Ana içeriğe atla

http://www.alltrans.com.tr/

360 DERECE HİZMET ANLAYIŞIYLA HER SEKTÖRE ÖZEL ÇÖZÜMLER

18.12.2020 - 10:17

Galata Taşımacılık CEO’su ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Vittorio Zagaia ile hizmetleri hakkında konuştuk. Hizmeti sunarken en önemli kriterin, müşterilerin talebini doğru anlamak ve yorumlamak olduğunun altını çizen Zagaia, “Her sektörün ihtiyaçları farklı. Talebi doğru karşıladığınız an başarılı bir çözüm ortağı oluyorsunuz. Biz 23 yıldır bu anlayıştan hiç taviz vermedik. Müşterilerimizin nazarında güvenilir, 360 derece hizmet veren bir şirketiz.” diyor.

Vittorio Bey, öncelikle sizi kısaca tanıyabilir miyiz?

1974 doğumluyum. Daha henüz 15 yaşında, lise döneminde, Şark Ekspres Vapur Acentesi’nde iş hayatına atıldım. Bana iş ahlakını, adabını patronum Bay Costa öğretti. İşimi çok sevdim ve bundan dolayı şanslıyım. Şu an Galata Taşımacılığın CEO’su ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısıyım. Türkiye’de Fildişi Sahili Cumhuriyeti’nin Fahri Konsolosu ve Deik’te Fildişi Sahili Cumhuriyeti-Türkiye İş Konseyi’nde de Başkan Yardımcısıyım. Bunların haricinde de birçok dernekte aktif olarak görev alıyorum.

Galata Taşımacılık kuruluşu hakkında bilgi alabilir miyiz?

1997 yılı Mayıs ayında Albini Pitigliani’nin Türkiye’de farklı bir varoluş hikayesine imza atmak istemesi ile ortaklarım Aram Kalenderoğlu ve Volkan Sarıcı ile beraber 11 kişilik ekip olarak yola çıktık. Galata Taşımacılık direkt yabancı sermaye ile sektörümüzde kurulan ilk şirkettir. Bugün merkezimiz olan İstanbul’un yanı sıra Bursa ve İzmir şubeleri, Ankara temsilciliği, İstanbul Havalimanı Kargo Terminali ofisi, Çatalca Lojistik Merkezimiz ve yaklaşık 200 kişilik bir ekiple senede 100 binin üzerinde yükleme gerçekleştiren bir şirketiz.

Lojistik faaliyetlerinize temas edecek olursak, hangi taşıma türlerinde yoğunlaşıyorsunuz? Sizi öne çıkaran ayrıcalıklarınız nelerdir?

Galata Taşımacılık olarak hizmet verdiğimiz 4 farklı taşıma şeklini birbirine rakip olarak kurguluyoruz. Karayolu, havayolu, denizyolu ve multimodal taşımaları yöneten departmanlarımızı bağımsız birer şirket gibi yönettiğimiz için müşterilerimize verdiğimiz hizmet kalitesi müşteri memnuniyetinin üst düzeye çıkmasını sağlıyor. Yine bizi öne çıkaran bir diğer avantajımız, farklı sektörlere lojistik çözümler üretmemiz oldu. Örneğin tekstil sektörüne 15 yıl önce odaklandık. Bu sektörde çok kuvvetli ve oldukça iddialı bir şirketiz. Bunun yanı sıra otomotiv, mobilya, kimya, kozmetik, ilaç gibi sektörlere konuya hakim ve sektörü bilen personelimiz ile hizmet veriyoruz. Dünya markalarıyla çalışıyor ve Galata Taşımacılık olarak biz de dünya markası olma yolunda çok ciddi adımlar atıyoruz.

Peki pandemi sürecine nasıl ayak uydurdunuz? Bu zorlu süreçte ne gibi önlemler aldınız?

Pandemi sürecinden Galata Taşımacılık olarak müşterilerimizin etkilendiği oranda etkilendik. Ancak hizmet verdiğimiz sektör çeşitliliği ve her sektörün aynı oranda etkilenmediği gerçeğinden hareketle operasyonlarımızı sürdürülebilir bir şekilde devam ettirdik. Daha önceden dijitalleşme ve teknolojik altyapımıza yaptığımız yatırımlar pandemi sürecinde bize çok yardımcı oldu. Teknoloji konusunda 10 yıl içinde alabileceğimiz mesafeyi şimdi 2-3 sene içerisine sığdırmak zorundayız. Bütün firmalar, şimdiden tedbirlerini buna göre almalılar. Dijitale yatırım yapan firmalar, bu dönemi daha rahat atlatıyor ve yönetiyorlar.

BU SINAVI VEREMEYEN FİRMALAR VAR

Pandeminin Türkiye’de görüldüğü Mart ayı ile birlikte evden çalışma sistemine geçtik. Tüm operasyonlarımızı bulut teknolojisi ile yürüttük. Şu an personelimizin yüzde 80’i evden çalışmaya devam ediyor. Depolarda ve araçlarda çalışan emekçi meslektaşlarımızın sağlığı için ise gerekli bütün hijyen ve güvenlik tedbirlerini aldık. 2011 yılında devreye aldığımız eğitim departmanımız Galata Akademi’yi de en verimli şekilde kullandık. Galata Akademi’nin faaliyetlerini koçluk eğitimleri ve psikologlardan aldığımız desteklerle çeşitlendirerek çalışanlarımızın yanında olmaya gayret gösterdik. Fakat sektörün geneline baktığımız zaman bu sınavı veremeyen arkadaşlarımız oldu. Özellikle dijital alt yapısı güçlü olmayan firmalar, büyük zorluklar yaşıyorlar.

Yeni döneme ilişkin büyüme hedeflerinizi ve yatırım planlarınızı öğrenebilir miyiz?

Yurt dışı yapılanması olarak çok güçlüyüz ve geniş acente ağına sahibiz. Müşterilerimizin katma değerli olarak talep edeceği her türlü ara hizmeti gerek Türkiye’de gerek yurt dışında sağlayabilecek bir sisteme sahibiz. Bu sistemin de sağlıklı çalışmasına en büyük katkı, yukarıda da bahsettiğim gibi sektörel deneyime sahip çalışanlarımızın olması. Hizmeti sunarken en önemli kriter, müşterilerin talebini doğru anlamak ve yorumlamak. Her sektörün ihtiyaçları farklı ve talebi doğru karşıladığınız an zaten başarılı bir çözüm ortağı olabiliyorsunuz. Biz 23 yıldır bu anlayıştan hiç taviz vermedik. Müşterilerimizin nazarında güvenilir, 360 derece hizmet veren bir şirketiz.

Yurtdışı açılımımıza Tunus’ta bulunan acentemizin yüzde 50’sini satın alarak başladık. Afrika’daki varlığımızı büyümek istiyoruz. Yine başka ülkelerde de büyümeye devam edeceğiz. Öte yandan Mersin ve Ankara temsilciliklerimizi, diğer şubelerimiz gibi sürdürülebilir büyümesi için çalışmalarımız da devam ediyor.

TÜRKİYE’NİN LOJİSTİK GÜCÜNE GÜÇ KATACAĞIZ

Sektörü daha da ileriye taşıma adına ‘Geçmişten Geleceğe’ ekibi olarak UTİKAD Olağan Genel Kurulu’na adaylığınızı açıkladınız? Bu girişim ve hedefleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

UTİKAD yönetimine Geçmişten Geleceğe ekibi olarak aday olduk. Lojistik sektörü olarak 365 gün 7/24 sürdürülebilir bir şekilde istihdam sağlıyoruz, ülkemize döviz kazandırıyoruz, Türkiye’yi geleceğe taşımaya çalışıyoruz. Elini taşın altına koyan, yatırım yapan iş adamlarının yurt dışına açılması için daha da güçlendirilmeleri gerekiyor. Geçmişten Geleceğe ekibi olarak güçlü bir sektör istiyoruz. Dayanışma içinde bir sektör istiyoruz; eksiklerin anında tespit edilip müdahale edildiği bir yönetim anlayışı istiyoruz. Bu kapsamda tüm sektörü kucaklayarak Türkiye’nin lojistik gücünü ileriye taşımayı hedefliyoruz.

GALATA

Yukarı