Ana içeriğe atla

rize

AHL

 

DİJİTAL DÖNÜŞÜM STRATEJİK ÖNCELİKLERİMİZ ARASINDA

13.06.2017 - 12:14

Koç Holding, yılın ilk çeyreğinde 22,3 milyar TL konsolide ciro, 1,1 milyar TL konsolide ana ortaklık payı net dönem karı elde etti.

Koç Holding, 2017 yılının ilk çeyreğinde konsolide bazda toplam 22,3 milyar TL gelir elde ederken, 1,1 milyar TL konsolide ana ortaklık payı net dönem kârı gerçekleştirdi. Aynı dönemde 1,1 milyar TL’lik kombine yatırım yaptı. İlk çeyrek finansal sonuçlarını değerlendiren Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, “Ülkemize olan inancımızla uzun yıllardır kararlılıkla sürdürdüğümüz yatırımlarımız, finansal sonuçlarımıza olumlu katkı sağlamaya devam ediyor. Yatırım ve ihracat odaklı stratejimiz ile büyümede sürdürülebilirliğe odaklanıyoruz. Ülkemiz ekonomisinde büyümenin yapı taşlarından biri olmaya gururla devam ederken, yılın ilk çeyreğinde 1,1 milyar TL kombine yatırım yaptık. Son 5 yılda yatırımlarımız kombine bazda 30 milyar TL’nin üzerinde gerçekleşti. Ülkemizde ve küresel pazarlarda tüm yatırım fırsatlarını aktif olarak değerlendiriyoruz” dedi.

“KOMBİNE İHRACATIMIZI YÜZDE 29 ARTIRDIK”
“Yılın ilk çeyreğinde kombine ihracatımızı bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 29 artırdık” diyerek sözlerini sürdüren Levent Çakıroğlu şöyle devam etti: “Otomotiv sektöründe ihracat performansımız öne çıkarken, Ford Otosan ve Tofaş, toplam ihracat adetlerini senelik bazda sırasıyla yüzde 6 ve yüzde 35 seviyesinde artırdı.” 
Diğer yandan, dayanıklı tüketim sektöründe Arçelik’in yılın ilk çeyreğini güçlü performansla kapattığını vurgulayan Levent Çakıroğlu, “Ülkemizde beyaz eşya pazarı ilk çeyrekte 6 ana ürün bazında senelik yüzde 36 büyürken, Arçelik’in yine aynı ürün gruplarındaki satış adedinde ise yüzde 43 artış oldu. Arçelik’in Türkiye cirosundaki artış ise yüzde 35 olarak gerçekleşti; Beko Avrupa’nın en çok satan ikinci markası konumunu sürdürdü” dedi. Enerji sektöründe ise Tüpraş ve Aygaz’ın başarılı performansına dikkat çeken Levent Çakıroğlu, şöyle devam etti: “Rafineri marjlarındaki artış ve Fuel Oil Dönüşüm Tesisi’nin etkisiyle tam kapasite çalışan Tüpraş, ‘ara ürün’ dahil 7,5 milyon ton şarj ile satışlarını yüzde 5 artırdı. Yılın ilk 2 ayında Türkiye’de LPG pazarının önceki yıla göre yüzde 5 daralmasına rağmen, pazardaki lider konumu güçlendiren Aygaz’ın yurt içi LPG satış tonajı yılın ilk üç ayında yüzde 2 gerilerken, toplam satış tonajı ihracatın etkisiyle yüzde 12 artış gösterdi.”

rize

 

Yukarı