Ana içeriğe atla

medya

Aliağa Bölgenin Lojistik Merkezi Olacak

09.11.2017 - 09:38

Son yıllarda yapılan liman yatırımlarıyla lojistikte atağa kalkan; ihracatçı ve ithalatçıların zaman, maliyet ve derinlik avantajı ile tercih ettikleri Aliağa limanları deniz ticaretinde büyük yükselişini sürdürüyor.

Küresel rekabette en büyük gücün limanlar olduğuna ve Aliağa limanlarının da Avrupa ile Doğu Akdeniz ve Karadeniz hattında önemli bir aktarma merkezi olma potansiyeline sahip olduğuna vurgu yapan Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, Bu potansiyel sebebiyle Aliağa’da lojistik merkez kurularak; kara, deniz ve demir yolu ulaşım ağlarının odağında bulunan Aliağa limanlarını sanayi bölgelerine ve küresel ulaşım koridorlarına bağlayacak yatırımların bir an önce yapılması gerektiğini ifade etti.

ALİAĞA LİMANLARI TÜRKİYE’NİN EN YOĞUN İKİNCİ LİMANI
Aliağa limanlarına yılın ilk 9 ayında 3 bin 857 gemi geldiğini ve gemi trafiği açısından da İzmit’ten sonra Türkiye’nin ikinci yoğun limanı olduğunu belirten Saka, “Türkiye’de en büyük yük hareketinin yaşandığı limanların başında gelen Aliağa limanlarında, ilk 9 ayda 41 milyon ton yük hareketi gerçekleşti. Yine ilk 9 ayda Aliağa’daki limanlarda elleçlenen konteyner miktarı 531 bin TEU’ya ulaştı. Aliağa’nın, bu istatistikler ve gelişmeler neticesinde 5 yıl içinde Türkiye’nin 3 büyük liman merkezinden biri olmasını bekliyoruz. Aliağa sanayi üretimi, enerji yatırımları ile büyük bir potansiyeli bünyesinde barındırıyor ve bu noktada bölgedeki lojistik altyapı ve lojistik merkez yatırımlarının hayata geçirilmesi büyük önem taşıyor” diye konuştu.

ULAŞTIRMA YATIRIMLARI ALİAĞA’NIN YATIRIM CAZİBESİNİ ARTIRIYOR
Kara, deniz, demiryolu ulaşım ağlarının odağında yer alan Aliağa, Manisa, Denizli başta olmak üzere, Batı Anadolu’nun dünya ticaretine açıldığı bir nokta haline geldiğini kaydeden Saka, “Menemen - Aliağa - Çandarlı otoyolu temelinin atılarak inşaatının başlaması, limanların ve çevresindeki işletmelerin demiryolu bağlantısı projesi ile de Anadolu yük taşımacılığının Aliağa’ya bağlanacak olması ve demiryolu ağının Aliağa’dan Bergama’ya uzatılması projesi bölgeyi oldukça değerli kılıyor. Aynı zamanda İzmir-Çanakkale ve İzmir-İstanbul Otoyolları’nın tamamlanması ile Aliağa ve bölgemiz hem lojistik merkez hem yatırımlar konusunda cazibe merkezi haline gelecek” diye konuştu.

ALİAĞA, KURULACAK LOJİSTİK MERKEZLE KÜRESEL ULAŞIM KORİDORLARINA BAĞLANMALI
Türkiye ekonomisinde sanayi ve ticaret denince akla ilk gelen yerler arasına giren Aliağa’nın limancılık sektöründe de başrole yükseldiğinin altını çizen Saka, “Geleceğin dünyasında rekabeti, üretim maliyetlerinden çok taşımacılık maliyetleri şekillendirecek. Firmalar üretimlerini küresel pazarlara en az maliyetli ve en hızlı şekilde ulaştırmanın yollarını arıyor. Yani bütün amaç minimum masrafla maksimum verim elde etmek. Yatırımcılar, ekstra lojistik maliyetleri olmayan Aliağa limanlarının stratejik öneminin farkındalar. Aliağa üretim gücü olmasının yanı sıra önemli bir aktarma merkezi olma potansiyeline sahip; bu sebeple Aliağa’nın jeo-stratejik konumunu tüm paydaşlar için avantaja dönüştürmeliyiz. Önceliğimiz Aliağa’daki limanlarımızı ilçede kurulacak lojistik merkezle önce birbirine ve daha sonra sanayi bölgeleri ile küresel ulaşım koridorlarına bağlayacak yatırımları bir an önce tamamlamak olmalıdır” dedi.

rize

 

Yukarı