Ana içeriğe atla

FFF

ZÜHRE, 2018’DE HEDEFLERİNİN ÜZERİNDE BÜYÜDÜ

21.01.2019 - 14:25

MUHAFAZAKÂR KADIN GİYİM MARKASI ZÜHRE’NİN YÖNETİM KURULU BAŞKANI HÜSNÜ EKİN: “2018’DE HEDEFLEDİĞİMİZİN ÇOK ÜSTÜNDE BİR BÜYÜDÜK. 2019’DA İSTANBUL’DA 5 MAĞAZA AÇMAK İSTİYORUZ. AYRICA 10’A YAKIN FRANCHİSE BAYİ AÇILMASINI ÖNGÖRMEKTEYİZ.”

Zühre, son dönemlerde adından söz ettiren kadın dış giyim markalarından biri. Zühre Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Ekin, hem 2018 ve 2019 hem de hedefleriyle ilgili sorularımızı cevapladı.  

Ekonomide hareketli bir yılı geride bıraktık. Döviz, faiz ve enflasyondaki hızlı değişimler nedeniyle çeşitli kampanyaların gerçekleştirildiği, vergi indirimlerinin yapıldığı, konkordato tartışmalarının yaşandığı 2018 yılı sizin için nasıl geçti?
Her anlamda hareketli bir 2018 geçirmemize rağmen Zühre olarak biz bunu fırsat olarak gördük. Belirsizlikler bizi durağanlıktan ziyade daha hareketli olmaya ve daha çok çalışmaya yöneltti. Çalışmalarımızın neticesinde de hedeflediğimizin çok üstünde bir büyüme gerçekleştirdik. Bizim için pek çok açıdan verimli bir yıldı. 2018 yılı içerisinde yurt içi ve yurt dışı bayi sayımız 450’ye yaklaştı. Bünyemize yurt içinde 24 şehirde, yurt dışında Cezayir, Fas, Tunus, Amerika ve Filistin başta olmak üzere 16 ülkede yeni multibrand satış noktaları eklendi. Franchise bayi sayımız toplam 41 oldu.

2018’de ne kadar büyüdünüz?
Dediğim gibi, hedeflerimizin üstünde bir büyüme gerçekleştirdik. 2018 yılının ilk çeyreğinde yüzde 30 büyüme gerçekleştirirken, tasarım ekibimize konularında uzman personel dahil ettik. Büyüyen personel ekibimizin profesyonelliğiyle ürün gamımızı daha da genişletmeyi hedefliyoruz.

2019, DAHA DİNAMİK OLMAMIZ GEREKEN BİR YIL
2019 yılıyla ilgili değerlendirmelerinizi alabilir miyiz? Gerek şirketiniz gerekse Türkiye ekonomisi açısından nasıl bir yıl olacağını tahmin ediyorsunuz?

2019, deyim yerindeyse, şirketlerin daha dinamik olması gereken bir yıl. Şirketlerin mümkün olduğunca kendi öz kaynaklarıyla dönmesi ve bu kaynakları daha dikkatli ve verimli kullanması gerekiyor. İç piyasada talep eksikliği olması muhtemel bir durum. Bu daralmayı dış piyasalara açılmak için bir fırsat olarak görmek gerekiyor. 
2018’de Enflasyonla Topyekün Mücadele gibi kampanyalar ve bazı sektörler için vergi indirimleri yapıldı. Bunlar piyasayı canlandırmak için yeterli oldu mu?
‘Enflasyonla Topyekün Mücadele’ kampanyasına destek veren markalar arasında biz de yer alıyoruz. Bu kapsamda yüzde 35 indirim gerçekleştirdik. Bu gibi gelişmelerin ve adımların piyasaları canlandıracağını düşünüyoruz. 

Şirketinizin 2019 hedefleri ve projeleri hakkında bilgi verebilir misiniz? 
Sektörde halen ciddi bir büyüme potansiyeli var. Daha niş bir alan olan muhafazakâr giyim pazarı ise tüm dünyada ilgi görüyor ve önemli fırsatlar sunuyor. Bu fırsatları etkin bir şekilde değerlendirip yatırımlarımızı sürdüreceğiz. 2019’da İstanbul’da 5 farklı lokasyonda mağaza açmak istiyoruz. Fizibilite çalışmaları devam ediyor. Ayrıca Türkiye ve dünya genelinde yeni bayilik görüşmeleri yapmaktayız. 2019’da 10’a yakın franchise bayi açılmasını öngörmekteyiz. 
 

arf

Yukarı