Ana içeriğe atla

itt

TESİS YÖNETİM SEKTÖRÜNDE LİDER KONUMDAYIZ

09.05.2018 - 15:35

Sofra/Compass Group Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Cem Alakuştekin: “24 bin personelimizle 81 ilde 2 bin 100 müşteriye hizmet veriyoruz ve sektörde lider konumdayız.”

Entegre tesis yönetimi alanında Türkiye’nin lider firmalarından Sofra/Compass Group Türkiye’nin Destek Hizmetler ve Güvenlik Hizmetlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cem Alakuştekin, sorularımızı cevaplandırdı.

Öncelikle Sofra/Compass Grup hakkında bilgi alabilir miyiz?
Compass Group PLC, dünyanın en büyük yiyecek, içecek, servis ve organizasyon kuruluşudur. 50 ülkede, 55 bin farklı lokasyonda, yıllık 22,6 milyar Pound cirosuyla ve 550 binin üzerinde personeliyle hizmet sunuyor. Dünyanın 6. büyük işvereni ve Londra Menkul Kıymetler Borsası’na kote edilmiş olup hisseleri FTSE 100 içinde işlem görüyor. Sofra/Compass Group Türkiye olarak ise iş ve alışveriş merkezleri, fabrikalar, eğitim kurumları ve sağlık kurumlarına toplu yemek ve destek hizmetleri sunuyoruz.

Markalarınızdan bahseder misiniz?
Türkiye’de EUREST ve OBASAN markalarımızla iş merkezlerine ve fabrikalara, SCOLAREST markamızla eğitim kurumlarına, MEDIREST markamızla da sağlık kurumlarına toplu yemek hizmeti veriyoruz. Ayrıca, EUREST SERVICES ile tesis işletim, bakım ve onarım, temizlik, iç taşıma ve depolama, idari ve ofis destek, açık alan ve çevre bakım gibi destek hizmetleri, EUROSERVE GÜVENLİK markamızla da koruma ve güvenlik hizmetleri sunuyoruz. Toplam 24 bin personelimizle 81 ilde 2 bin 100 müşteriye 3 bin 650 farklı lokasyonda hizmet veriyoruz ve sektörde lider konumdayız. İSO 500 2016 sıralamasına göre Türkiye’nin en büyük 3. özel işvereniyiz. Yılda 320 milyon öğün yemek hizmeti sağlayan büyük bir yapıya sahibiz.

Tesis yönetimi, son dönemlerde sıkça duyulan bir kavram. Hizmet sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz?
1980’lerin sonundan itibaren temizlik, güvenlik gibi hizmetler tekil verilirken; 2000’lerde ‘çoklu hizmetler’ modeline geçildi. Bu modele geçilince, hizmet alanlar için gerek finansal gerekse kalite seviyesi olarak faydalar daha fazla hissedilir oldu. 2010 sonrasında yurtdışındaki başarılı uygulamalardan aldıkları iyi örneklerle sektör gerçek anlamda ‘tesis yönetimi’ne yöneldi. Sonrasında ‘entegre tesis yönetimi’ hizmet modeli hayatımıza girdi. Bu modelde firmalar, ana iş kollarında daha fazla uzmanlaşıp diğer iş kollarını alanlarında uzmanlaşmış kişilere bıraktılar. Günümüzde iş süreçlerinin net tanımlandığı, girdilerinin ve sonuçlarının ön görüldüğü, operasyonun sürekli izlenebilir ve raporlanabilir altyapılarla desteklendiği performans bazlı hizmet modelleri geliştirilmiş durumda. Bu modellerin örneklerini ülkemizde de sıkça görüyoruz.

Sektörle ilgili önümüzdeki yıllarda neleri konuşuyor olacağız?
Önümüzdeki yıllarda hizmetin veriliş şeklinden çok ‘Sürdürülebilirlik’, ‘Sağlıklı ve Güvenli Tesisler’, ‘Enerji Yönetimi’, ‘Operasyonel Mükemmellik’, ‘Akıllı Tesisler’, ‘Yeşil Tesisler’ gibi kavramları konuşuyor, bu konularda geliştirici faaliyetlerin yollarını arıyor olacağız. Yapılacak yasal değişiklikler ve işleyişlerin düzenlenmesiyle birlikte sektörün gelişimi ve büyümesi artacak, daha fazla kişiye iş imkânı sağlanacak.

9-11 Mayıs’ta Türkiye’de ilk kez düzenlenecek FM Expo İstanbul Tesis Yönetim Fuarı ile ilgili görüşleriniz neler? 
Sektörün büyüklüğünü ortaya koyması açısından çok faydalı olacak. Tesis yönetim ve yönetim hizmetlerinin geliştirilmesi ve sorunlara çözümler üretilmesi açısında önemli adımların atılacağı kanaatindeyiz.

a

Yukarı