Ana içeriğe atla

arf

QNB FİNANSBANK DİJİTALLEŞMEDE HEP ÖNCÜ OLDU

26.06.2018 - 14:31

Bilgi teknolojileri konusunda rakiplerinden önde olduklarını belirten QNB Finansbank Bilgi Teknolojileri ve İş Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Kürşad Demirkol, “Türkiye’de ilk olacak projeler üzerinde çalışmaya devam ediyoruz.” diyor.

Günümüzde hızla gelişen bilgi teknolojilerini en çok kullanan sektörlerin başında bankacılık geliyor. Bankalar arasında da QNB Finansbank dikkat çekiyor. Hatta bankanın bilgi teknolojileri için kurulmuş ayrı bir şirketi bile bulunuyor. QNB Finansbank Bilgi Teknolojileri, Operasyon, Kanallar ve İş Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Kürşad Demirkol, sorularımızı yanıtladı.

Bilgi teknolojilerine büyük önem veren QNB Finansbank’ın bu alandaki çalışmalarını IBTech yapıyor. IBTech hakkında bilgi alabilir miyiz?
IBTech, 2005’te kurulmuş, QNB Finansbank ve iştiraklerine yazılım ürünleri geliştiren ve bankanın bilgi teknolojileri altyapısını işleten teknoloji şirketi. Milyonlarca müşterimize hizmet veren temel bankacılık uygulaması ve bu uygulamayla entegre çalışan internet, mobil bankacılık, çağrı merkezi, ATM gibi kanallarımızla saha personel uygulamaları gibi yüzlerce farklı uygulama IBTECH tarafından yazılıyor ve iş ihtiyaçları doğrultusunda sürekli geliştiriliyor. Tüm bu uygulamalarımız kesintisiz hizmet veriyor. Bunların yanında, 800 çalışanımızla müşterilerimizin ihtiyaçlarına en uygun çözümleri sunmak için en güncel teknolojileri araştırıyor ve rekabette önemli fark yaratan çözümler olarak QNB Finansbank ve iştiraklerimize sunuyoruz. 

QNB Finansbank’ın yapay zeka ve bulut teknolojisiyle geliştirdiği ürün ve hizmetlerden bahsedebilir misiniz?
Yapay zekayle ilgili çok sayıda uygulama geliştirmiş durumdayız. Birkaç örnek vermek gerekirse; sunucu ve uygulama loglarında bir anomali varsa bunu tespit edip önlem alıyoruz. Kullanıcılarımızın ilettiği mesajlar üzerinde makine öğrenmesi yöntemleriyle sınıflandırma yapıp metnin hangi konuyla ilgili olduğunu tespit ediyoruz. Böylece kullanıcılarımızdan gelen problem kaydı konuyla ilgili en uygun ekibe atanıyor. Dijital olarak gelen bir talimatta müşterimizin imza varlığını tespit edip iş süreçlerimize uygun akışlara yönlendiriyoruz. Çağrı merkezimizde uygulamada olan doğal dil işleme teknolojisiyle ilgili projelerimiz de var. Müşterilerimiz, yapmak istediği işlemi birkaç kelimeyle dile getiriyor ve bu konuyla ilgili menüye ulaşmak için anonsları dinlemeden, herhangi bir tuşlama yapmadan direkt ilgili menüye aktarılabiliyor. Yakında devreye alacağımız bir diğer hizmetimizde ise müşterilerimiz online kanallarımızda robot yazılımlarla konuşarak işlemlerini gerçekleştirebilecek.  

QNB Finansbank’ın bilgi teknolojileri konusunda rakiplerinden farklı ve önde olduğu yazılım ve uygulamalardan bahseder misiniz?
Birçok örnek verebiliriz. Örneğin, Enpara.Com, Ekim 2012’de QNB Finansbank tarafından kurulan ve tüm altyapısı ve geliştirmeleri IBTECH tarafından sağlanan, tüm bankacılık hizmetlerini sadece dijital kanallar üzerinden sunan ve bugün yüzbinlerce ‘mutlu’ müşterisi olan Türkiye’nin ilk şubesiz dijital bankası. Dijitalleşmede başka alanlarda da öncü olduk. Örneğin, müşterilerimiz herhangi bir ürün başvurusunda sayfalarca ıslak imza atmak yerine, cep telefonlarından dokümanlarını görebiliyor ve anında onay verebiliyor. Son örnek olarak, KrediGo markasıyla yine Türkiye’de bir ilk olan kredi başvuru uygulamasını çok kısa bir sürede devreye aldık. Bugün de yine yakın zamanda bitirmeyi hedeflediğimiz ve Türkiye’de ilk olacak projeler üzerinde çalışıyoruz.

yyy

Yukarı