Ana içeriğe atla

aaa

YAPI KREDİ MOBİL BANKAMIZIN UZAKTAN KUMANDASI

21.01.2019 - 14:06

YAPI KREDİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI YAKUP DOĞAN: “İNSAN HAYATINA DEĞER KATACAK TEKNOLOJİLERE ODAKLANIYORUZ. BU ANLAYIŞ DOĞRULTUSUNDA YAPI KREDİ MOBİL’İ ‘BANKAMIZIN UZAKTAN KUMANDASI’ OLARAK KURGULADIK.”

Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan’a dijital bankacılık çalışmalarıyla ilgili sorularımızı yönelttik.  

Bankanız, dijital ve mobil bankacılıkta hangi uygulamalarla öne çıkıyor?
Türkiye’nin dijital bankası Yapı Kredi olarak, kurum kimliğimizin önemli bir parçası olan yenilikçi ruhumuzla, kurulduğumuz günden bu yana bankacılığın her alanında ilklere imza atıyoruz. İnsan hayatına değer katacak teknolojilere odaklanarak müşterilerimizin bankacılık faaliyetlerini istedikleri an istedikleri mekânda hızlı ve güvenli şekilde gerçekleştirmelerine olanak tanıyoruz. Bu anlayış doğrultusunda mobil uygulamamız Yapı Kredi Mobil’i ‘Bankamızın Uzaktan Kumandası’ olarak kurguladık. Şubelerimizdeki pek çok hizmeti, Yapı Kredi Mobil üzerinden de müşterilerimizle buluşturuyoruz.

Yapı Kredi’ye ait olan yeniliklerinizle ilgili bilgi verebilir misiniz?
Yapı Kredi olarak müşterilerimize Türkiye’de ve Avrupa’da bir ilk olan göz tarama sistemi Göz ID ile Yapı Kredi Mobil’e şifresiz ve güvenli giriş imkânı sunuyoruz. ATM’ye dokunmadan QR kod ile anında para çekme, para yatırma ve Müşteri İletişim Merkezi’ne direkt bağlanma özellikleriyle müşterilerimizin hayatını kolaylaştırıyoruz. Bankacı Klavye ile akıllı telefonlardaki mesajlaşma uygulamaları ekranından hiçbir farklı ekrana ve uygulamaya girmeden hızlı para transferi yapılabilmesini sağlıyoruz. Siri ve iMessage üzerinden sesle ve mesajla hızlı ve kolay şekilde müşterilerimizin para gönderebilmesine olanak tanıyoruz. Müşterilerimiz, Yapı Kredi Mobil’in mobil ödeme fonksiyonu aracılığı ile NFC özelliği olan Android telefonlarını POS cihazlarına yaklaştırarak güvenli ve temassız alışveriş yapabiliyor. Bununla birlikte sektörde bir ilki daha gerçekleştirerek Facebook Messenger’ın bot uygulaması üzerinden bankacılık hizmetlerimizi sunuyoruz.

Müşterileriniz Yapı Kredi Mobil üzerinden başka neler yapabiliyor?
Müşterilerimiz, şubelerin yoğunluk haritalarını görüntüleyerek istedikleri şubeden istedikleri tarih ve saate randevu alabiliyorlar. Kartlarını kaybeden müşterilerimiz, Panik Yok butonu ile kartlarını anında geçici olarak kapatıp işlemlerine mobilden devam edebiliyorlar. Kartları için kayıp/çalıntı bildirimi gerçekleştirip yeni kart talebinde bulunabiliyorlar. Tüm bu özelliklerimizle Türkiye’de mobil bankacılığın sınırlarını genişletiyoruz.

Son dönemdeki ilklerinizle ilgili bilgi verebilir misiniz?
Türkiye’de onaylı kurumsal hesap ile WhatsApp üzerinden destek sunmaya başlayan ilk banka olduk. Kullanıcılar, WhatsApp servisimiz üzerinden ihtiyaç duydukları hizmet ve ürünler hakkında hızla destek alabiliyor ve öğrenmek istedikleri tüm bilgilere mesajlaşarak erişebiliyor. Türk bankacılık sektörünün öncü kurumu olarak dijital alandaki son yeniliğimiz ise ‘Görüntülü İşlem Asistanları’… ‘Görüntülü İşlem Asistanları’ aracılığıyla şubeye gitmeden Yapı Kredi müşterisi olmak mümkün.

Bankanızın dijital ve mobil bankacılık alanında aldığı ödüller var mı?
Müşterilerimize sunduğumuz yeniliklerimizle bugüne kadar ulusal ve uluslararası arenada pek çok ödüle layık görüldük. 2017’de toplam 32 ödül alırken dünyanın önemli teknoloji etkinliklerinden Finovate’e davet edildik ve örnek uygulama olarak yeniliklerimizi katılımcılarla paylaştık. Böylelikle Türk bankacılığını en iyi şekilde temsil ettik. 2018’de ise dijital bankacılık alanında toplam 40 ödüle layık görüldük. 

arf

Yukarı