Ana içeriğe atla

itt

ASSAN LOJİSTİK’İN 20. YILI

15.12.2016 - 16:11

Kibar Holding iştiraki olan Assan Lojistik’in bu yıl sektörde 20’nci yılını kutladığını söyleyen Assan Lojistik Genel Müdürü Halil Özendi, “2016’yı zorluklarla mücadele ederek geçirdik. 2017’de yüzde 20’ye varan bir ciro artışı bekliyoruz” diye konuştu.

Assan Lojistik olarak sunduğunuz lojistik çözümlerden kısaca bahseder misiniz?
Kibar Holding iştiraki olan firmamız, bu yıl sektörde 20’nci yılını kutluyor. Bir kısmı Kibar Holding iştiraki olan önemli müşterilerimize yurtiçi ve uluslararası tedarik zinciri yönetimi ve kontrat lojistiği hizmetleri sunuyoruz. Uluslararası Karayolu ve İntermodal’de tüm Avrupa, CIS ve doğu trafiklerine parsiyel/komple/ ekspres taşımacılık, denizyolunda ise FCL, LCL, Break bulk, proje lojistiği, gabari dışı yüklemeler, nakliye sigortası, online rezervasyon hizmetleri (INTRA vb.) veriyoruz. 
Yurtiçinde ise komple taşımalar, liman hizmetleri, limanlara ve limanlardan yapılan ara nakliye, milkrun/ inbound operasyon hizmetimiz var. Ağır endüstri taşımalarına uygun 66 çekici+ yarı römorktan oluşan özmal filosuna sahibiz. İskenderun, Mersin, K. Maraş, G. Antep’te şube ve ofislerimiz bulunuyor. İskenderun’da grup iştirakimiz Assan Port’un hemen karşısında 7 bin metrekare kapalı alana sahip konsolidasyon depomuz var. Bursa, Gemlik, İzmit, Derince, Dilovası, Gebze, Tuzla yine şube ve ofislerimizin olduğu, yoğun hizmet verdiğimiz bir bölge. Tuzla’da 5 bin metrekarelik A tipi antrepomuzda açık saha depolamasına ihtiyacı olan müşterilere hizmet veriyoruz. Ayrıca Çorlu şubemiz Batı Marmara operasyonlarını yürütüyor. 

“2016’YI ZORLUKLARLA MÜCADELE EDEREK GEÇİRDİK”
Assan Lojistik olarak 2016 nasıl bir yıl oldu? Ne gibi yatırımlara imza attınız?

2016’yı zorluklarla mücadele ederek geçirdik. Zorunlu trafik mali mesuliyet sigortası ve asgari ücretteki yeni düzenlemeler, müşteri sözleşmelerimizde ön göremediğimiz maliyet artışlarıydı. Alacaklarımızın tahsilatı her zamankinden zordu. Tüm bölgesel ve ülkemizde yaşanan olumsuz gelişmeleri de dikkate alırsak bütçemizdeki satış gerçekleşmelerinden yine de memnunuz. Tüm zorlukların geride kaldığı bir 2017 diliyoruz. 

Lojistik sektörünün genel değerlendirmesini yapacak olursak nasıl bir tablo karşımıza çıkıyor? Sektördeki rekabetin hizmet kalitesine olan etkilerini değerlendirir misiniz?
Rekabetin boyutu artık firmalar arası rekabeti aşmış durumda. Dağıtım kanalları ve taşıma modlarının kıyasıya rekabetine tanık oluyoruz. Bu sebeple hizmeti çeşitlendirmek, inovatif yaklaşımlar çok önemli. Teknolojiyi iyi kullanmak, çalışana yapılan yatırım her zamanki gibi rekabet avantajı getiriyor. Bir tarafta inovasyonun gerektirdiği yatırım ihtiyacı, bir tarafta maliyete odaklanmak çelişki gibi duruyor. Zaten bu problemi çözebilenler sektörde kalıcı olacak.

Logitrans Fuarı’na her yıl katılıyor musunuz? Fuar ile ilgili izlenimleriniz nelerdir?
Logitrans Fuarı’na bu sene ilk defa katıldık. Sektörün birçok temsilcisi ile buluşma fırsatı bulduk. Standımıza olan potansiyel müşteri ilgisinden de memnunuz.  Almanya ve Avusturya lojistik firmalarının fuara ülke katılımı ve bakanlık seviyesinde temsili önemliydi. Sektör derneklerimiz ile Almanya ve Avusturya üst düzey yetkilileri görüş alışverişinde bulunma fırsatı buldu. Umarız bu fırsat, mevcut problemlerin aşılmasına hızla katkı sağlar.  

“2017’DE YÜZDE 20 CİRO ARTIŞI HEDEFLİYORUZ”
Assan Lojistik olarak 2017 yılına yönelik yatırım hedeflerinizi paylaşır mısınız?

Bu yıl kazanılan yeni kontratlarla, bizi 2017’de yüzde 20’ye varan bir ciro artışı bekliyor. Katma değer yaratabileceğimiz alanlarda satış çabamız devam edecek. Kesinleşmiş yeni hacmi daha doğru yönetebilmek için, yurtdışı acente ağı/ bilgi teknolojileri/organizasyon/süreç iyileştirmelerine odaklanacağız. Özmal araç filomuza 30 çekici ve römorktan oluşan ek bir kapasite ile çalışanlarımıza eğitim yatırımı planlıyoruz. 2017’de daha yetkin, hizmet çeşitliliği artmış, müşterilerine daha fazla katma değer üreten bir Assan Lojistik hedefliyoruz. 

mogul

 

Yukarı