Ana içeriğe atla

itt

Aliağa’ya lojistik köy talebi

07.03.2017 - 16:52

Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, “Daha fazla katma değer için lojistik köy şart. Yalnız taşıma ile lojistik olmuyor. Buraya gelen malları, bölgemizde ayrıştıracak ve yeniden sevkiyatını yapacak bir lojistik köy kurmamız gerekiyor” dedi.

Türkiye’nin en önemli petrokimya, demir-çelik, enerji ve sanayi bölgesi olarak bilinen Aliağa, son yıllarda limancılık faaliyetlerinde katettiği mesafeyle ‘liman merkezi’ hedefine doğru ilerlerken, ilçenin yeni hedefi büyük yük hareketinin planlı bir şekilde elleçlenebileceği bir lojistik köye sahip olmak.
Aliağa limanlarının 2016 yılı verilerini değerlendiren Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, denizcilik firmalarının zaman, maliyet ve derinlik avantajı ile daha fizibıl olan Aliağa limanlarını tercih ettiğini ifade ederek, bölgede elleçlenen bu yükten daha fazla katma değer sağlamak için bir lojistik köy kurulması gerektiğini söyledi.

TÜRKİYE’NİN EN YOĞUN İKİNCİ LİMANI
Ege’nin dünyaya açılan kapısı olan Aliağa Nemrut Körfezi’nde bulunan Tüpraş, Petkim, Ege Çelik, İDÇ, Poaş, Ege Gübre, Habaş, Nemport, Batıçim, Ege Gaz, Total, Alpet, Milangaz liman işletmelerinde 2016 yılında toplam 4 bin 959 gemi hareketi olurken, Aliağa limanları İzmit’ten sonra Türkiye’nin ikinci yoğun limanı oldu.

13 LİMANDAN 50 MİLYON TON ELLEÇLEME
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı verilerine göre, Aliağa limanları 2016 yılında bir önceki yıla göre 48 milyon 794 bin ton olan elleçleme miktarını da artırarak, toplam 50 milyon 540 bin ton elleçleme miktarına ulaştı. 2015 yılında 580 bin 250 TEU olan konteyner yük hareketleri ise 2016 yılında da artış göstererek toplam 641 bin 845 TEU olarak gerçekleşti.

“YALNIZ TAŞIMA İLE LOJİSTİK OLMUYOR”
Lojistik avantajların Aliağa’yı yatırımcı için cazibe merkezi haline getirdiğini belirten Saka, bu gelişmenin daha da hızlanmasını engelleyen, planlamaya dönük bazı eksikliler olduğunu, bunları da kısa sürede gidermek gerektiğini vurgulayarak, “Yalnız taşıma ile lojistik olmuyor. Buraya gelen malları, bölgemizde ayrıştıracak ve yeniden sevkıyatını yapacak bir lojistik köy kurmamız gerekiyor. Bunun altyapısını şimdiden hazırlamak zorundayız. Aliağa’daki herhangi bir limana bir gemi ile dökme olarak binlerce ayakkabı geldiğinde, bir firmanın o ürünleri lojistik köye alarak orada, ambalajlayıp, parti parti farklı adreslere göndereceği bir yapıda çalışabilmemiz gerekiyor. Bu sistemi kurduğumuzda, malın asıl sahibi buradaki lojistik köyde hizmet veren bir firma ile anlaşacak, navlun maliyetlerini düşürmek için bazı işleri buraya aktaracak ve ürün buradan son tüketiciye ulaşacak. Aliağa’da elleçlediği yüklerden çok daha fazla katma değer sağlamış olacak. Aliağa’da lojistik köyü kurmak için doğru yeri seçip, doğru planlama ile zamanında bütün yatırımlarını yapmamız lazım” diye konuştu.

a

Yukarı