ProAsist Çözüm Platformu, kendi çatısı altında oluşturduğu hizmetler dahilinde, müşterilerine sundukları avantajlar ile sektörde önde olmayı sürdürüyor. Herkesin birlikte sürdürülebilir değer üretmesini sağlamak için oluşturulan bir ekosistem olan ProAsist Çözüm Platformu 2023’te de hizmetlerine devam edecek. Omega Grup Şirketleri Yönetim Kurulu Başkanı Öner Çelebi ile Aralık sayımızda bir araya geldik.
ProAsist Çözüm Platformu ve ProAsist Smart Screen’nden bahseder misiniz, kullanıcılara sağladığı avantajlar nelerdir?
Hedeflerimizin başında tüm müşterilerimizin ve ait olduğumuz sektörlerin farklı ihtiyaçlarını öngörerek, bu ihtiyaçlara yönelik çözümler üretmek yer alıyor. Biz kendimizi sıradan bir teknik hizmet firması olarak görmüyoruz. Şirketler bizim müşterimiz değil, birlikte yürüdüğümüz yol arkadaşlarımız. Sorunlar onların sorunu değil, bizim sorunumuz. Yol arkadaşlarımızın ihtiyaçlarını anlıyor, onlar için köklü çözümler üretiyoruz. Müşteri, çözüm ortakları, üretici, distribütör, tamamlayıcı ve etkileyicilerin bir araya gelmesini, ortak fayda sağlayacak çözümlere ulaşmayı önemsiyoruz. Bu amaç doğrultusunda hayata geçirdiğimiz, herkesin birlikte sürdürülebilir değer üretmesini sağlamak için oluşturduğumuz bir ekosistem ProAsist Çözüm Platformu.
ProAsist Çözüm Platformu’nun çatısı altında ProAsist Teknik Akademi (PTA), ProAsist Online Market (POM) ve ProAsist Smart Screen (PSS) uygulamalarımız yer alıyor. Kendi geliştirdiğimiz akıllı ekran uygulaması “ProAsist Smart Screen” ile de şirketlerin operasyonlarını anlık takip etmelerine, envanterlerini görebilmelerine, cihazlarının performanslarını analiz edebilmelerine, arızaları öngörebilmelerine, bütçe ve süreçleri yönetmelerine imkân yaratarak işlerini en etkin şekilde yönetmelerini sağlıyoruz. 2020 yılında hayata geçirdiğimiz ProAsist Teknik Akademi ile çalışanlarımıza ve çözüm ortaklarımıza hizmet alanlarıyla ilgili eğitimler veriyoruz. ProAsist Çözüm Platformu çatısı altında yer alan e-ticaret platformumuz ProAsist Online Market’te ise kullanıcılarımız elektrik, mekanik vb. işlerde sıklıkla kullandıkları birçok malzemenin yanı sıra klima, kombi gibi ürünleri de online olarak satın alabiliyorlar.
ProAsist 2022 yılını nasıl geçirdi, 2023 yılına dair yeni hedef ve projeleriniz hangi çerçevede gelişecek?
2022 yılını pandemi nedeniyle ertelenen veya iptal edilen hizmetlerin yeniden devreye girmesiyle yoğun geçirdik, talep patlaması yaşadık. Ancak yüksek enflasyon, TL’nin değer kaybetmesi, alım gücünün düşmesi gibi öngörülemeyen ekonomik veriler ve müşterilerimizin maliyetlerindeki artışlar, sektörümüzde bir fiyatlama kargaşası yarattı. Hizmet sektöründe uzun dönemli yapılan sözleşmelerdeki sabit fiyatlamalar, enflasyon karşısında eridi. Bu durum da tüm sektör oyuncularını zor duruma soktu. Zorunlu olarak fiyatları artırdık. Artan döviz kurlarına göre özellikle malzemede yaşanan artışların sözleşmelere yansıtılma durumu, diğer yandan işgücüne verilen zam artışları da maliyet ve fiyat yönetimini zorlaştırdı. İş gücümüzde büyüme yaşandı, rakamların büyümesi artan bir finansman ihtiyacı yarattı. Bu sefer de finansmana ulaşım için banka kredileri yüksekliği ve krediye ulaşım zorlukları gündeme geldi. Piyasadaki tüm olumsuz gelişmelere rağmen artan hizmet talebini karşıladığımızı ifade etmek isterim.
2023 yılı ise hem seçim yılı olması hem de yüksek enflasyonun varlığı gibi faktörlerin belirsizlikleri de beraberinde getireceği bir yıl olacak. Bizim sektörümüzde hizmet talebi artıyor. Yeni yatırımdan ziyade, bakım ve onarımın tercih edilmesi sektörümüzü diri tutacak. Ancak belirttiğim sorunlar nedeniyle bu işlerin yönetimindeki zorluklar da devam edecek gibi gözüküyor.