Kanca IT Direktörü Hulusi Bodrumlu ile Haziran sayımızda gerçekleştirdiğimiz söyleşimizde Bodrumlu; Turquality programı sayesinde küresel marka olma yolunda hızlı adımlarla ilerlediklerini ifade ederken, ihracat kaynaklı cirolarının artışının da aynı hızla yükseleceğinin altını çizdi.
Kanca IT Direktörü Hulusi Bodrumlu, dergimize özel gerçekleştirdiği söyleşide geçtiğimiz günlerde Turquality programına kabul edildiklerini açıklarken şu noktalara da değindi: “Turquality; ülkemizin küresel marka olabilecek firmalarını teşvik etmeyi amaçlamış ve Ekonomi Bakanlığınca yürütülen, dünyada da benzeri az görülen bir destek programıdır. Program, Türk firmalarının üretimden pazarlamaya, oradan da satış sonrası hizmetlerine kadar tüm süreçlerini kapsayacak şekilde yönetimsel bilgi birikimi, kurumsallaşma ve dijitalleşme gelişimlerine katkı vermektedir.”
“Kanca El Aletleri ve Dövme Çelik A.Ş. olarak 2021 senesinde başladığımız ve yaklaşık 1 yıl süren başvuru ve denetim süreçleri sonunda geçtiğimiz hafta Turquality marka programına kabul edildik. Kanca’nın cirosunun %50’den fazlası doğrudan, %25 üzerindeki kısmı ise dolaylı ihracattan oluşmaktadır. Diğer bir deyişle %80 civarındaki ürünlerimiz ihracat pazarlarıyla buluşmaktadır.”
“Sürdürülebilir bir büyüme hedefinin, 56 yıllık geçmişi olan firmamızın A-Z ye tüm departmanlarında topyekün bir değişimle ve kurumsallaşma ile sağlanabileceğini öngörmekteyiz.
Programın, firmaları dünya markası olmaya hazırlayan önemli bir araç olması nedeniyle bizi hem otomotiv dövme parçalarda hem de el aletleri tarafında küresel marka olma hedefimize kısa sürede ulaştıracağı inancındayız. ABD ve Almanya’da bulunan şirketlerimiz sayesinde hem otomotiv hem de el aletleri sektörlerinde müşterilerimize yerel bir oyuncu gibi hizmet verebilmekteyiz. Turquality programı kapsamındaki desteklerin, 5 kıtada 155 ülkeye ulaşan ürünlerimizle küresel marka olma yolundaki stratejilerimize önemli katkı sağlayacağını görüyoruz.”
“Kanca olarak kurumsallaşma, dijitalleşme ve sanayi 4.0’a çok önem vermekteyiz. Turquality; satış& pazarlama, AR-GE, tedarik süreci, satın alma ve İK gibi hemen hemen tüm departmalarımızda süreçlerimizi tekrar gözden geçirme ve yeniden şekillendirme imkanını vermektedir. Önemli hedeflerimiz içinde yer alan uluslararası rekabetçiliğimizi yükseltmek ve yüksek katma değerli sistem parçaları üretmek stratejilerimize de katkı verecektir.”
“1990’lı yıllarda koyduğumuz uluslararası bir marka olma hedefimizin devamı olarak küresel marka olabilme yönündeki gerekli değişimi, Turquality gibi denenmiş ve Türkiye’ye katkısı kanıtlanmış bir programla elde edeceğimize güçlü şekilde inanmaktayız. ”