Ana içeriğe atla

BANNER

CEO’NUN DEĞİŞEN HEDEF PAZARI

13.11.2019 - 11:24

Yaygın anlayışa göre; CEO’nun birinci görevi şirketi kâr ettirmektir. Sadece hissedarlara değil, aynı zamanda müşterilere, çalışanlara, sendikalara, bayilere, tedarikçilere, devlete, sivil toplum kuruluşlarına ve kamuoyuna karşı da sorumludur. CEO, sürdürülebilirliği sağlamak üzere hem iç hem de dış dünyayı doğru anlayıp yorumlamak zorundadır.

Yaygın anlayışa göre; CEO’nun birinci görevi şirketi kâr ettirmektir. Sadece hissedarlara değil, aynı zamanda müşterilere, çalışanlara, sendikalara, bayilere, tedarikçilere, devlete, sivil toplum kuruluşlarına ve kamuoyuna karşı da sorumludur. CEO, sürdürülebilirliği sağlamak üzere hem iç hem de dış dünyayı doğru anlayıp yorumlamak zorundadır.

BÜTÜN PAYDAŞLARIN DAHA İYİ DURUMA GELMESİ...
Bir tek hissedarların zenginleşmesinden ziyade, bütün paydaşların daha iyi bir duruma gelmesi amaçlanmalı. CEO’lar yönettikleri kurumların yanı sıra, iş birliğinde bulunduklarına karşı da yükümlüdür. Firması için uzun dönemde sürdürülebilir bir başarı elde etmelidir. “CEO’nun Değişen Hedef Pazarı” araştırmamız da, CEO’ların önündeki yol haritasını sizlerle paylaşıyoruz.

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nı merkezimiz olarak kullanarak, Avrupa, Rusya, CIS ülkeleri ve Orta Doğu bölgelerine yönelik, yoğun bir trafik yaşıyoruz. Yurt dışı hatlarımıza gerçekleştirdiğimiz seferleri artırarak, Türkiye’den bu noktalara ve buralardan ülkemize taşınan misafir sayısını artırmayı hedefliyoruz.

nanePEGASUS HAVA YOLLARI GENEL MÜDÜRÜ MEHMET T. NANE: 
STRATEJİK HEDEFİMİZ YENİ NOKTALAR İLE UÇUŞ AĞIMIZI BÜYÜTMEK

2018’de kurda görülen hareketler ve artan petrol fiyatları, maliyetlerimizi yukarı çekti. Özellikle iç hatlarda, genel olarak maliyet kalemlerimizin önemli bir kısmının döviz bazında olması ve kurlardaki artış, bilet fiyatlarının da geçtiğimiz yıla göre artmasına sebep oldu. 

ÖNCELİĞİMİZ, MİSAFİRLERİMİZE EN UCUZ FİYATLARI SUNMAK
Bizim ana önceliğimiz, her zaman iş modelimizle maliyetlerimizi etkin şekilde yöneterek misafirlerimize en ucuz fiyatları sunmaya devam etmek. Operasyonlarımızın doğasından kaynaklanan bir korunma kalkanımız var. Gelirlerimizin yüzde 70’inden fazlası yabancı para bazlı. Giderlerimizde de benzer bir oran söz konusu. 
Bu sene, ekstra olarak dış hatta büyümeye daha fazla ağırlık vererek bu dengeyi daha da sağlamlaştırdık. Jet yakıtı ise giderlerimiz arasında en büyük kalem. Dolayısıyla petrol fiyatlarındaki değişime karşı duyarlıyız. Burada riskimizi minimize etmek için yıllık jet yakıtı kullanımımızın yüzde 60’ını hedge ediyoruz. Gerekli olduğu durumlarda bu oranı yüzde 70 seviyesine çıkartabiliyoruz. 

100 UÇAKLIK AIRBUS SİPARİŞİ 
100 uçaklık Airbus siparişimizden bu yıl filomuza 9 adet A320neo ve 2 adet A321neo olmak üzere toplam 11 yeni uçak katılıyor. Ağustos 2019 itibariyle bu yıl için teslim alacağımız A320neo uçaklarımızın tamamı filomuza katıldı. 5.3 yaş ortalamasıyla toplam 83 uçaklık bir filoya ulaştık.  İkinci A320neo uçağımızı, bu yılın son çeyreğinde filomuza katacağız.

YENİ DESTİNASYONLAR İÇİN BAŞVURULARIMIZ VAR
Türkiye’nin, Asya ve Avrupa arasındaki köprü göreviyle doğal bir bölgesel hub konumunda olması ve en çok tercih edilen turizm noktalarından biri olması; Türk havacılık sektöründeki büyümeyi destekliyor. Bu anlamda Avrupa, Orta Doğu, Rusya, CIS ülkeleri ve Kuzey Afrika bölgelerinde mevcut uçtuğumuz noktalarda frekans artışına gitmek ve yeni noktalar ile uçuş ağımızı büyütmek stratejik hedefimiz. 
Uçuş ağımıza katkı yapacak yeni destinasyonlar için halihazırda başvurularımız bulunuyor. Talebin yüksek olduğu uçuş noktalarında frekansımızı optimize etmek 2019 yılında da önceliğimiz. 

ortaORTADOĞU HOLDİNG İNŞAAT GRUP BAŞKANI NUSRET KAYHAN APAYDIN: 
ÖNCELİKLE REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ OLUŞTURABİLME İMKÂNIMIZI GÖZETİYORUZ

Hedef pazarlarımızı seçerken, öncelikle yetkinlik alanlarımız ile o ülkelerin ihtiyaçlarının örtüşüp örtüşmediğine bakıyoruz. Ayrıca o ülkelerde göreceli bir rekabet üstünlüğü oluşturabilme imkânımızı gözetiyoruz. Yatırım yapılan ülkede kalıcı olabilmek ve sürdürülebilirliği sağlamak açısından, ekonomik ve siyasi istikrarın varlığı ve hukuk sisteminin sağlamlığına önem veriyoruz. Doğal olarak, söz konusu ülkelerin nüfusları, milli gelirleri, büyüme oranları gibi makro ekonomik göstergeleri de bakılan diğer parametreler arasında yer alıyor.

petkimPETKİM GENEL MÜDÜRÜ ANAR MAMMADOV: 
ÜRETİMİ REKOR DÜZEYE TAŞIYACAK BİR STRATEJİ İZLEDİK

Tesis genelinde başlattığımız dijital dönüşüm ve geçen yılın son çeyreğindeki planlı bakım ile üretim seviyemizi rekor düzeye taşıyacak bir strateji izledik ve kârlılığımızı artırdık. STAR Rafineri’nin de sinerjisiyle ilk 6 ayı, en iyi ve en verimli şekilde tamamladık.
2019, Petkim’de dijital dönüşümün meyvelerini aldığımız bir yıl. Faydalarını finansal sonuçlarımızda somut olarak görüyoruz. 
Şu ana kadar 40’ın üzerindeki projeleri; makine öğrenmesi, yapay zeka, görüntü tanıma, robotik süreç otomasyonu gibi teknolojileri kullanarak gerçekleştirdik. 

'TÜRKİYE’NİN VE AZERBAYCAN’IN EN DİJİTAL ŞİRKETİ' YOLUNDAYIZ
Etilen Fabrikamızda uyguladığımız Etilen Fırın Optimizasyon Modeli (EFOM) bunlardan sadece biri... Bu sayesinde eskiden haftada bir kez yapılan 8 fırın çalıştırma senaryosu yerine artık her 15 dakikada bir 54 milyar senaryo üretebiliyoruz. Petkim için en uygun ve en verimlisini seçerek hayata geçiriyoruz. Türkiye’nin ve Azerbaycan’ın en dijital şirketi olma yolunda adım adım ilerliyoruz.

OPERASYONEL MÜKEMMELLİK...
Ekim 2018’de açılan ve test çalışmaları tamamlanan STAR Rafineri’den ilk 6 ayda 260 bin ton hammadde aldık. Orta vadede hammaddemizin tamamına yakınını karşılamayı hedeflediğimiz STAR Rafineri’yle sağlanan sinerji, önümüzdeki dönemde verimliliğimizi daha da artıracak. 
Kültürel dönüşüm ve değer yaratma programı ‘Petkim Benim’ kapsamında yürüttüğümüz operasyonel mükemmellik çalışmalarımızın da faydalarını görüyoruz. Çalışma arkadaşlarımızın katkısıyla uygulamaya geçirdiğimiz ve şirketimize katkı sağlayan bu programı kesintisiz sürdüreceğiz.

akAKSİGORTA GENEL MÜDÜRÜ UĞUR GÜLEN: 
İNOVASYON, ANALİTİK, YAPAY ZEKÂ VE YENİ TEKNOLOJİLER, YATIRIM ALANLARIMIZ ARASINDA

Aksigorta için 2019 hamle yılı. ‘Bambaşka’ bakış açısıyla sektörde sınırları zorlayacaklarını vurguladı. 2019’a çok güçlü başladık. Kolay, yalın ve erişilebilir sigortacılık vizyonumuz doğrultusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. İnovasyon, analitik, yapay zekâ ve yeni teknolojiler önümüzdeki dönem için öncelikli yatırım alanlarımız arasında. Ağırlıklı olarak odaklandığımız yapay zekâ teknolojilerinden maksimum verimi almayı hedefliyoruz. İnsan odaklı stratejimiz ile hissedar, müşterilerimiz ve çalışanlarımızla değer yaratarak, karlı büyümemizi sürdürmeyi hedefliyoruz”

coCOCA-COLA İÇECEK (CCI) CEO'SU BURAK BAŞARIR: 
SATIŞ HACMİ BEKLENTİMİZİ AŞAĞI YÖNLÜ REVİZE ETTİK

Başarılı piyasa uygulamalarımız sayesinde, zorlukları fırsatlara dönüştürmeyi ve değer yaratmayı kararlılıkla sürdürdük. Daha az tüketerek, daha fazla üretmeye dayalı sürdürülebilirlik anlayışımızla bu alanda projeler geliştirmeye de devam edeceğiz.
İkinci çeyrekte, önemli pazarlarımızdaki makroekonomik ve politik zorluklara rağmen iyi sonuçlar elde ettik. Güçlü gelir artışı ve disiplinli maliyet yönetimi, FAVÖK marjını korumamızı sağladı. Türkiye operasyonları, önceki yılın aynı dönemindeki güçlü büyümeyi sürdürerek, ivmesini korudu. Ayrıca, GCCL* kapsamında “Her Yönden En İyi Müşteri ve Ticari Pazar Ödülü”nü aldık. Sorumlu yatırım endeksi olarak tanımlanan ve 20 ülkeyi kapsayan FTSE4GOOD Endeksi’nde yerimizi korumaktan memnunuz. 

KALİTELİ BÜYÜME...
Yılın ilk yarısını çift haneli gelir ve FAVÖK büyümesiyle tamamlarken, kaliteli büyümeye odaklandık. Bazı uluslararası operasyonlarımızdaki pazar koşullarının zorlayıcı olmaya devam etmesi nedeniyle satış hacmi beklentimizi aşağı yönlü revize ederken, Türkiye’de gazlı içecek kategorisindeki güçlü büyüme ile maliyet tasarrufu uygulamalarımıza bağlı olarak, net satış geliri büyümesi ve FAVÖK marjı beklentilerimizi koruyoruz.

aviAVİVASA CEO’SU FIRAT KURUCA: 
DİJİTALLEŞME VE ‘MÜŞTERİ ODAKLILIK’ STRATEJİLERİNE ODAKLANDIK

 Müşterilerimizi en iyi şekilde tanıyarak, onların tercih ettiği kanallardan, en hızlı ve kaliteli hizmeti sunmak temel hedefimiz. Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) fon büyüklüğünde 20 milyar TL’yi aşan ilk şirketiz. Bu başarı, gerçekten çok sevindirici.
Bugün 18 şirketin faaliyet gösterdiği bu alanda gelinen toplam fon büyüklüğü 109 milyar TL’yi aşmış durumda. Ancak OECD ülkeleriyle kıyaslandığında BES fonları hem ülkeler, hem de ülkedeki tasarruf araçları sıralamasında hayli gerilerde. Bu da bize ülke ve sektör olarak daha gidecek çok yolumuz olduğunu gösteriyor. 
2019 hedefimiz, mevcut BES’te, 2015’te yakaladığımız fon büyüklüğü ve “Otomatik Katılım”da ise, 2018 ortasında yakaladığımız, kamu hariç özel sektör kapsamındaki sektör liderliğimizi güçlendirerek devam ettirmek, hayat pazarında ise pazar payını büyütmek.

'LİDER DİJİTAL SİGORTA ŞİRKETİ' OLMAK İSTİYORUZ 
Hissedarlarımız olan 300 yıllık sigorta devi Aviva’nın ve Sabancı Holding’in vizyonu doğrultusunda dijitalleşme ve müşteri odaklılık stratejilerine odaklandık. Dijital çözümlerimizle destekli ürün ve hizmetlerimizle müşterilerimizin hayatları boyunca yanlarında olduğumuzu hissettirmek ve müşteri odaklı değer yaratan, lider dijital sigorta şirketi olmak istiyoruz.

petPETROL OFİSİ CEO’SU SELİM ŞİPER: 
LPG’Lİ ARAÇ VE İKMAL İSTASYONU SAYISINDA DÜNYA BİRİNCİSİYİZ

Sadece benzin ve dizelin bulunduğu geleneksel akaryakıt istasyonları, otogaz LPG’nin ve hatta elektriğin de ikmal edildiği yerlere dönüştü. Alanında Türkiye’de ilk ve tek olan Yakıt Emniyet Sistemi (YES) ile PO/Gaz’da kalite ve tam dolumda yüzde 100 garanti sunuyoruz.
Akaryakıt şirketlerinin neredeyse hepsi, aynı zamanda LPG işi de yapıyor. Ülkemizde tüketilen toplam LPG’nin yüzde 79’undan fazlası, otomotiv yakıtı olarak kullanılıyor. Türkiye, dünyanın otogaz tüketiminde ikinci, LPG’li araç ve ikmal istasyonu sayıları ile de birinci pazarı. 

UZUN YILLARA DAYANAN DOĞRU BİR STRATEJİ
Türkiye’de otogazın bu başarısı, uzun yıllara dayanan doğru bir stratejinin eseridir. Ülkemizdeki 10 bin 689 otogaz istasyonu ile tüketicinin ikmal şüphesi bulunmamakta. Otogaz istasyonları, pompaları, saygın ve hatta ayrıcalıklı olarak yerini aldı, bazı ülkelerdeki gibi yanlış bir şekilde, ‘ikinci sınıf ürün’ algısı hiç oluşmadı. Otogaz LPG temsilcileri, Türkiye’de kamuoyuyla kalıcı ve her platformda iletişim içinde oldu, önyargıları bertaraf etmek için yoğun çaba sarf etti. Ayrıca büyük ve ehil bir dönüşüm sektörü de oluştu.

ulhkerÜLKER CEO’SU  MEHMET TÜTÜNCÜ: 
BÜYÜMENİN NEDENİ, İHRACAT VE YURT DIŞI TİCARET

Gıda ihracatının topluma yansıması, diğer sektörlere göre daha fazla. Operasyonel ve finansal olarak, 2019’un ikinci çeyreğinde de büyüdük. Ülke ekonomisine ve paydaşlara fayda sağlamak için var gücümüzle çalışıyoruz.
Sektöre girdinin ağırlıklı Türkiye’den olması, bunda önemli bir etken ve bu da sektörün ülkeye katma değerini yükseltiyor. Bu büyümenin nedenini ihracatımıza ve yurt dışı ticaretimize bağlıyoruz. İhracatımız ve yurtdışı ticaretimiz ise gücünü iki noktadan alıyor. Birinci ve en önemli gücümüz; markalarımızdan geliyor. Lokal, bölgesel ve global markaları olan bir şirketiz. Bu da bizim organik olarak büyümemize olanak sağlıyor. 

TÜRKİYE’Yİ ÜRETİM VE İHRACAT ÜSSÜ HALİNE GETİRDİK
İkinci etken ise 100’ü aşkın ülkeye ihracat yapmamızı sağlayan dağıtım ağımız. İhracat hem ülkemiz hem de bizim için stratejik önem taşıyor. Bu nedenle Türkiye’yi üretim ve ihracat üssü haline getirdik. Türkiye, küresel güç olma yolunda emin adımlarla ilerlerken, biz de üretimimizle, ihracatımızla, istihdamımızla ülkemize katma değer sağlamak için var gücümüzle çalışıyoruz. 
 

 

 

Kaynak: Business Life

arf

Yukarı