Ana içeriğe atla

itt

DİJİTAL TEKNOLOJİLER FARK YARATIYOR

07.03.2017 - 13:49

MT Bilgi Teknolojileri Pazarlama ve Satış Grup Başkanı Abdullah Sancak, “Üretimden pazarlamaya, hizmet sektöründen operasyona kadar birçok iş kolunda dijital teknolojiler fark yaratıyor” dedi.

İş dünyası, ‘Dijital İnovasyon ve Dönüşüm’ konusunun neresinde yer alıyor?
Bu noktada dünya oldukça hızlı ilerliyor. Son 10 yılda dünyanın en köklü en gelenekselci dediğimiz şirketleri dahi bu anlamdaki tabularını yıktı. Üretimden pazarlamaya, hizmet sektöründen operasyona kadar birçok iş kolunda dijital teknolojiler fark yaratıyor. 
Hem ülkemiz şirketleri hem de global dünya şirketleri dijitalleşmenin neresinde dediğimizde ise bize göre değişimin, dönüşümün tam merkezinde yer alıyor. Üstelik bunu sadece teknoloji olarak da düşünmemek gerekiyor. Ürün, süreç yönetimi, müşteri yönetimi birçok alanda katma değer sağlıyor.

Dijital Dönüşüm’ kavramının lokomotifi kuşkusuz ‘İnovasyon’. İnovasyon konusunda şirketler nasıl bir yol izlemeli?
Her şirket gerek ürün alanında gerekse yönetim alanında elbette kendi inovasyon çalışmalarını yapıp dijital dönüşüm adına katma değerli buluşlara imza atabilir. Bu her şirketin arzuladığı fakat maalesef ki her şirketin yeterince kaynak ayıramadığı bir alan. Bu nedenle her şirket kendi inovatif süreçlerini ortaya koyabileceği gibi, kabul görmüş genel geçer dönüşümleri de iş modellerine entegre edebilirler. Önemli olan dönüşüme ayak uydurabilmek.

‘Dijital İnovasyon ve Dönüşüm’ ile iş dünyası nasıl şekillenecek? Bu temel yapı, iş dünyasının hizmetlerine nasıl yansıyacak?
Bu dönüşüm sayesinde şekillenmeye başladık bile. Ancak bu yeterli mi ya da yeterince hızlı mı derseniz maalesef değil. Dijitalleşme ihtiyacı ülkemizde en üst seviyedeyken şirketler buna aynı ölçüde yanıt veremeyebiliyor. Bu süreci bütünleşik olarak değerlendirmek gerekiyor. Öncelikle dijital stratejiyi şirketimizin kurumsal stratejisi haline getirmek gerekiyor, ardından bu stratejimiz doğrultusunda dijitalleştirilebilecek (yani gerektiğinde ölçülebilecek) ürün ve hizmetler ile tüketicinin karşısına çıkmamız ve son olarak bu hizmet ve ürünleri operasyonel olarak yetkinleştirmek gerekiyor.
Bunun işimize yansımasında ise kısa vadede değişimin sonuçlarını göreceğimizden emin olabilirsiniz. Bu dönüşümü orta ve uzun vadede değerlendirdiğimizde ise ölçülebilir ve denetlenebilir müşteri deneyimi, yeni nesil ürün ve hizmetler ve çok önemli olan efektif kullanılan şirket kaynaklarına ulaşmak demek. Bu altını çizdiğim nokta satış ve ödeme sistemlerinde dünyaya öncülük ettiğimiz MT Bilgi Teknolojileri şirketimizde birebir yaşanmış ve yansımaları bizzat hem bizler hem de çözüm ortaklarımız tarafından gözlenmiştir. Dünyada ilk defa geliştirilen ve üretimi gerçekleştirilen Yazar Kasa ve POS cihazının bir arada olduğu VERA Delta Yeni Nesil ödeme cihazları fintech alanında dijital dönüşümün de öncüsü olmayı başarmıştır.

mogul

 

Yukarı