Ana içeriğe atla

tansa

YENİ NESİL MARKA YARATMAK VE YÖNETMEK İÇİN NELER YAPMAK GEREK?

14.02.2020 - 17:46

Yirminci yüzyılın son çeyreğinde, dünya ekonomisi küresel markalara odaklandı. Daha önceleri inovasyon, Ar-Ge toplam kalite ve üretim teknolojisine ağırlık veren iş dünyası, pazarlamanın sağladığı muazzam katma değeri fark ederek, iletişim çalışmalarına daha büyük kaynak ayırmaya başladı. Dünyadaki toplam reklam yatırımları hızla büyüdü. Örneğin, bu yıl küresel pazarlama iletişim harcamalarının 563 milyar dolarlık bir hacme erişmesi bekleniyor.Türkiye, Turquality projeleri ve teşviklerle yerel markalarımıza büyük destek sağlıyor. Bu katkılarla, bölgesel hatta küresel markalarımız oluşuyor.. Beko, Vestel gibi markalarla teknoloji sektöründe rekabet gücümüz artıyor.Tekstilde de büyük adımlar atıyoruz. Pek çok bölgede, geniş bir makine yatırımız var. Yetişmiş işgücümüz ve tasarımcılarımızın katkısıyla dünyanın dört bir yanına ürün satabiliyoruz.Denim, Çalık Denim global pazarda dünyanın önemli markalarıyla iş birlikleri yürütüyor. Üretiminin yüzde 80’ini ihraç ediyor. Aralarında, Diesel, Replay, G-Star, Tommy Hilfiger, Pepe Jeans, Topshop, River Island, M&S, Citizen of Humanity, Guess, Joe’s Jeans, Banana Republic, H&M, GAP, Zara, Mavi, Colin’s gibi dev markaların da olduğu pek çok yerli ve yabancı kuruluş için üretim yapıyor. 2018’de Türkiye’nin ilk bin ihracatçı firması arasında 321’inci, tekstil sektöründe ise 11’inci sırada yer alan Çalık Denim, 2300’ün üzerinde kişiye istihdam sağlıyor.
Kuruluşun başarısının ardında 3 önemli unsur var.
1. Küresel düşün küresel davran
Müşteri küresel olunca, iletişimi de küresel yapmak amacıyla iletişim yapan Çalık Denim yönetimi , iki yıldır Avrupa’da tekstilin önemli merkezlerinden olan Amsterdam’da, “sürekli olarak gelişen konuşmalar” anlamına gelen “Ever Evolving Talks” başlıklı bir konferans düzenliyor. Dünyanın önemli fikri önderlerinin, Theater Amsterdam’da sahne aldığı bu etkinliği yaklaşık bin kişi izliyor.
2. Ar-Ge’ye yatırım
Çalık Denim teknoloji ve inovasyona kesintisiz bir biçimde yatırım yapıyor. Cirosunun yüzde 2’sini Ar-Ge çalışmalarına ayıran kuruluş, yenilikçi ürünler geliştirmeye büyük önem veriyor. 2011 yılında aldığı sertifikayla Türkiye’nin tekstil sektöründeki yedinci Ar-Ge Merkezini açmaya hak kazanan kuruluşun Ar-Ge Merkezi, Doğu Anadolu Bölgesindeki ilk ve tek Ar-Ge Merkezi konumunda. 2018 yıl sonu itibarıyla 180’in üzerinde proje çalışması yapılan ve 40’ın üzerinde mühendisin bulunduğu merkezde ‘İleri Tekstil Ürünleri’ üzerine araştırmalar gerçekleştiriliyor.
3. Trendlere yön vermek
Marka olmak için izlemek değil, trendlere yön vermek gerek.
Yeni nesil markalar yaratmak için, ülkemizin dışındaki trendleri izlemenin yanıısıra, trendleri yaratan zeminler oluşturmamız gerekiyor. Küresel düşünmeli ve küresel davranmalıyız.
Bunları yaparken de, sürdürülebilirlik, şeffaflık, teknoloji ve işbirliği alanlarında neler yapabileceğimizi sorgulamalı, gençlere daha çok imkan sağlamalıyız.

tansa

Yukarı