Ana içeriğe atla

rize

TEMİZLİK SEKTÖRÜNDE 35 YILLIK DEÇA İMZASI...

16.11.2016 - 18:16

Temizlik Sektörünün öncüsü DEÇA Hizmet grupları’nın yönetim kurulu Başkanı ALİ MURAT ÇİMEN, “Deça olarak 1982 yılından bugünlere kadar hizmet vermediğimiz hiçbir müşteri portföyü ve iş kolu kalmadı. Türkiye’nin ilklerinde ve en büyüklerinde hep bizim hizmetlerimiz var” dedi.

Deça olarak temizlik, güvenlik, ilaçlama ve personel istihdamı konularında sunduğumuz çözümlerde hangi kriterler ön plana çıkıyor? 
Deça Hizmet Grupları olarak (Güvenlik, Temizlik, İlaçlama ve Bodrolama) personel istihdamında elemanlarda aradığımız kriterlerde yaş, fizik, hitap ve tecrübeye önem verip işe başlatmadan önce gideceği iş yerinde bazı kuralları ve yapacağı işin tarifi ile müşteri memnuniyetine verdiğimiz önemi elemana işlemeye çalışıyoruz. Bu kriter ve eğitimleri tüm meslektaşlarımın da yaptığına inanıyorum. Çünkü günümüzde klasik işçilik ve klasik çalışma denemelerini artık tarihe karıştı diyebiliriz.
Temizlik hizmeti alan kuruluşlar yukarıda saydığımız tüm kriterleri elemanlarda görmek ve temizlik işi yapılırken sorun ve mazeret dinlemeyen bir şirketle çalışmak istiyorlar. Yalnız hizmet işi yapan tüm iş kollarında olduğu gibi bizim sektörümüzde de maalesef bu saydığımız kriterleri taşıyacak eleman bulmaktaki sıkıntılarımız gittikçe büyüyor, eleman kalite seviyesi gittikçe düşüyor. Bunun sebeplerinin başında AVM’ler, iş merkezleri, konut projeleri, oteller vb. gibi yapıların son yıllarda çoğalması eleman taleplerini patlatmış dolayısıyla iş yerlerindeki eleman sirkülasyonu çok artmış bu da bizleri yormaya ve hizmetin aksamasına sebep olduğu gibi sektörümüz için de olumsuz duyumlara ve istenmeyen yorumların çıkmasına sebep vermiştir. Yine bu durum yevmiyeci fiyatlarının ani yükselmelerine, camcı ve makinacı personellerin aşırı maaş artışlarına da sebep olmuştur. Hizmeti veren firmaların bazen elemanı tutmak için kazandıkları kârları da elemana vermek zorunda kaldığı dönemler yaşanıyor. Çalıştığımız personellerin büyük bir bölümünün yaz dönemlerinde memleketlerine gitmek istemeleri sektörde dönemsel sıkıntılar yaratıyor. Dolayısıyla eleman seçimindeki kriterler zaman zaman en alt seviyelere inebiliyor ve konuda sektörümüzdeki sıkıntıların gittikçe büyüyebileceği endişemi de belirtmek istiyorum. Bu sorun önemli bir konu. Çünkü; bazen iş almak kadar eleman bulup projeyi hazır hale getirmek de o kadar problemli hale geliyor. Bunun çözümü için bir an önce harekete geçip ülkemizde bulunan yabancı işçilere çalışma izni verilerek bunun rekabetini artırılmalı ve eleman bulma sıkıntıları bu şekilde hafifletilmeli. Yoksa problemler gittikçe artacak ve sektörlerin gelişmesinin önünde büyük bir sorun olmaya devam edecek.  
  
AVM sektörüne yönelik hizmetlerinizde müşteri memnuniyetini sağlama noktasında ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz? 
Bu sorunun cevabı, yine eleman kriterlerine önem vermek, sahada bulunmak, denetimlerimizin sürekliliği ve hataları ortadan kaldırmaktan geçtiği gibi işverenlerimizle ilgili diyalogları ve taleplerini dikkatle takip etmek, çalışma ortamlarını temiz tutmakla işvereni mutlu ve memnun etmenin temelini oluşturuyor. Eğer yapmış olduğunuz işin hakkını verebiliyorsanız, onları yormuyorsanız, onlara temiz ve hijyen ortamlar sunabiliyorsanız, bırakın müşteri memnuniyetini, onlardan hem firmanız hem de çalışanlarınız saygı görmeye başlar ve yıllarca aynı müşteriler ile bir bütünlük sağlayabilirsiniz. Bu titizliğimizle yaptığımız çalışmaların sonucunu Deça olarak büyük bir mutlulukla görüyoruz. Bir firmayla en az 5 yıl ile 25 yıl arasında birlikte çözüm ortağı olmayı başarabiliyoruz. Bunu büyük emekler ve önemli çalışmalar sonucunda müşteri memnuniyetinin bir sonucuna ulaşabiliyorsunuz. Bu başarıda büyük payı olan yöneticilerimizin 24 saat sahada ter döken emekçilerimizi kutluyorum ve huzurunuzda hepsine teşekkürlerimizi sunuyorum. 

“SEKTÖRDE ŞUURSUZ REKABET VAR”
Sektörde varolan rekabetin hizmet kalitesine olan etkilerini değerlendirecek olursak nasıl tablo karşımıza çıkıyor?

Bizim sektörümüzde yaşanan şuursuz rekabetin en çok zararlarını gören firmalardan bir tanesiyiz diyebiliriz. Çünkü portföyümüzdeki bazı müşterilerimize bu haksız rekabeti anlatmakta zorlandık ya da onlar anlamak istemediler. Müşterilerimizi zaman zaman kaybettik. Sonrasında bu müşterilerimiz de bunun çok yanlış olduğunu zaman içinde anladılar. Çünkü iflas eden firmaların kendilerine getirdiği yük ve problemleri kat kat fazlasıyla devlete ve elemanlara geriye ödemek zorunda kaldılar. Deça olarak artık hiçbir şekilde haksız rekabete prim veren, fiyat kıran işverenlerle çalışmama kararımızı uyguluyoruz. Bedava hamallık yapma devrini kapattık.

“TÜRKİYE’NİN İLKLERİNDE VE EN BÜYÜKLERiNDE HEP BİZİM HİZMETLERİMİZ VARDIR”
Müşteri profiliniz hakkında bilgi verir misiniz?

Deça olarak 1982 yılından bugünlere kadar (35 yıl) hizmet vermediğimiz hiçbir müşteri portföyü ve iş kolu kalmadı diyebilirim. Bu hizmetlerimizi geçmişimizden günümüze kadar olan müşteri portföyümüzü, şu sloganla bütünleştirdik ve kataloğumuza yazdık. Sorunuzun cevabı da bunun içinde özetleniyor diyebiliriz. “Türkiye’nin ilklerinde ve en büyüklerinde hep bizim hizmetlerimiz vardır” diye bitirirken tüm meslektaşlarıma başarılar diler, sevgi ve saygılarımı sunarım.

rize

 

Yukarı