Ana içeriğe atla

rize

Tasarım ayrıcalığı kadar yenilikçi ve özgün…

06.09.2017 - 11:10

Hızla gelişen teknolojinin son 5 yıldır sektörü etkilediğini söyleyen ISVEA Pazarlama Müdürü Nurcan Sarıoğlu Yaprak, “Artık sadece tasarım değil, teknolojik açıdan da son derece donanımlı ürünler ortaya koymak durumundayız” dedi.

ISVEA olarak banyolardan sonra artık mutfaklarda da tasarımlarınızı görüyoruz. Bu başarının sırrını paylaşabilir misiniz?
Bu yıl ISVEA’nın ana teması “Mükemmeli Keşfetmek” oldu. İtalya’nın üstün tasarım anlayışı ile teknolojiyi birleştirerek, banyolarda mükemmeli keşfettik. Türk insanın banyo kültürüne yeni bir anlayış getirdik. Bu anlayışımızı mutfaklara da taşımaya karar verdik ve ilk kez ISVEA Cucine mutfak tasarımlarımızı bu yıl sergiledik. Şimdilik sadece kurumsal satışlarla pazara sunduğumuz ISVEA Cucine tasarımlarımız zamanla mağazalarda da yer alacak. 
Biz, ISVEA markasını orta-üst segmentten başlatıp, lüks segmente kadar uzanan bir çizgide konumlandırdık.  Dolayısıyla ISVEA’nın bu hedef kitleye uygun bir tasarım diline ve çizgisine sahip olmasını istedik. Burada üzerinde hassasiyetle durduğumuz ve başarımızın sırrı diyebileceğimiz unsur ürünlerimizin tasarım ayrıcalığı kadar yenilikçi ve özgün olması. Böylece, markamızı diğerlerinden ayrıştırmayı ve istediğimiz noktaya konumlandırmayı başardık. 

Bu ürünlerin pazarlamasında tüketici odaklı ne gibi pazarlama stratejileri yapılıyor?
Pazarlama stratejilerimizi tüketici tutum ve beğeni araştırmalarını baz alarak oluşturuyoruz. Hedefimiz ve önceliğimiz her zaman tüketicilerimizin zevkine uygun tasarımları sunmak. Tasarım departmanımızın başında bulunan ünlü İtalyan tasarımcımız Ettore Giordano ve ekibi ile birlikte özgün projelere, ödüllü çalışmalara imza atıyoruz. Ettore Giordano’nun koordinasyonunda 10’dan fazla kişi ya da ofisle çalışıyoruz. ISVEA’nın çalıştığı tasarımcılar arasında 2 genç Türk tasarımcı da bulunuyor. Hedef kitlelerimiz arasında mimarlar da yer alıyor ve bu kitle bizim için önemli bir kriter. Tasarım odaklı bir marka olmamız herkesten farklılaşmak isteyen nihai tüketici ve mimarlar için de tercih sebebi. 
Nihai tüketici için hijyen, konfor gibi fonksiyonel kriterlerin yanı sıra renkler, stil gibi estetik gibi özellikler de önemli. Bu unsurları yeni ürün geliştirme stratejilerimizde dikkate alıyoruz. Pazarlama stratejilerimiz gereği sosyal medyada tüketiciyle etkileşim halindeyiz. Haftanın kombini, tasarımcı öneriyor, dekorasyon fikirleri gibi ilgi çekici içeriklerle tüketicilerimizi bilinçlendirerek tercihlerini yapma konusunda onları yönlendiriyoruz.

Artık banyo mobilyası ve vitrifiye ‘ürün olarak’ pazarlanamıyor mu? Tasarım bu ürünleri, sektörü ve tüketicinin kullanım ve satın alma alışkanlıklarını nasıl değiştirdi? 
Elbette tüm bu gelişimler yani teknoloji, hayat tarzımız ve değişen yaşam koşulları çok daha çeşitlendirdi ürünleri ve pazarlama şeklimizi… Banyo mutlaka beyaz olmalıydı eskiden. Ama artık siz kırmızıyı çok seviyorsanız banyonuzu her şeyiyle kırmızı ürünlerden tasarlayabilirsiniz. Biz hem komple bir çözüm sunuyor hem de modüler olarak mekandaki değişimlere fırsat sunabiliyoruz. Son 5 yıldır teknolojinin de hızla gelişmesi bu alanı da etkiledi. Artık sadece tasarım değil, teknolojik açıdan da son derece donanımlı ürünler ortaya koymak durumundayız. Çevreci ürünler, inovatif çözümler, akılcı kombinler sunuyoruz. Markalar da artık tüm bunları sunan ürünlere ve teknolojiye yatırım yapıyor. Tüketiciler daha fazla sorguluyor, daha detaycı ve talepkar. 

rize

 

Yukarı