Ana içeriğe atla

dfd f

07.03.2017 - 17:07

Araç Lojistikçileri Derneği (ARLOD) Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Ağaçlı, ARLOD’un 12. Genel Kurulu’nda yaptığı konuşmada, 2016’da otomotiv sektöründe toplam üretimin bir önceki yıla göre yüzde 9 artarak 1 milyon 486 bin adet, otomobil üretiminin ise yüzde 20 oranında artarak 951 bin adet düzeyinde gerçekleştiğini söyledi.

2017 yılında Ocak ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarının yüzde 8 artarak 35 bin 323 adet, otomobil satışlarının bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 10 artarak 25 bin 689 adet, hafif ticari araç pazarının ise yüzde 3 artarak 9 bin 634 adet olduğunu söyleyen Araç Lojistikçileri Derneği (ARLOD) Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Ağaçlı, “Ocak 2017 rakamları beklentilerin aksine pozitif gelmesi, Ocak 2016 yılı negatif rakamların düzeltilmesi olarak görülebilir. 2017 yılı her türlü endişe ve beklentilere rağmen otomotiv pazarının yılın ikinci yarısından itibaren yeniden bir yükseliş trendine girmesini bekliyoruz. 2017’nin ilk aylarında, otomotiv sektöründe hem kur artışı hem de ÖTV artışı iç pazarda fiyatlara kademeli olarak yansıyacak. Yılın ilk çeyreğinde pazarda önemli bir daralma beklentisi hakim. Ancak, ikinci çeyrekte oluşacak kur ve faiz oranlarının seyri, bu yıl pazarın nasıl gelişeceğini belirleyen önemli etkenlerden biri olacak” dedi.  

AĞAÇLI: HÜKÜMET GEREKLİ DESTEĞİ SAĞLAYACAK
Ağaçlı, “Ekonomik verilerden kaynaklanan nispeten olumsuz sinyallere rağmen hükümet ve sektör dinamikleri bu duruma kayıtsız kalmayıp gerekli desteği sağlayacak. Gerek ÖTV artışı gerekse dalgalanan kurlar ve faizler nedeniyle oluşan fiyat baskısına rağmen, ülkemizin otomotiv sektörü potansiyelinin bunun çok daha üzerinde bir marja sahip olduğu düşüncesindeyiz. Buradan hareketle, 2017 yılı ya kabul edilebilir az bir kayıpla veya 2016 yılı rakamlarına yakın bir seviyede 850-900 bin aralığında kapanacak. 
ARLOD olarak beklentimiz ise, Türkiye otomotiv sektörünün dinamik yapısıyla geçmiş yıllarda olduğu gibi üretim, ihracat ve pazar payını koruyacağına ve sektörel gelişimini devam ettireceğine kanaatimiz tam. Son yıllarda, Türk otomotiv sanayisinin Ar-Ge ve mühendislik alanına yaptığı yatırımlar, kapasite artırımı ve yeni model lansmanlarıyla, otomotiv üretiminde Avrupa’nın önemli merkezlerden birisi olmasını bekliyor ve temenni ediyoruz” diye konuştu. 
Ağaçlı, sözlerine şöyle devam etti: “Sonuç olarak, araç lojistiği sektörü özelinde, 2016 yılında hedeflenen araç taşıma rakamlarına ulaşılmış olmasına karşın, kazanç bakımından, girdi maliyetlerindeki artışlar, kar marjının düşüklüğü göz önüne alındığında, ne yazık ki sektörümüz arzu edilen kazancı elde edememiştir.”
 

arf

Yukarı