Ana içeriğe atla

itt

“Dijital bankacılık ve müşteri deneyimi kesintisiz devam ediyor”

13.02.2018 - 14:32

Türkiye Finans Parekende Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Necati Özdeniz: “Türkiye Finans olarak geldiğimiz noktada bankamızdaki 4 işlemden 3’ü dijital kanallarımızdan gerçekleşiyor. Ana stratejimiz doğrultusunda ‘Dijital Bankacılık ve Müşteri Deneyimi’ konularına öncelik vererek, bu alandaki yatırımlarımıza kesintisiz devam ediyoruz.”

Bankanızın dijital bankacılık adı altında sunmuş olduğu hizmetlerden kısaca bahseder misiniz?
Dijital bankacılık, günlük hayatın yoğun temposu içinde zamanın etkin kullanımı ve maliyet avantajı başta olmak üzere müşterilere birçok avantaj sunuyor. Türkiye Finans olarak geldiğimiz noktada bankamızdaki 4 işlemden 3’ü dijital kanallarımızdan gerçekleşiyor. Ana stratejimiz doğrultusunda ‘Dijital Bankacılık ve Müşteri Deneyimi’ konularına öncelik vererek, bu alandaki yatırımlarımıza kesintisiz devam ediyoruz. Yenilenen internet şubemizin yanı sıra ATM sistemimizi ve müşteri ara yüzlerini tamamen değiştirerek, işlem çeşitliliğimizi artırdık. Müşterilerimizin finansal ihtiyaçlarını mobil dünyada karşılamayı ve onların hayatlarını kolaylaştırmayı hedefleyen; kişiselleştirilebilir bir mobil şube geliştirdik. Mobil bankacılık temas sayımız, internet şubesini geçerek en çok temas edilen dijital kanalımız olurken, son birkaç yıllık dönemde müşteri ve işlem sayıları da katlanarak artmaya devam ediyor. 

Peki, dijital bankacılığa dair gerçekleştirmeyi planladığınız yatırımlar neler?
Bankamızın inovatif yaklaşımının bir sonucu olarak, TFXTARGET Mobil uygulamamızı yıl içerisinde müşterilerimizin hizmetine sunduk. TFXTARGET Mobil sayesinde, şubelere ve hatta internet şubesine dahi bağlı kalmadan, akıllı telefonlardan hafta içi 5 gün 24 saat boyunca dünyadaki döviz ve kıymetli maden emtia piyasaları eş zamanlı izlenebiliyor ve 34 farklı kurdan anında işlem yapılabiliyor. 
Fintech’lere açtığımız belirli bir iş modeli ile fiilen entegre edilen API’ler, fatura tahsilatı ve kredi kartı borç tahsilat servisleriyle 2008’den bu yana müşterilerimize hizmet veriyoruz. Bu Fintech işbirliklerinin bir sonucu olarak; bankamız, fatura tahsilat işlemlerinin yüzde 75’ini kullanıma sunulan bu API’ler üzerinden gerçekleştiriyor. 

Dijital dönüşümde finans başı çeken sektörlerden geliyor. Peki, bunun nedeni nedir? 
Gerçek ve dijital yaşamın iç içe geçtiği bu yenidünyada insanlar; iş, finans, sosyal ilişki yönetimi, alışveriş başta olmak üzere günlük rutinlerini dijital hale getirerek her an ve her yerden bu işlerini mobil cihazlarla gerçekleştirmeyi tercih ediyor.  Bütün bu gelişmelere paralel olarak sektörde şube dışı bankacılık son yıllarda büyük önem kazanırken, bankalar da gelişen teknoloji ve müşteri tercihleri doğrultusunda ‘İnternet’ ve ‘Mobil Şube’ yatırımlarına ağırlık vermeye başladı. Böylece bankacılık hizmetlerinde zaman ve lokasyon bağımlılıkları ortadan kalkarken, dijital kanallara yönelme şubelerin yükünü önemli ölçüde azalttı.

Dijital bankacılığın geleceğine dair görüşlerinizi almak istesek, neler söylersiniz? Sizce gelecekte dijital bankacılık ile geleneksel bankacılığın son bulacağından bahsedebilir miyiz?
Geleneksel bankacılığın son bulacağını kesinlikle düşünmüyoruz. Ancak yaşadığımız dijital çağda, bankaların şubelerden oluşan fiziksel hizmet kanalları artık müşteri ihtiyaç ve beklentilerini karşılamakta yetersiz kalıyor. Mobil geniş bant internet teknolojisinde son yıllardaki baş döndürücü gelişmeler, mobil internet kullanımının yaygınlaşması, akıllı telefon ve tablet penetrasyonunun hızla artması genç bir nüfusa sahip Türkiye’de geleneksel iş yapış modellerini önemli ölçüde değiştirdi. Bütün bu gelişmeler, bankacılık işlemlerinde ‘dijital bankacılık’ kavramını hayatımıza soktu. Bu tabloya eşlik eden yeni bir tüketim neslinin ortaya çıkması da hizmetlerin sunulma biçimini köklü bir değişime uğratıyor. Bu nedenle geliştirdiğimiz her türlü ürün ve hizmeti de bu gözle şekillendiriyor ve mevcut ürünleri inovatif bir yaklaşımla sürekli yeniliyoruz.

mogul

 

Yukarı