Ana içeriğe atla

FFF

ALBARAKA TÜRK, HER YÖNÜYLE DİJİTALLEŞEN ÖDÜLLÜ BİR BANKA

21.01.2019 - 14:12

ALBARAKA TÜRK GENEL MÜDÜR YARDIMCISI HASAN ALTUNDAĞ: “BANKAMIZIN HER YÖNÜYLE DİJİTALLEŞMESİ İÇİN BÜYÜK BİR DÖNÜŞÜM PROGRAMI YÜRÜTÜYORUZ. DİJİTAL ALANDAKİ ÇALIŞMALARIMIZLA BİRÇOK ÖDÜL DE ALIYORUZ.”

Albaraka Türk Genel Müdür Yardımcısı Hasan Altundağ, dijital bankacılıkla ilgili sorularımızı cevapladı.

Bankanız, dijital ve mobil bankacılık alanında ne tür çalışmalar yapıyor?
Bankamızın her yönüyle dijitalleşmesi için büyük bir dönüşüm programı yürütüyoruz. Mobilin merkezde olduğu entegre kanal yönetimi stratejisini benimsemiş durumdayız. Buradan hareketle mobil şubemizi bir platform olarak yeniledik. QR kod işlemlerinden yüz tanımaya kadar pek çok yeniliği içeren platformumuzu sürekli geliştiriyoruz. Chat bot tarafında güzel çalışmalarımız mevcut. Mobil platformumuzdaki ‘asistan’ uygulamamızın mesaj ve ses desteği var. Müşterilerimiz ‘asistan’ yardımıyla sorularına cevap alabiliyor, para transferlerini gerçekleştirebiliyor. Bu alanda yapay zekâ konusunda da çalışmalarımız devam ediyor. İlave olarak mobil ödemeler kapsamında geliştirdiğimiz cüzdan uygulamamız mevcut. Müşterilerimiz kartlarını uygulamaya ekleyerek fiziki kart kullanmadan alışveriş yapabiliyor.

Dijital alana yatırım yaparken iş birliklerine de önem veriyorsunuz gördüğümüz kadarıyla.
Erişilebilirlik anlamında PTT ile güzel bir birlikteliğe imza attık. Müşterilerimiz PTT’nin 3 bin 500’ün üzerindeki ATM’lerinden para yatırma, çekme gibi işlemleri gerçekleştirme imkânına kavuştu. İşbirlikleri kapsamında genç girişimleri desteklemek üzere yürüttüğümüz Albaraka Garaj çalışmamız var. Bazı süreçlerimizde de robotlarımızla iş birliği yapıyoruz. Bu da bize maliyet tasarrufu ve hız sağlıyor.

Yurt dışında yaşayan ve katılım bankacılığı ile çalışmak isteyenlere yönelik geliştirdiğiniz Insha’dan da bahsedebilir misiniz?
Insha tam anlamıyla bir dijital bankacılık örneği. Herhangi bir şubesi ve fiziki mekânı yok. Bütün işlemler dijital ortamda yapılıyor. Müşteriler şubeye gitmeden çok hızlı hesap açıp işlemlerini gerçekleştirebiliyor. Şu an Almanya’da kullanılan uygulama yakında bütün Avrupa’ya yayılacak.

Dijital ve mobil bankacılık, bankalara ve müşterilere ne tür avantajlar sağlıyor?
Dijital kanalların müşterilerimize pratiklik, kolaylık, ulaşılabilirlik, maliyet avantajları gibi pek çok faydası var. Biz bu faydalara keyifli bir bankacılık deneyimi de katmayı hedefliyoruz. Bankalar açısından da dijital kanallar; 7/24 hizmet, her yerden ulaşılabilirlik, müşteri sadakati, maliyet avantajı gibi pek çok açıdan önemli.

Bankanızın dijital ve mobil bankacılık alanında aldığı ödüller var mı?
Dijital alanda yaptığımız çalışmalarla güzel ödüller aldık. İnsha uygulamamızla Islamic Retail Banking Awards 2018’de En İyi Dijital İslami Bankacılık İnisiyatifi, World İslamic Fintech Awards 2018’de Dünyanın En İyi Dijital İslami Bankası ve Yılın İslami Fintek Şirketi ödüllerini aldık. RPA (Robotik Süreçler) ile Financial Innovation Awards 2018’de En İyi Teknoloji İnisiyatifi/İş Dönüşümü Ödülü verildi. Biyometrik İmza ile Financial Innovation Awards 2018’de En İyi Teknoloji İnisiyatifi/Müşteri Çözümleri Ödülü, Banking Technology Awards 2018’de En İyi Biyometrik Kullanımı Ödülü, Albaraka Garaj ile World İslamic Fintech Awards 2018’de Dünyanın En İyi Fintech Hızlandırma Merkezi Ödülü’nü aldık. Dijital kanallardan sorumlu birim müdürümüz Yasemin Aydın da IDC Women in Technology Awards kapsamında üçüncülük ödülü aldı.

arf

Yukarı