Ana içeriğe atla

arf

GARANTİ TÜRKİYE’NİN EN İYİ DİJİTAL BANKASI

13.11.2018 - 13:51

GARANTİ BANKASI GENEL MÜDÜR YARDIMCISI DİDEM DİNÇER BAŞER: “DİJİTAL BANKACILIK SERVİSLERİMİZ, DÜNYANIN SAYGIN ARAŞTIRMA VE DANIŞMANLIK ŞİRKETLERİNDEN DE TAKDİR GÖRÜYOR.”

Garanti Bankası Genel Müdür yardımcısı Didem Dinçer Başer, mobil bankacılıkla ilgili sorularımızı cevapladı.

Öncelikle mobil bankacılıkla ilgili çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz? 
Dijital bankacılık alanında sunduğumuz yenilikçi ürün ve hizmetlerle müşterilerimiz için değer yaratan, sektöre öncülük eden bir bankayız. Bugün, 6,2 milyonu mobil olmak üzere toplam 7 milyon dijital bankacılık müşterimiz var. Finansal işlemlerin yüzde 96’sı şube dışı dijital ve ATM kanalarımızdan yapılıyor. Yüzde 40 pay ile mobil kanalımız en üst sırada yer alıyor. Ayrıca, bankadaki toplam satışların yüzde 45’i dijitalden geçiyor ve bu oranın da yüzde 70’i mobilden geliyor. Son 3 yılda şube trafiği yüzde 30 azalırken mobil bankacılık kanallarımızdan yapılan işlem adetleri yüzde 200 arttı. Mobilin yükselişi çok hızlı şekilde devam ediyor. Biz de yaptığımız geliştirmeleri tasarlarken hep “önce mobil” odaklı düşünüyoruz.

Bu alanda aldığınız ödüller var mı?
Dijital bankacılık servislerimiz, dünyanın saygın araştırma ve danışmanlık şirketlerinden Forrester Research tarafından da takdir görüyor. Forrester’ın yayınladığı “The Forrester Banking Wave: European Mobile Apps” raporunda, Garanti Cep ile, değerlendirilen bankalar arasında kullanıcı deneyiminde dünyanın en iyisi, dünyanın önde gelen yayınlarından Global Finance tarafından ise “Türkiye’nin en iyi dijital bankası” ve “Batı Avrupa’nın en iyi mobil bankacılığı” seçildik.

Mobil uygulamalarınızla müşterilerinize ne tür faydalar sağlıyorsunuz?
Mobil bankacılık çözümlerimizle müşterilerimizin hayatına daha fazla değer katmak için çalışıyoruz. Mobil uygulamamız üzerinden müşterilerimize sağladığımız faydaların bir kısmını şöyle sıralayabiliriz:
Yoğun araştırmalar sonrası 2017’de yenilediğimiz Garanti Cep ile, müşterilerin en çok ihtiyaç duydukları bilgi ve fonksiyonları, sade bir tasarımla açılış ekranına yerleştirdik. 
Müşterilerin şubeye gitmesi gereken durumlarda daha iyi bir deneyim yaşayabilmeleri için Garanti Cep’ten randevu özelliğini devreye aldık. 
Geçtiğimiz senelerde hayata geçirdiğimiz QR kodla para çekme ve yatırma özelliği sayesinde, müşterilerimiz cüzdan taşımalarına gerek kalmadan, Paramatik’lere dokunmadan para çekebiliyorlar.

Dijitalde odaklandığınız öncelikler hakkında da bilgi alabilir miyiz?
Odaklandığımız birkaç öncelikli alan var. Gelecek dönemde de hayata geçireceğimiz çözümleri bu odak alanları çerçevesinde geliştireceğiz. Bunlardan biri kullanıcı deneyiminde mükemmellik. Müşterilerimizin mükemmel bir dijital deneyim yaşaması en önemli konulardan biri. Bu vizyonda da Garanti Cep’te QR kodu ile para transferi veya bireysel müşterilerimizin yanı sıra gençlere, KOBİ ve esnaflara ve kurumsal müşterilerimizin ürün ve ihtiyaçlarına özel tasarımlarla farklılaşan Garanti Cep gibi yenilikçi ve hayatı kolaylaştıran hizmetler sunuyoruz. İkincisi, Akıllı Etkileşim ve Tavsiyeler. Dijitaldeki vizyonumuz, dijital kanalları işlem ve ürün başvurusu yapılan bir platformun çok ötesine taşımak. Üçüncüsü de gereken yerlerde gerekli insan dokunuşu sağlayabilmek. Şubede yapabileceğiniz finansal işlemlerin neredeyse hepsini dijital kanallarda yapabilir haldeyiz ancak yine de insana ihtiyaç duyulan para transferi, limit artırma gibi işlemler için görüntülü görüşmeyle müşterimize, bulundukları yerden hizmet verebiliyoruz.

ff

Yukarı