Ana içeriğe atla

BANNER

“KIYMETİNİZ BİZİMLE GÜVENDE”

12.11.2019 - 15:52

BANTAŞ İş Geliştirme ve Müşteri Hizmetleri Müdürü Levent Kocabıyık: “BANTAŞ 2018 yılından itibaren Hissedar Bankalarına TCMB adına nakit saklama ve işleme hizmetleri de vermektedir.”

Denizbank, QNB Finansbank ve Türk Ekonomi Bankası ortaklığında kurulan BANTAŞ 8 Ocak 2009’dan bu yana faaliyet gösterdiğini biliyoruz. Peki, kuruluş amacınız nedir? 
BANTAŞ bir verimlilik projesi olarak hayata geçirilmiştir. Kuruluş amacı ortak kaynakları kullanarak Hissedar Bankalarına, diğer bankalar ve perakende müşterilerine nakit lojistiği alanında hizmet vermektir. Kuruluşundan önce Ortak Bankaların gerek nakit işleme ve saklama, gerekse nakit taşıma hizmetlerini kendi iç kaynakları ile yapıyor olmalarının verimli olmadığı görülmüş; kaynakların tek havuzda toplanmasının yaratacağı optimizasyon fırsatları değerlendirilmiş ve dünyadaki diğer çok-bankalı modeller örnek alınarak projelendirilmiştir.
BANTAŞ 5188 sayılı Özel Güvenlik yasası koşullarına göre yapılanmış olup, BDDK Destek Hizmetleri Yönetmeliğine uygun şekilde nakit, değerli madenler ve kıymetli evrakın saklanması, nakitin uygun şekillerde işlenmesi, sahada güvenli olarak taşınması, banka şubelerine ve perakende müşterilerine teslim edilmesi ve alınması, ATM cihazlarına ikmal ve bakım hizmetleri verilmesi, havayolu ile kıymet sevkiyatı konularında güvenli lojistik hizmetleri sunmaktadır. Şube ağı, tüm Türkiye ve KKTC olmak üzere geniş bir coğrafyayı kapsamaktadır. BANTAŞ 2018 yılından itibaren Hissedar Bankalarına TCMB adına nakit saklama ve işleme hizmetleri de vermektedir.

Bankalara sunduğunuz güvenlik hizmet ve çözümlerinde hangi kriterler ön plana çıkıyor? Bankalar ve finans sektörün güvenlik konusunda ne gibi beklentileri oluyor? 
Nakit lojistiği hizmetleri, bankalar veya perakende sektörü ile tedarikçileri arasında özel bir güven bağı gerektirmektedir. Nakitin emanet edildiği bir ilişkide güven ve güvenilirlik öne çıkan en önemli kriterler olmaktadır. Sıradan bir müşteri-tedarikçi ilişkisinin ötesinde, çözüm ortağı anlayışı gelişmektedir. Çünkü özellikle bankalar söz konusu olduğunda, işlenen veya taşınan nakit, bankacılık hizmetleri açısından kritik öneme sahiptir ve bankanın kendi müşterilerinin memnuniyetini doğrudan etkilemektedir.
Bankaların ve aslında diğer tüm ticari kuruluşların tedarikçilerinden doğal ve öncelikli beklentileri, en kaliteli hizmeti mümkün olan en düşük maliyete alabilmektir. Müşterilerin, kıymetlerini emanet ettikleri bu iş kolunda yüksek güvenlik standartları, kapsamlı sigorta teminatı, gelişmiş otomasyon gibi beklentileri de bulunmaktadır. 

Müşterileriniz neden BANTAŞ’ı tercih etmelidir?
Nakit lojistiği iş kolunun ve bunlarla ilgili mevzuat düzenlemelerinin Türkiye’deki geçmişi oldukça kısadır. BANTAŞ da henüz 10. yılını tamamlamış olmakla birlikte sektörde lider konumda olan, sürekli ve istikrarlı büyüme eğrisine sahip, başarılı bir hizmet firmasıdır. Çoklu-banka hizmet modeline uygun yapılandırılmış olması nedeniyle yeni müşterilerini rahatlıkla portföyüne ekleyebilmekte ve en zorlu hizmet taleplerini rahatlıkla karşılayabilmektedir. 
BANTAŞ yüksek teknoloji ve otomasyona yaptığı yatırımlar, eğitimli personeli, geniş hizmet gamı ve yaygın şube ağı ile müşterilerine daha kaliteli hizmet konusunda sürekli çaba ve arayış içindedir. Özellikle, yeni ürünler ile kendini geliştirmekte “kıymetiniz bizimle güvende” iddiasını, hissedarlarına ve müşterilerine değer katma azmi ile sürdürmektedir.  

arf

Yukarı