Araştırması, 1,8 milyon gencin katılımıyla dünyanın 61 ülkesinde her yıl gerçekleştirilen bir çalışma. Bu araştırma, bu yıl Türkiye’de 6. kez düzenlendi. 54 binden fazla Y kuşağı ile yapılan Universum En Çekici İşveren Araştırması’nın sonuçları, Türkiye’nin gençlerine, beklentilerine, gerçekliklerine ve küresel dünyanın çok çeşitli coğrafyasına kıyasla farklılıklarını sunarak iş yaşamının geleceğine yönelik önemli mesajlar veriyor.
Araştırmada yer alan bazı sonuçlar şöyle:
Universum En Çekici İşverenler Araştırması, gençleri 7 profilde topluyor: Kariyerci, girişimci, uyumlu, avcı, idealist, çokulusçu, lider… Önceki yıllardaki gibi bu yıl da Türkiye’nin yaş ortalaması 22,4 olan üniversiteli Y kuşağı, yüksek oranlarda kariyerci, avcı ve çokulusçu. Bu yıl en çok artışın avcı profilinde olduğunu görüyoruz. Parasal niteliklere odaklanan gençlerin sayısı oldukça fazla… 
Bu yıl da gençlerin en çok tercih ettiği sektörlerin başında eğitim ve bilim kuruluşları geliyor. 
Akıl ile kendine meydan okumak, entelektüel seviyeyi zorlamak ve daha fazla bilişsel gelişim için bireysel çabada bulunma konularında Finlandiya, Güney Kore, Singapur ve Kanada gibi dünyanın eğitim seviyesi en gelişmiş ülkelerine göre ülkemiz çok geride. 
Üniversite öğrencilerinin kariyer hedeflerinde bu yıl ilk sırada “uluslararası kariyer” yer alıyor. İş yaşamına başlamadan uluslararası kariyer hedefi koyan Y kuşağı, ortalama üç yıl deneyimin ardından özel hayat dengesi hedefliyor. 
Öğrencilerin yüzde 40’ı mezun olduklarında uluslararası bir şirkette çalışmak istediklerini ifade ediyor. 
Gençler, hakkında yeterince bilgi sahibi olmadıkları şirketleri tercih etmiyorlar.

FİRMALARIN İLGİSİ BİZİ ÇOK MUTLU EDİYOR
Geleceğe yatırım yapmak ve önümüzdeki yılların stratejilerini oluşturmak adına araştırmayı merakla bekleyen pek çok firmanın olduğunu belirten Dinamo Danışmanlık Kurucu Ortağı & Universum Orta Doğu Direktörü Lideri Evrim Kuran, “Eriştiğimiz 54 binden fazla örneklemle ülkenin niceliksel olarak en kapsamlı gençlik araştırmasını gerçekleştirmiş olmanın büyüsüne fazla kapılmadan, merak içgüdümüzü taze tutarak işverenler, liderler, üniversiteler ve türlü alandan kural koyucular için anlamlı bir fotoğraf ortaya koymaya çalıştık. Her yıl firmaların araştırmamıza gösterdiği ilgi bizi çok mutlu ediyor. Araştırma, Türkiye’nin gençlerine, beklentilerine, gerçekliklerine ve küresel dünyanın çok çeşitli coğrafyasına kıyasla farklılıklarına bakmak, iş yaşamının geleceğine ve o gelecekle ilgili sorumluluklarımıza dair bizlere önemli mesajlar veriyor.” diyor. 
Araştırma ile Türkiye’nin en çekici işverenleri de belirlendi. Ekonomi ve iş dünyasının merakla beklediği sonuçlar, kültür ve işveren markası ilişkisinin gerçek örnekler üzerinden konuşulacağı People Make The Brand Konferansı’nda paylaşılacak. 30 Kasım’da gerçekleşecek konferansta Türkiye’nin En Çekici İşverenleri Araştırması sonuçları, dünya karşılaştırmaları ile birlikte kamuoyuna sunulacak.

ff

Yukarı