Ana içeriğe atla

aaa

SODEXO ENTEGRE, İŞ ORTAKLARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRIYOR

14.02.2019 - 14:31

SODEXO ENTEGRE HİZMET YÖNETİMİ CEO’SU AHMET ZEYTİNOĞLU: “TÜRKİYE’DE 26 YILDIR GENİŞ BİR YELPAZEDE HİZMET VERİYORUZ.  AMACIMIZ, İŞ ORTAKLARIMIZIN YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK.”

Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi CEO’su Ahmet Zeytinoğlu, entegre tesis yönetim hizmetlerinde tasarruf modelleriyle ilgili sorularımızı cevapladı. 

Öncelikle firmanızın tesis yönetim tecrübesinden kısaca bahsedebilir misiniz?
Ülkemizde 80’lerin sonunda oluşmaya başlayan ‘tesis yönetimi’ kavramı, Sodexo Entegre’nin 1992’de sektöre girişiyle hızlandı. Dünya çapındaki tecrübemizle sektörde ‘oyun kurucu’ kimliğini üstlendik. Entegre hizmet yönetimi, bir kurumun farklı alanlardaki ihtiyaçlarını tek bir kanaldan karşılaması anlamına geliyor. Sodexo Entegre olarak 26 yıldır yemekten temizliğe, bahçe bakımı ve peyzajdan posta ve doküman yönetimine, enerji yönetiminden otomat hizmetlerine kadar geniş bir yelpazede hizmet veriyoruz.  Amacımız, iş ortaklarımızın ‘yaşam kalitesini artırmak’.

Yönettiğiniz bina ve tesislere ne tür avantalar sunuyorsunuz?
Farklı alanlarda 10 farklı hizmete ihtiyaç duyan bir kurum, 10 farklı ihaleye çıkıyor ve 30 teklif yönetmek zorunda kalıyor. Biz kurumlara bu hizmetleri tek bir noktadan sunup yüzde 10’a varan verimlilik imkânı sağlıyoruz. Entegre hizmet yönetimi sektörü Türkiye’de gereken bilinirliğe ulaşmasa da kurumsal ve global firmalar sektörümüzün sağladığı avantajların farkında. Global ve yerel bilgi birikimimizin yanı sıra eğitimlerle sürekli geliştirdiğimiz deneyimli çalışanlarımızla hizmet veriyor, toplu alımlarla müşterilerimizin giderlerini düşürüyoruz. Bu sayede iş ortaklarımıza kaliteli hizmeti en uygun koşullarda sunabiliyoruz.

Maliyet avantajı için hangi uygulamalardan ve teknolojilerden faydalanıyorsunuz?
Maliyet avantajı yaratırken işe personel maliyetlerinin optimizasyonunuyla başlıyoruz. Verimli bir planlama çerçevesinde ortak kullanılabilecek hizmetleri çalışmaya entegre ediyoruz. Binaların elektrik ve mekanik sistemlerini gözden geçirip raporluyor; üçüncü şahıs anlaşmalarını iyi yöneterek tamir ve bakım masraflarını en aza indiriyoruz. Satın alımlarda toplu tedarik zinciri anlaşmalarımızla maliyetleri düşürüyoruz. Deneyimlerimiz doğrultusundaki karşılaştırmalarla en uygun işleyişi belirlerken, sürdürülebilirlik çalışmalarıyla planlarımızı güçlendiriyoruz. Çalışma sistemimizde teknoloji önemli rol oynuyor. Nesnelerin interneti uygulamalarını kullanıyor, personel iş planlarını müşterilerimizle takip ediyoruz. Sipariş yönetimi, tesis içi teknik sistemlerinin entegrasyonu, toplantı odası yönetimi ve help desk uygulamalarında teknolojiden faydalanıyoruz. 

Yönetim hizmeti almak isteyen bina ve tesislere neler öneriyorsunuz?
Bir tesisin ömür boyu maliyeti düşünüldüğünde, işletme giderleri yaklaşık yüzde 50’lik bölümü oluşturuyor. İşletme maliyetlerinin de yüzde 68’lik bölümünü personel maliyetleri, yüzde 22’sini ise yedek parça gibi giderler oluşturuyor. Bu rakamlar, yatırımcıların henüz binanın projelendirme aşamasından itibaren işletme giderlerinin kurgulanması gerektiğini söylüyor. Bu nedenle bir tesis yönetimi firmasından danışmanlık alınmasını öneriyoruz. Mevcut bina işletmecileri için ise yapılan işin takip edilmesi yerine, sonuçların düzenli raporlamalar ve tetkiklerle takip edilmesini tavsiye ediyoruz.

Bina ve tesisleri yönetirken hangi alanlarda hizmet veriyorsunuz?
Okul, hastane, fabrika, sanayi kuruluşu, plaza, iş merkezi ve işletmelere kadar uzanan geniş bir yelpazede müşterilerimize temizlik, teknik bakım, enerji yönetimi ve bordrolama gibi 50’ye yakın alanda entegre hizmet veriyoruz. Ciromuzun yüzde 55’ini yerinde yemek hizmetleri, yüzde 45’ini entegre hizmetlerimiz oluşturuyor.

arf

Yukarı