Ana içeriğe atla

arf

DÜNYANIN TEMİZLİK DEVLERİ GLOBAL CLEAN EXPO’DA BULUŞACAK

08.10.2018 - 14:50

TÜRKİYE’NİN İLK TEMİZLİK FUARI OLARAK DÜNYANIN TEMİZLİK DEVLERİNİ İSTANBUL’DA BULUŞTURACAK OLAN GLOBAL CLEAN EXPO HAKKINDA BİLGİ VEREN EXPO MASTER CEO’SU EGEMEN HESAPÇI, “TÜRKİYE’Yİ DÜNYA TEMİZLİK SEKTÖRÜNÜN BULUŞTUĞU BİR MERKEZ HALİNE GETİRMEK İSTİYORUZ.” DEDİ.

Expo Master’ın Türkiye’deki fuar kültürüne yönelik amaçlarından bahseder misiniz? 
Expo Master olarak birinci amacımız Türkiye’de fuar sektörüne katkıda bulunmak ve tabii fuara katılan firmaların ihracat rakamlarını artırmak. Fuarlar gerçekten uluslararası anlamda bir ürünün ya da hizmetin pazarlama faaliyetlerini ortaya koymak için çok önemli etkinlikler. Yurt dışından gelen satın alma heyetleri olsun, yurt içindeki belli firmaların satın alma heyetlerinin fuarı ziyaretle birlikte katılımcı firmalardan ürün tedarik etmesi ve anlaşma yoluna gitmesiyle birlikte hem yurt içi ticari faaliyetlerin artması hem de yurt dışı ihracat faaliyetlerinin artması öncelikli hedefimiz. Fuar projelerini birer marka haline getirmeye çalışıyoruz. Bunları sosyal sorumluluk projeleriyle harmanlıyoruz. Toplumdan aldığımızı tekrar topluma kazandırma felsefesiyle hareket ediyoruz. Mesela bu sene, 10 tane köy okulunun 1 senelik temizlik malzemesi ihtiyacını karşılamak gibi bir sosyal sorumluluk projemiz var. Bunun 3 tanesini gerçekleştirdik. Geri kalanını da okulların açıldığı bu dönemde tekrar Milli Eğitim Bakanlığı’nın belirlediği okullara yardımlarımızı ulaştırarak sosyal sorumluluk projemizi birkaç ay içerisinde tamamlayacağız. Bu davranışımızın büyük markalara örnek olmasını temenni ediyoruz.
 
Türkiye’nin ilk temizlik Fuarı olacak olan Global Clean Expo hakkında bilgi verebilir misiniz? Bu fuar her yıl düzenlenecek mi?  
Tabii ki her yıl düzenlenecek. Türkiye’nin ilk temizlik fuarı adı altında, yüzde 100 Türk sermayeli bir iştirak, Global Clean Expo… Uluslararası mecrada adımızı duyurmak için fuarımıza yabancı bir isim seçtik. Yurt dışındaki birçok fuar tanıtım sitesinde fuarımızın reklamı mevcut. Uluslararası katılımı yüksek düzeyde tuttuğumuz ve bunun için çabaladığımız, Ekonomi Bakanlığı ile işbirliği içerisinde yurt dışından satın alma heyetleri getireceğimiz bir fuar. 100’ün üzerinde firmanın katılım göstermesini bekliyoruz. Endüstriyel temizlik ve çöp torbası üreticilerinden kent-çevre temizliği üreticilerine, kuru temizleme makineleri, halı yıkama makinelerinden tutun da kağıt peçete ürünlerine kadar çok geniş bir ürün gamının sergileneceği fuar, 21-22-23 Şubat 2019’da Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek. Bu tarihleri seçmemizin amacı da, yaptığımız pazar araştırmalarında gördüğümüz kadarıyla Türkiye’de temizlik malzemeleri ve makinelerinin satışının en çok şubatın sonunda ve martın başında gerçekleşmesi. Bilimsel yaklaşımlarla fuarımızın tarihini bu döneme denk getirmeye çalıştık. Pazarlama faaliyetlerimiz hız kesmeden sürekli devam ediyor. En çok dijital pazarlamaya önem veriyoruz bu fuarın tanıtımı için. Bunun dışında geleneksel pazarlama anlamında da radyo, billboard ve çeşitli sektörel dergilerde fuarın reklamlarını sürdürüyoruz. Bizim için bu fuarda önemli olan nitelikli katılımcı. Yani satın alma uzmanlarının ziyaretçi olarak gelmesi. Bunun için ayrıca çalışan 3 kişilik bir iş geliştirme ekibimiz var. Bunların görevi fuara hem yurt içinden hem yurt dışından ziyaretçi çekmek. Yurt içindeki bütün alışveriş merkezi yönetimleri, tesis yönetim firmalarının ve otellerin satın alma müdürleri, temizlik toptancıları, bütün halı yıkama ve oto yıkama bayileri bunları tek tek araştırıp (Şu anda yaklaşık 10 bin kişilik bir datamız oluştu.) telefon aramalarıyla, davetiye gönderimiyle nitelikli katılımcının çok yüksek olduğu bir fuar planlıyoruz. Yurt dışından gelecek olan kişiler için Avrupa bölgesinde bir ajansla, Ortadoğu’dan iş toplantıları için geleceklere yönelik de Ortadoğu’da bir ajansla çalışıyoruz. Ekonomi Bakanlığı’nın bize verdiği desteğin yanı sıra biz de kendi bütçemizle yurt dışından satın alma heyetleri getireceğiz. Türkiye jeopolitik olarak önemli bir konumda. Bizde Türkiye’yi dünya temizlik sektörünün buluştuğu bir merkez haline getirmek istiyoruz. Yaklaşık 1 senedir bu proje üstünde çalışıyoruz. Hızlı bir şekilde şu an fuar satışlarımız devam ediyor. Yarısından fazlasının satışları gerçekleşti. Çeşitli derneklerle işbirliğimiz var. Çeşitli global markaların sponsorluk aldığı ve katılımcı olduğu, panellerin de düzenleneceği renkli bir fuar gerçekleşecek. Aynı zamanda fuara katılım gösteren ziyaretçi sayısı kadar ağaç dikmek gibi bir projemiz de söz konusu.
 
Fuarların Türk markalarına nasıl katkıları oluyor? 
Türk markalarının öncelikli hedefi uluslararası anlamda kendilerini duyurmak. Yurt dışından gelen satın alma heyetleri olsun, yurt içi ve yurt dışı basında fuarın görüntüleri ya da markalarla fuar esnasında yapılan röportajlar olsun bunlar mecralarda yayınlandıkça Türk markalarının bilinirliği artacak. Bizim tabii öncelikli hedefimiz Türkiye’nin ve Türk markalarının isimlerini duyurmak, onların ihracatlarını artırmak. Fuarlar, gerçekten özellikle Türk markalarının kendilerini ön plana koymaları ve duyurmaları için önemli faaliyetler oluyor.
 
Ülkemizde fuarcılık kültürü sizce ne kadar yaygınlaştı?
Fuarcılık sektörü Türkiye’de benim gözlemlediğim kadarıyla ilerleme safhasında, yavaş yavaş yükseliyor. Yurt dışına baktığımızda mesela Çin’de 140.’sı düzenlenen fuarlar var. Keza Almanya’da aynı şekilde. Biz de yavaş yavaş ilerde o konuma geleceğiz.

Gelecek dönem planlarınızda ve hedeflerinizde neler var?
İleriki dönemde temizlik sektöründe oluşturduğumuz bu fuarı daha da büyütüp alt dallarına ayıracağız. Endüstriyel temizlik, tesis yönetimi, oto bakımı ve temizliği, halı yıkama ve temizliği gibi farklı alanlarda ayrı ayrı fuar yapma gibi bir projemiz var. Bunun dışında yine araç sektörüyle alakalı, daha önce Türkiye’de olmayan bir modifiye araba fuarı söz konusu şu anda. Bununla ilgili de çalışmalarımızı yapıyoruz. Her sene yeni bir fuar projesi ekleyerek mevcut bünyemizde sürekli gelişim gösteren bir fuar firması olmayı amaçlıyoruz. 

ff

Yukarı