PSA BDP Grup ile güçlerini birleştiren Alışan Lojistik, bu birlikten doğan sinerji ile hizmet ve faaliyetlerini dünya çapında çok daha geniş bir ölçeğe taşımaya hazırlanıyor. Bu iş birliği ile inovasyon temelli, dijital, dinamik, yenilikçi, yaratıcı ve müşteri odaklı bir marka kurguladıklarını ifade eden Alışan Lojistik CEO’su Damla Alışan ile Ekim sayımızda bir araya gelerek gelecek döneme dair yatırımlarını konuştuk.
PSA BDP Grup ile geçtiğimiz günlerde duyurusunu yaptığınız anlaşmanızın detaylarını sizlerden dinleyebilir miyiz, bu güç birliğinin temelinde yatan etmenler neler oldu?
38 yıllık serüvenimiz yıllar önce belirlediğimiz vizyon doğrultusunda alanında bir dünya devi olan PSA ile ortaklık kurarak taçlandı. Müşterilerimize gelişmiş, uçtan uca izlenebilir hizmet verir bir hale geldiğimiz bu birlikteliğin temelinde ALIŞAN ve PSA BDP’nin birbirini tamamlayan şirketler olması yatıyor. Bu birleşme ile Alışan olarak, hizmet portföyümüz ve müşteri tabanımızı, PSA BDP’nin kapsamlı kargo çözümleri uzmanlığı ile buluşturduk.
Alışan Lojistik’in gelecek vizyonunda bu iş birliğinin yarattığı sinerji ile birlikte neler değişecek, yatırımlarınız ve projeleriniz hangi çerçevede şekillenecek?
Güçlerimizi birleştirdiğimiz PSA BDP ile beraber, bundan sonraki süreçte hizmet ve faaliyetlerimizi dünya çapında çok daha geniş bir ölçeğe taşıyacak, müşterilerimize sunduğumuz servislerimizi geliştireceğiz. Global ortağımızla ile birlikte “To New Horizons Yeni Ufuklara” mottomuz çerçevesinde son 3 yıldır yakaladığımız %100’ün üzerinde büyüme trendini devam ettirmek en büyük hedefimiz. Öte yandan bu birliktelikle heyecan verici bir dönüşüm yolculuğuna çıkmış olduk. İnovasyon temelli, dijital, dinamik, yenilikçi, yaratıcı ve müşteri odaklı bir marka kurguladık. Güçlü kasımız olan ‘Kontrat Lojistiği’ tarafında Ocak ayı itibari ile 25 bin paletlik yeni bir depomuz hizmete giriyor. Mayıs-Haziran gibi tekrar 20-25 bin paletlik depo ile operasyonlarımızı büyüteceğiz. Yaklaşık %10-12 bir büyüme ile 2024’e giriyor olacağız.
Teknoloji odaklı tedarik zinciri yönetiminizin detaylarından da bahseder misiniz, dijital dünya odaklı bu çalışmalar sektörü ne yönde geliştirecek?
Gelişen teknolojiler sayesinde dijitalleşme, günümüzde verimlilik ve rekabetin vazgeçilmez koşulları arasında yer alıyor. Dijital lojistik yeni nesil web tabanlı, kurumsal lojistik uygulamalarını mümkün kılarak lojistik hizmet sağlayıcı ile tedarik zincirinin diğer ilgili oyuncuları arasındaki iş birliğini destekleyerek, zincir boyunca izlenebilirliği ve lojistik süreçlerle ilgili kayıpların azalmasını sağladı. Dijital lojistik uygulamaları sayesinde bu yeni nesil kuruluş ve tedarik zinciri uygulamaları ana depo, taşıma ve insan kaynakları yönetim sistemleri ile entegre olarak taleplerin olabildiğince eksiksiz yerine gelmesini kolaylaştırarak, kişiselleştirilmiş hizmete geçişi sağladı.
Teknolojinin gelecekte de önemini artırarak ilerlemeye devam edeceğinin altını çizmek isterim. Lojistik sektörü; tedarik zinciri yönetimi, depolama, taşımacılık ve dağıtım gibi alanlarda verimliliği artırmak, maliyetleri düşürmek ve müşteri memnuniyetini artırmak için teknolojik gelişmelerden faydalanmaya devam edecek. Otonom araçlar, akıllı depolama ve stok yönetimi, sensörler, büyük veri analizleri, blok zincir teknolojisi daha fazla konuşacağımız ve üreteceğimiz işler arasında yer alacak. Ayrıca; eğitim, bakım ve iş süreçleri gibi alanlarda AR ve VR, lojistik çalışanlarının daha iyi eğitim almalarına, karmaşık süreçleri daha iyi anlamalarına ve verimliliği artırmalarına yardımcı olacak gibi görünüyor.