Ana içeriğe atla

itt

2025 yılına kadar filoya 200’den fazla uçak eklenecek

18.01.2018 - 17:08

Lufthansa’nın başta Türkiye’deki faaliyetleri olmak üzere markanın konumu, potansiyeli, yatırım planları gibi pek çok konu hakkında bilgi veren Lufthansa Türkiye Genel Müdürü Kemal Geçer, aynı zamanda havacılık sektörünün bugünkü durumuna ve geleceğine ilişkin düşüncelerini de bizlerle paylaştı.

Avrupa’nın 1. dünyanın ise 7. en büyük havayolu şirketi olan Lufthansa’nın müşterilerine sunduğu imkanları ve faaliyetleri anlatır mısınız? Müşterilerinize verdiğiniz hizmetlerde nasıl fark yaratıyorsunuz?
Lufthansa Group olarak müşteri memnuniyetini artırmak için 2016 yılında toplam 2.2 milyar Euro yatırım yaptık. Lufthansa denildiğinde ilk akla gelenler güvenilirlik ve standartlardır. Uçakların zamanında varması ve kalkması, uçuş esnasındaki hizmet standartları Lufthansa’nın öncelikli konuları arasında yer alıyor. Lufthansa, 60 yılı aşkın havacılık uzmanlığını kapsayan bir mirasa sahip. Kendi tecrübelerimizden güç toplayarak, Frankfurt veya Münih’teki ana merkezlerimizden dünyanın pek çok noktasında yeni destinasyonlara ulaşma ve havacılıkta liderlik rolümüzü sürdürme arzusundayız. Sadık müşterilerimiz, seyahat endüstrisi ortaklarımız, Türkiye’de ve dünyadaki tüm Lufthansa çalışanları, şirketimizin bu konuma gelmesinde büyük rol oynadı. 
Güvenlik, müşterilerle olan ilişkimizi nasıl gördüğümüzün anahtarı olan marka değerlerimiz arasında ilk sıradadır. Dijital bagaj etiketi gibi dijital alanlarda yaptığımız yenilik ve yatırımlar müşterilerimizin seyahat konforunu artırmaya yönelik sürekli geliştirdiğimiz alanlar… 
Yolcularımızın her uçuşunda aynı kalitede hizmet sunmayı hedefliyoruz. Tüm uçaklarımızdaki her sınıf için aynı hizmet ve kalite standartları geçerlidir, tabii ki farklı ürün felsefeleri ile... Bu standartlarımız ile bünyemizdeki Lufthansa’nın yanı sıra Swiss, Austrian Airlines, Brussels dahil olmak üzere bütün havayollarımızda aynı kalite ve servisleri sunabiliyoruz. Özel jet, first class, business class, premium ekonomi ve ekonomi olmak üzere 5 ayrı sınıfta farklı konfor ve konseptte hizmet verebilen tek havayoluyuz. Ekonomi sınıfı koltuklarımızda bile yolcularımızın rahat edeceği koltuk aralıkları sunuyoruz. Daha fazla alan ve konfor arayan yolcularımıza bu ihtiyacını karşılayabilecek premium ekonomi sınıfını sunuyoruz.

Hem Türkiye-Almanya hattında hem de diğer hatlarda Lufthansa’nın Türkiye’deki durumu nedir? 
Lufthansa Group olarak Türkiye faaliyetlerimizin 62. yılındayız.  İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya Dalaman ve Bodrum’a yurt dışından direkt seferlerimiz var. 57 yıldır Ankara’ya, 32 yıldır İzmir’e uçuyoruz. Frankfurt, Münih, Zürih, Viyana, Köln, Düsseldorf ve Berlin merkezli olarak dünyanın her yerine 600 den fazla noktaya bağlantı veriyoruz. Ayrıca Antalya, Dalaman ve Bodrum gibi farklı turistik noktalara uçuyoruz. Lufthansa Grubu olarak, Türkiye’de 10 havalimanında faaliyet gösteriyoruz. Ayrıca Swiss, Austrian ve Eurowings Grup havayollarımız ile de Türkiye’de faaliyet gösteriyoruz. Özellikle Eurowings, Samsun ve Adana gibi farklı noktalara da uçuşlar düzenliyor, Lufthansa Grubu olarak haftada toplam 99 uçuş gerçekleştiriyoruz. 
Hava taşımacılığının yanı sıra Türkiye’nin farklı bölgelerinde farklı hizmetler de veriyoruz. Kağıthane’de 200 çalışanın çalıştığı bir çağrı merkezimiz, İzmir’de 60 kişilik bir ekibimiz var.  Kargo sektöründe de faaliyetlerimizle ciddi bir pazar payına sahibiz. Ayrıca İstanbul Atatürk Havalimanı’nda kış aylarında 150, yaz aylarında 250 çalışanın yer aldığı üretim tesisimizden farklı havayollarına ikram hizmetleri sunuyoruz. Türkiye’de teknik ekip de dahil olmak üzere grup olarak 600’ün üzerinde çalışanımız var.

Tüketici algısını bir kenara koyacak olursak havayolu taşımacılığı markaları arasında toplam marka değeri sıralamasında Lufthansa’nın konumu nedir? 
Bu sene 160 ülkeden 18 milyon katılımcının değerlendirmesi sonucu, daha önceki senelerde olduğu gibi, Lufthansa olarak tekrar Avrupa’nın en iyi havayolu seçildik. Bunun yanısıra ‘En iyi First Class İkram’  ve ‘En iyi Batı Avrupa Havayolu’ ve ‘En iyi Premium Economy Sınıfı’ dallarında birinci olup, dünya çapında ‘En iyi First Class’ ve ‘En iyi Business Class’ dallarında en yüksek derecelerde yer aldık. Bu başarılar Lufthansa Grubu’nun son yıllarda yaptığı devasa yatırımın ve personelimizin muazzam çalışmalarının neticesi. Ayrıca Skytrax’in ‘beş yıldız’ sertifikasının sahibi olan Avrupa’nın ilk havayolu şirketi olduk. Böylece Lufthansa, bu başarıyı yakalamış olan 10 havayolu içinde yerini almış oldu. 
Lufthansa 60 yılı aşkın süredir çok oturmuş bir marka olmanın yanısıra marka değeri anlamında da dünya çapında ilk 10’da yer almakta. Lufthansa Grubu, ciro açısından dünyanın en büyük havayolu ve aynı zamanda Avrupa’da havayolu sektöründe pazar lideridir.

Dünya geneli ve Türkiye özelinde kaç uçuş noktanız var? Kısa ve uzun vadede hedef uçuş noktaları neler?
Lufthansa Grubu olarak 4 bayrak taşıyıcı ve 5 merkez havalimanı ile çok güçlü bir dağıtım ağımız mevcut. Dünya genelinde 308 destinasyona haftada toplam 23 bin 476 uçuş gerçekleştiriyoruz. Dünya çapında en fazla anlaşma ve en kapsamlı ulaşım ağına sahip olan havayolu grubuyuz. JointVenture ve Codeshare ortaklığımız olan havayolları ile yolcularımızı günde 10 binden fazla uçuş ile 600’den fazla destinasyona taşıyabiliyoruz. En sık uçtuğumuz rotalar başta Avrupa ve Amerika arası olan rotalar.

Peki, Türkiye Lufthansa için nasıl bir potansiyele sahip? Yeni yatırım planları veya hedefleriniz Türkiye özelinde nelerdir?
Özellikle IGA yeni havalimanı faaliyete geçtikten sonra, İstanbul’da elde edeceğimiz kapasite artışı ile sadece İstanbul’da iç hat ve dış hat da toplam yolcu sayısı 60 milyonun üzerinde olur.  Bu sene Türkiye’de faaliyet gösteren bütün havayollarının gündeminde IGA var. İstanbul Yeni Havalimanı (IGA) projesi kapsamında tüm hazırlıklarımız devam ediyor ve ciddi yatırımlar yapacağız.

2018 için neler düşünüyor ve bekliyorsunuz? Bu yıl hayata geçecek bütçe ve yatırım planlarınız neler? 
2018 yılında, henüz yolcu trafiği için bir tahmin veremeyiz ancak bizim için başarılı bir geçen 2017 yılının ardından olumlu bir ortam öngörebiliriz. Yatırım planlarımız geçen sene gibi stabil bir şekilde devam ediyor. Bu sene yapılacak en büyük yatırım 29 Ekim’de açılışı planlanan İstanbul Yeni Havalimanı (IGA) ile ilgili yatırımlar olacak. Şu anda Lufthansa Group filosunda 650 uçak var. Lufthansa, 2025 yılına kadar filoya 200’den fazla uçak eklemeyi planlıyor. Gelecek senelerde filoya 36 milyar Euro (liste fiyatı) değerinde 200 adetin üzerinde uçak eklenecek. Buna Boeing 777-9X ve Airbus A350-900 gibi geniş gövde uçağı dahildir. Böylece daha büyük bir filoyla daha geniş bir ağ üzerinde hizmet vereceğiz. Havacılık sektörü önümüzdeki yıllarda da büyümeye devam edecektir.

a

Yukarı