Ana içeriğe atla

itt

Müşterilerin hayatını kolaylaştıran yenilikler İş Bankası’nda

13.02.2018 - 14:31

Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Yalçın Sezen:  “Dijital bankacılığa dair çalıştığımız her bir yenilik hem müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak hem de ülkemizin teknoloji odaklı iş üretimine katkı sağlamak için tasarlanıyor.”

Bankanızın dijital bankacılık adı altında sunmuş olduğu hizmetlerden kısaca bahseder misiniz? 
Dijitalleşme ile birlikte müşteri tercihi yıllar itibari ile şube dışı kanallara yöneldi. Bunun sonucu olarak bankamızda şube dışı temas noktalarımızdan yapılan işlemlerin oranı yüzde 86’ya ulaştı. 6 milyon dijital müşterimize internet şubemizden 500’e, İşCep’ten ise 250’ye yakın işlem çeşidiyle zengin bankacılık hizmetlerimizi sunarak her an her yerden bankacılık işlemlerini kolayca gerçekleştirmelerine olanak sağlıyoruz. İşCep uygulamamız aylık bazda yüzde 40’ı aşan işlem payına ulaşarak en çok tercih edilen kanalımız oldu. İşCep ile Anında Kredi’den, ücretsiz wi-fi hizmetine, Siri ile para transferinden Western Union servisine, şubeden randevu alma hizmetinden Mobil Borsa ile borsada alım-satım işlemlerine kadar, çoğu Türkiye’de ilk olmak üzere, pek çok hizmeti geniş bir yelpazede müşterilerimize veriyoruz. 
Bankamız kredi kartı müşterisi olsun olmasın herkese platform üyesi işyerlerinden kesintisiz bir deneyimle mobilden satın alma deneyimi sunan            Maximum Mobil, Petrol Ofisi Öde- Geç ile araçtan inmeden akaryakıt satın alma, Cinemaximum’lardan bilet satın alma, Yemeksepeti’nden yemek sipariş verme, dijital kod satın alma gibi çok farklı ihtiyaçlar için hızlı ve kolay bir deneyim sunuyoruz.
13 farklı alternatif ödeme yöntemini üye işyerlerimizin hizmetine sunuyoruz. Bu sayede, İş Bankası’ndan sanal POS hizmeti alan bir üye işyeri, uluslararası kart sistemleri Visa, MasterCard, Amex, UnionPay’in ve JCB’nin yanı sıra 31 ülkede kullanılan 13 farklı yerel ödeme yöntemini tek bir entegrasyonla kullanabilir hale geldi. 
Anında Alışveriş Kredisi ile müşterilerimiz, online alışverişlerini, e-ticaret sitesindeyken siparişlerini verdikleri sırada 48 aya varan taksitlerle kolaylıkla yapabiliyor. 
Diyalog bankacılığı olarak tanımladığımız yapay zeka ve doğal dil işleme teknolojilerinden faydalanarak geliştirdiğimiz yeni dijital deneyim 7/24 gerçek bir müşteri temsilcisiyleymiş gibi mesajlaşarak ya da konuşarak işlem yapmayı mümkün kılıyor. İlk örneğini geçen yılın sonuna doğru mesajlaşma botu (chatbot) olarak müşterilerimizin kullanımına sunduk. 

Peki, dijital bankacılığa dair gerçekleştirmeyi planladığınız yatırımlar neler? 
Dijital bankacılığa dair çalıştığımız her bir yenilik hem müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak hem de ülkemizin teknoloji odaklı iş üretimine katkı sağlamak için tasarlanıyor. İçinde bulunduğumuz dijital çağda lider konumumuzu pekiştirmek adına banka tarihinin en büyük teknoloji altyapı dönüşümlerinden birini gerçekleştiriyoruz. Bunun bir parçası, Tuzla’da kurmuş olduğumuz, 2 bin kişinin üzerinde çalışanımızın bütün bankaya hizmet verdiği teknoloji ve operasyon merkezi (TUTOM). Diğer önemli bir yatırımımız olan bankamızı gelecek yıllarda veri konusunda olumlu yönde ayrıştıracak ATLAS veri merkezini de tamamlamış bulunuyoruz. Atlas, Tier-IV sertifikasına sahip ülkemizdeki ilk veri merkezidir. 
Ülkemizde tasarrufun simgesi haline gelmiş, İş Bankası Kumbarası’nın dijital halini tasarladık. Kumbaraları, internetle büyümekte olan çocuklarımızın hayatlarına doğal bir şekilde entegre olacak ve sahibi ile sürekli etkileşim halinde olacak şekilde dijitale çevirdik.
Yeni teknolojiler kullanarak uygulama içinde sunduğumuz son yeniliklerimizden biri de QR kod ile ödeme seçeneği. Bu sayede kullanıcılar gazete, dergi veya afiş gibi mecralarda gördükleri ürünün QR kodunu Maximum Mobil uygulaması içerisinden okutarak söz konusu ürünü satın alıyor ve ürünün dilediği adresine teslim edilmesinin konforunu yaşıyor.
Türkiye’de ve dünyada gelişen yapay zeka, robot, nesnelerin interneti (IoT), blok zinciri (blockchain), bulut ve uygulama geliştirme ara yüzü (API) gibi yeni teknolojilerin iş süreçlerimize entegre edilmesine yönelik çalışmalarımıza 2018’de de devam edeceğiz.

a

Yukarı