Ana içeriğe atla

aaa

İNOKSAN YILIN İLK ÇEYREĞİNİ BAŞARILI RAKAMLARLA KAPATTI

12.06.2019 - 12:29

DÜNYA MARKASI OLMA YOLUNDAKİ HEDEFLERİNE EMİN ADIMLARLA İLERLEYEN ENDÜSTRİYEL MUTFAK SEKTÖRÜNÜN ÖNCÜ ŞİRKETİ İNOKSAN, 2019 YILI İLK ÇEYREK RAKAMLARIYLA ÖNÜMÜZDEKİ SÜRECİ POZİTİF TAMAMLAYACAKLARININ VE İHRACAT HACMİNİ ARTIRACAKLARININ MESAJINI VERDİ.

2018 yılında kurumsal yapısını güçlendirmeye yönelik çalışmaları tamamlayan sektör devi İnoksan, 2 milyon avroluk makine yatırımıyla özellikle stratejik ürün gruplarında kapasite artışı gerçekleştirdi. Sene başında 2019 yılında global pazarlarda daha aktif olacaklarının sinyalini veren İnoksan Genel Müdürü Esra Batkın, “2019’un ilk çeyreği beklentilerimizin üzerinde, verimli ve güzel geçti.” diyor ve önümüzdeki süreçte yurt dışındaki stratejik iş birlikteliklerine yoğunlaşacaklarının altını çizdi. 

ABD, ÇİN VE AFRİKA PAZARLARI ÖNEM TAŞIYOR
İnoksan’ın 2019 yılı için öncelikli hedefi; markalaşma ve ürün geliştirme süreçleri ile birlikte yaklaşık 8 yıldır dahil olduğu Turquality programı çerçevesinde ihracat oranını artırmak. Asya Pasifik ve CIS ülkelerinde oldukça güçlü durumda olduklarını söyleyen Esra Batkın, “2019’daki en önemli hedefimiz; Avrupa’daki toptan satış fırsatlarını değerlendirmek. Bu konuda 2018 başından bu yana ciddi girişimlerimiz oldu ve 2019 ilk çeyrek itibarı ile sonuçlarını almaya başladık. 2019 ortasında bu kanaldaki ivmemiz artacaktır. Bunun yanında 2019’da ABD, Çin ve Afrika pazarları bizim için birincil sırada önem taşıyor. ABD’de mevcut bir organizasyonumuz var ve güçlenerek büyüyor. Çin pazarında yaptığımız belge yatırımları ile 2019 ortalarında satışlarımızın hızlanmasını bekliyoruz. Afrika’da büyük işler almaya başladık. Operasyonel anlamda zorluklar taşıyan bir pazar olsa da büyük bir potansiyel var.” diyerek ihracat hedeflerini özetledi. 

“BÜYÜK OTEL VE TESİSLERDE İNOKSAN İMZASI GÖRMEYE DEVAM EDECEKSİNİZ”
Yılın ilk çeyreğini başarılı rakamlar ile kapatan mutfak lideri İnoksan’ın, bu başarısında ihracat hedeflerinin gerçekleşmesinin de payı olduğu belirtiliyor. Batkın, “İhracat hedefimiz düşündüğümüz seviyede gerçekleştiği için 2019 yılı ikinci, üçüncü ve dördüncü çeyreğe bakışımız da oldukça pozitif. İlk çeyrekte ihracat sonuçlarına göre Ar-Ge ve teknolojiye yaptığımız yatırımların ne kadar doğru ve yerinde olduğunu görmekteyiz. Ülke turizmindeki olumlu gelişmelerden dolayı turizm yatırımcıları ile iş birliği yapma konusunda ciddi adımlar atıyoruz. Büyük otel ve tesislerin mutfaklarında İnoksan imzası görmeye devam edeceksiniz.” şeklinde konuştu. 
Ekonomideki dalgalanmaları sektör açısından yorumlayan Batkın, “2019 yılının ikinci yarısında, sanayi üretimi başta olmak üzere, büyüme perspektifi bekliyorduk, ancak yerel seçimlerde sürecin 2 ay daha uzaması, bizim ve ülkenin odaklanmasını geciktirecektir.” dedi. Bu sebeple 2020 hedeflerini korumanın hem sektör firmaları hem de İnoksan için büyük önem taşıdığını da belirtti.

arf

Yukarı