Ana içeriğe atla

itt

Hedef dijital dönüşüm…

13.12.2017 - 13:57

Akbank KOBİ Bankacılığı’ndan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bülent Oğuz, Akbank olarak mobil kullanımında liderlik hedeflediklerini ve bunun için çalışmalara kesintisiz devam ettiklerini belirtti.  

KOBİ’ler için dijital dönüşüm hedeflediklerini dile getiren Oğuz, bu anlayışla Vodafone Türkiye ile 1 milyonu aşkın KOBİ’nin dijital dönüşümde yerini alması için güçlerini birleştirdiklerini söyledi. Oğuz, işbirliği kapsamında Vodafone’un www.yarinahazirim.com sitesi üzerinden tüm işletmelere sunduğu Dijitalleşme Endeksi’nin özel bir uyarlamasını ise Akbank olarak KOBİ’lere sunduklarını belirtti.   
Bunun yanı sıra yine Vodafone ile birlikte “CODE: KOBİ; KOBİ’ler İçin Büyümenin Dijital Kodları” başlıklı Hackathon’u düzenlediklediklerini söyleyen Oğuz, “Biliyoruz ki, KOBİ’lerin dijitalleşmesi, işlerini daha verimli yapabilme, müşteri taleplerini karşılama, maliyetlerini azaltma ve işletmelerinin sürdürülebilir olması açısından oldukça önemli. Bu gerçekten hareketle dijital dönüşümde de KOBİ’lerimizin yanındayız. Bu etkinlik ile KOBİ’lerin sorunlarına çözüm bulunurken, girişimcilerin yaratıcı fikirlerinin de hayata geçmesi için fırsat yarattığımıza inanıyoruz” dedi. 

“AKBANK DİREKT İŞİM:  KOBİ’LERİMİZE TÜM İŞLEMLERİ İÇİN TEK BİR MOBİL VE İNTERNET PLATFORMU” 
“Kendi işini yöneten KOBİ’lerimiz, bir mobil ve internet platformu olan Akbank Direkt İşim ile hem bireysel bankacılık hem de şirketleri ile ilgili bütün işlemlerini tek bir yerde yönetebiliyor” diyen Oğuz, Akbank Direkt İşim uygulaması ile KOBİ’lerin nakit akışlarını kolaylıkla takip edebildiğinden ve hesaplarına ait gelir ve giderleri izleyebildiğinden söz etti. Oğuz ayrıca, uygulamanın gerçekleşmemiş ödemelere ilişkin uyarı ile bilgilendirme gibi başka birçok avantajı sunduğundan da bahsetti.
KOBİ’lerin, kredi limitleri dahilinde ticari kredilerini kolay ve hızlı bir şekilde, uygun faiz oranları ile Akbank Direkt’ten kullanabildiğinden bahseden Oğuz, “Bunun için KOBİ’lerin tek yapmaları gereken Akbank Direkt Mobil uygulamasına sahip olmaları” dedi. 

“AKBANK VE PARAŞÜT KOBİ’LERİ DİJİTALE TAŞIYOR”
“Genelde ayrı bir finansman departmanı olmayan küçük işletme sahipleri bir yandan işleriyle uğraşırken bir yandan da finansman konularını takip ederken oldukça zorlanıyorlar.  Bu da işletmelerinin finansal durumunu, borç alacak takibini, nakit yönetimlerini oldukça karmaşık hale getiriyor” diyen Oğuz, “Bu gerçekten hareketle özellikle küçük işletmelerin herhangi bir IT yatırımı yapmadan kullanabileceği bir muhasebe programı arayışımızda Paraşüt ile tanıştık. Paraşüt ile işletmeler fatura kesmekten ödeme takibine, online tahsilattan raporlamaya kadar tüm finansal operasyonlarını kolayca yönetebilecekler. Biz de Akbank üzerinden yaptıkları işlemleri kolayca takip etmelerini sağlamak amacıyla Paraşüt ile bir entegrasyon yaptık. Akbank Direkt entegrasyonu sayesinde KOBİ’ler Akbank hesaplarından yaptıkları işlemleri kolayca takip edip muhasebeleştirebilecek, tedarikçilere ya da diğer kişilere yapacakları ödemeleri uygulama üzerinden gerçekleştirebilecekler. Zamanlarını asıl işleri olan satışa, büyümeye ayırabilecek. Üstelik 3 ay boyunca Paraşüt aracılığıyla Akbank Direkt’ten yapacakları havale ve EFT işlemlerini ücretsiz gerçekleştirecekler. Ayrıca seçtikleri paket bitiminde Paraşüt üyeliğini 3 ay ücretsiz devam ettirebilecekler” açıklamasını yaptı. 

“KOBİ’LERİMİZİN HAYATLARINI KOLAYLAŞTIRACAK FINTECH’LERİ MERCEK ALTINA ALDIK”
KOBİ’lerin ihtiyaçlarına yönelik, verimliliklerini artıracak dijital uygulamalar geliştiren Fintech’lerle çözüm ortaklığı geliştirmeyi hedeflediklerini söyleyen Oğuz, “KOBİ’lerimize artı değer katacak çözümler sunan fintech’lerle kuracağımız çözüm ortaklıkları ile ülkemizde fintech ekosisteminin büyümesine öncülük etmek istiyoruz. Bu alandaki ilk işbirliğimizi bulut tabanlı ön muhasebe programı Paraşüt ile gerçekleştirdik” dedi.
Önümüzdeki dönemde KOBİ’lerin insan kaynakları yönetimi, ödemelerin tahsilatı, pazarlama ve CRM gibi konulardaki günlük operasyonlarını kolaylaştıracak, rekabette öne çıkmalarını sağlayacak uygulamalardan oluşan bir ekosistem yaratmayı hedefliyoruz” ifadesinde bulunan Oğuz, bu sayede dijital dönüşüme uyumlu bir şekilde KOBİ’lerin verimliliklerini artırmayı amaçladıklarını söyledi.

“KAREKODLU ÇEK UYGULAMAMIZLA ÖDEMELER GÜVEN ALTINDA”
Sunmuş olduları karekodlu çek hizmeti ile ödemelerin güvence altında olduğunu söyleyen Oğuz, “Vadeli alımlarında çek kullanmak isteyen KOBİ’lerimiz için vade ve teminat sorunu çıkabiliyor. Çekli ödemeyi kabul eden firmalar, çekin vadesinde ödenip ödenmeyeceği konusunda güven problemi yaşayabiliyorlar. Bu nedenle, nakit çalışmak istiyorlar ve vadeli olsun olmasın çeki baştan ödeme aracı olarak kabul etmiyorlar. Ya da çekin yanı sıra farklı teminatlar talep edebiliyorlar. Bu noktada, karekodlu çek hizmetimizle müşterilerimize çözüm sunuyoruz” dedi.

“KOBİ’LER E-FATURA UYGULAMAMIZLA İLE FATURA ALMA, GÖNDERME, SAKLAMA, RAPORLAMAYI KOLAYCA YAPIYOR”
Son olarak KOBİ’lerin e-fatura uygulamasıyla; fatura almayı, göndermeyi, saklamayı ve raporlamayı kolayca yapabildiğini belirten Oğuz, “E-fatura sunduğu operasyonel kolaylıklar, fatura kabul süreçlerinin hızlanması, postalama ve evrak maliyetlerinin azalması gibi birçok faydayı da beraberinde getiriyor. Akbank olarak güçlü teknolojik altyapımız ile bu konuda da KOBİ’lerimize destek oluyoruz” diyerek sözlerine son verdi. 

mogul

 

Yukarı