Ana içeriğe atla

itt

EN GENİŞ HİZMET YELPAZESİ

17.01.2017 - 10:59

GEFCO Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü Serkan Çelik, “GEFCO olarak en geniş coğrafyada en geniş hizmet yelpazesini sunmayı hedefliyoruz. Güçlü ve entegre bir IT sistemimiz var, bunu müşterilerimizin performansını artırmaya yönelik çözümler geliştirmek için kullanıyoruz” dedi.

GEFCO Lojistik olarak 2016 yılını nasıl geçirdiniz, hangi yatırımlara imza attınız? 2017 yılında hangi yatırımlara ağırlık vermeyi hedefliyorsunuz? 
2016 senesinde ülkemizde sene başından itibaren birçok üzücü olaylar yaşandı. Bunlara, negatif etkisi olan dış kaynaklı olaylar da eklendi. Genel anlamda üretim ve buna bağlı olarak lojistik sektörü de doğal olarak bu durumlardan etkilendi. Biz de GEFCO Türkiye olarak daha önceki krizlerde dersimizi iyi çalıştık, ürün çeşitliliğimizi ve hizmet verdiğimiz destinasyonları artırarak/değiştirerek- ve negatif etkilere rağmen satış tahminlerimizi gerçekleştirmeyi başardık. Örneğin ilk 6 aya baktığımızda hem planlanan bütçe rakamlarımızın hem de bir önceki senenin Ocak-Haziran ayı performansının üzerinde bir performans gösteriyoruz.
GEFCO, “asset light” iş modeli ile idare edilen bir firma. Bu bize müşterilerimizin rekabet gücünü artırma ve en iyi lojistik çözümlerini sunmak gibi ana konularımıza odaklanma imkanı veriyor. Türkiye’deki yatırımlarımızı da bu modele uygun olarak, müşterilerimizin hedefleri ve ihtiyaçları doğrultusunda belirliyoruz. 

Gerek rekabet gerek yönetim gerekse büyüme anlamında ne gibi stratejiler uyguluyorsunuz? 2017’de ne gibi stratejiler uygulamayı planlıyorsunuz?
GEFCO olarak en geniş coğrafyada en geniş hizmet yelpazesini sunmayı hedefliyoruz. Güçlü ve entegre bir IT sistemimiz var, bunu müşterilerimizin performansını artırmaya yönelik çözümler geliştirmek için kullanıyoruz.
GEFCO Grup olarak, 2017 senesinde de yatırımlarımızı ve gelişimimizi bu doğrultuda devam ettirme hedefindeyiz. 
Türkiye için daha net konuşursak, Rusya pazarı, denizyolu, Ortadoğu ülkeleri 2017’de de stratejik hedeflerimizden olacak. Ürün çeşitliliğimizi ve düzenli hat sayımızı artırmak da hedeflerimiz arasında.

Lojistik sektöründe rekabet durumu ne düzeyde? Rekabet ortamına karşı ön planda yer alabilmek amacıyla neler yapıyorsunuz?  
Dünyada ve Türkiye’de lojistik sektöründe yoğun bir rekabet var. Farklı taşıma modlarında farklı rekabet kriterleri öne çıkıyor. Yurtiçinde fiyat ve hizmet kalitesi önem kazanırken, yurtdışı hizmetlerde hız ve kapasite daha öne çıkıyor. Gerek filo gerekse depo yatırımları ise şirketlerin bir diğer rekabet alanı. Satın almalarla fark yaratmak da pazarın güçlü oyuncularının önemli rekabet stratejilerinden biri.
GEFCO olarak, ağımızın büyüklüğüne, doğru fiyat stratejimize, yenilikçi uygulamalarımıza, hizmet portföyümüzün çeşitliliğine ve hızlı, güvenilir hizmet sunan uzman ekiplerimize güveniyoruz. Müşterilerimizin bütün ihtiyaçlarına tek bir elden cevap veren entegre hizmetlerimizin bizi bu rekabet ortamında öne çıkardığını düşünüyoruz.

a

Yukarı