Ana içeriğe atla

arf

KALICI ÇÖZÜMLER YARATMAYA ÇALIŞIYORUZ

14.09.2018 - 10:32

HİZMET SEKTÖRÜNDE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİN VE BEKLENTİLERİ KARŞILARKEN GÖSTERİLEN YAKLAŞIMIN ÖNEMİNE DEĞİNEN APLUS HASTANE VE OTELCİLİK HİZMETLERİ KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ KOORDİNATÖRÜ SEVDA SAMANCI, HİZMETTE KALİTELİ OLMAK ADINA YAPTIKLARI UYGULAMALARI ANLATTI.

Günümüz işletmeleri artık daha kompleks bir yapıda. Siz bu gibi yerlere hizmet verirken nelere dikkat ediyorsunuz?  
Hizmet sektörünün ilk önceliği yüksek müşteri memnuniyetidir. Memnuniyeti sağlamanın birçok bileşeni var tabi.  Günümüzde artık ilk sırayı sağlıklı, hijyenik ve sürdürülebilir üretim, hizmet süreçleri almıştır.  Bir diğer önemli nokta beklentileri karşılarken gösterdiğimiz yaklaşım. Müşterilerimizin ihtiyaçlarına sadece zorunluluktan değil, kendimizi geliştirebileceğimiz farklı alanlar yaratabilme potansiyeliyle cevap vermeye çalışıyoruz. Hatalarını kabul eden, şikâyet ya da taleplerin geliştirici yanları olduğunu düşünen sistem yaklaşımlarımız var. Aldığımız her şikâyeti ve öneriyi aynı önem derecesinde ele alıyor ve anlık çözümlerden ziyade kalıcı çözümler yaratmaya çalışıyoruz. 

Özellikle hastanelere verdiğiniz hizmette kalite yönetimi nasıl ilerliyor? 
Her ne kadar tüm noktalarımızda aynı yaklaşımla sistem kurulumu ve denetimleri gerçekleştirsek de hastanelerde yaptığımız risk analizleri ve bu doğrultuda alınan önlemler daha kapsamlı oluyor. Zira hizmet alanımızla ilgili olarak hastaların etkilenebileceği her olumsuz faktörü gözden geçirmek zorundayız. Bu anlamda catering sektöründe alışılagelmiş üretim biçimlerinin dışında da, Cook & chill gibi yüksek gıda güvenliği sağlayan yöntemlerle çalıştık. 
Kullanılan hemen hemen her ham madde için mutlaka yerinde tedarikçi denetimleri gerçekleştiriyoruz. Hammaddelerin niteliğine göre Gdo, histolojik, mikrobiyolojik vb. analizler yaptırıyoruz. Sağlıklı gıda üretimi için ilk olarak uygun, sağlıklı hammadde teminini çok önemsiyoruz. 
Tekstil yıkama süreçlerimizde ise, özellikle hastane tekstillerine yönelik olarak çok özel makine parkurları ve yıkama prosesleri olan bir fabrikamız var. Burada da yine en çok önemsediğimiz nokta çapraz bulaşma olasılığını ortadan kaldırmak. Bu amaçla nerdeyse hiç el değmeden yapılan yıkama, ütüleme ve paketleme aşamaları oluşturuldu. Türkiye’ de hiçbir tekstil yıkama tesisinde bulunmayan konteynır dezenfeksiyon makinesi parkuru kuruldu. 
Temizlik hizmetlerimizde de yine aynı titizlikle çalışmak zorundayız. Bu anlamda enfeksiyon ve çapraz bulaşma riskini en aza indiren özel sistemler yapılandırdık. Çevreye duyarlı kimyasallar kullanılması, kesintisiz devam eden eğitim programlarıyla personelimizin farkındalığını sürekli kılmaya çalışıyoruz. 
Sistemlerin kurulumunun ardından ise,  tüm hizmet alanlarımız haftalık, aylık ve yıllık olarak farklı derinliklerde iç tetkiklerle denetlenmektedir.
  
Kaliteli hizmet adına personel seçimini nasıl yapıyorsunuz? Belirli bir eğitimden geçiyorlar mı? 
Öncelikli olarak mümkün olduğu kadar personel seçimini hastane deneyimi olan kişiler arasından yapıyoruz. İşe başlamadan çalışacağı alana göre özelleştirilmiş kurum içi eğitim ve oryantasyon programları uygulanıyor. Ardından ise 6 ay kadar sürekli verimlilik takibi ve bu doğrultuda destek eğitimler verilmeye devam ediliyor. Ta ki personelimizin süreçlere tam olarak hâkim olduğuna emin olunana kadar bu takip devam ediyor.

yyy

Yukarı