Ana içeriğe atla

medya

Assan Lojistik, Batı Afrika ülkelerine parsiyel servis başlatıyor…

09.11.2017 - 10:09

1996 yılında liman taşımaları ve hizmetleri gerçekleştirmek amacıyla bir Kibar Holding iştiraki olarak sektöre giriş yaptıklarını söyleyen Assan Lojistik Genel Müdürü  Halil Özendi, geleneksel yetkinlik alanında, yoğunlukla Doğu ve Güney Marmara ile Mersin ve İskenderun Limanları’nda, 65 TIR’lık özmal filosu ve geniş tedarikçi havuzu ile büyüyerek hizmet vermeye devam ettiklerini belirtti.
Özendi, “2008 yılı itibariyle yurtiçi dağıtım hizmetlerinin yanısıra 6 bin 600 metrekarelik Antrepo (Tuzla) ve 7 bin 200 metrekarelik depo (İskenderun) yatırımı eklendi. 2014 yılı sonunda ise uluslararası taşımacılık alanında yapılanmaya gidildi. Karayolu, demiryolu, ıntermodal, denizyolu ve havayolu taşımacılığında yetkin ekipler kuruldu. Assan Lojistik, bugün 120 çalışanı ile Kibar Holding iştiraklerinin yanısıra sektörlerinin referans isimlerine hizmet veriyor” dedi. 

2017 EKONOMİ HABERLERİ MORAL VERİCİ
Lojistik sektörünün uzun yıllardan bu yana cirolarını karlı bir şekilde büyütemediğine dikkat çeken Özendi, “Bu sonuçta global ve ülke ekonomisindeki zorlukların yanında, sektördeki aynılaşma ya da diğer adıyla emtialaşmanın etkisi var.  2017’nin ekonomi haberleri şu ana kadar moral verici. Bu sebeple biz iş planımızı emtialaşmanın etkilerinden sıyrılmak üzerine yaptık” diye konuştu.

“FARKLILAŞABİLECEĞİMİZ ÜRÜNLERE ODAKLANIYORUZ”
Özendi, titiz bir test sürecini takiben 2017 Nisan sonu itibariyle Tunus/Cezayir parsiyel tarifeli seferlerini başlattıklarını söyleyerek, “ Müşterilerimize hem yol süresi, hem de maliyet avantajı sunduk. 2017 Temmuz itibariyle Fas ile Batı Akdeniz tarifeli parsiyel seferlerimiz başladı. Türk girişimcilerin, Uzakdoğu ve Afrika coğrafyasındaki transit ticaretlerinde ciddi bir hacim yakaladık” dedi.
Özendi, “2018 yılında Afrika pazarı öncelikli odağımız olacak. Bir ay içerisinde, Senegal’den Kamerun’a kadar bir çok Batı Afrika ülkesine tarifeli parsiyel seferlerimiz başlayacak. Liman bağlantılı taşımalar, intermodal taşımacılık, kontrat lojistiği yeni fırsatlar arayacağımız başlıklar olacak” diyerek konuşmasına devam etti.    

ALIŞILAGELMİŞİN DIŞINA ÇIKILACAK
Farklı alanlarda faaliyet gösteren şirketlerin bir araya gelmesi ile yeni perspektiflerin oluşma olasılığının arttığını ifade eden Özendi, “2017’de kimi müşterimizle lojistik optimizasyon projesi başlattık, kimi müşterimizle girmek istedikleri yeni pazarların gümrük idarelerinde hız tespit projesi çalıştık. 2018’de alışılagelmişin dışında işbirlikleri ile birlikte değer yaratmanın yollarını aramaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

İNSAN VE TEKNOLOJİYE YATIRIM YAPILIYOR
 Özendi, 2017 Ocak ayı itibariyle organizasyon yapılarında süreç bazlı yönetim şeklini benimsediklerini belirterek, “2017 Temmuz itibariyle tüm süreçlerimizi gözden geçirerek, otomasyon ve dijitalleşme fırsatlarını değerlendirdik. Bu çalışmalar gerekli ama Endüstri 4.0’ın imkanlarında artık yeterli  değil. 
2018’de adeta bir start-up gibi teknoloji tabanlı iş modeli üzerine yoğunlaşacağız.  Ancak, sahada lojistik yetkin ekiplerden destek almayan start-up’ların başarısız olduğunu da unutmayacağız. Bu sebeple ‘önce insan’ demeye devam ediyoruz” diyerek sözlerini sonlandırdı.

rize

 

Yukarı