Ana içeriğe atla

arf

HOPAPORT ‘YEŞİL LİMAN’ OLACAK

11.04.2017 - 17:17

Hopaport Genel Müdürü Meriç Burçin Özer, son 4 yılda kapasitelerini 2 kat artırdıklarını söyleyerek, “2016’da 850 bin ton yük elleçledik. 2017’de 1 milyon ton yük elleçlemeyi hedefliyoruz. 2017’nin ikinci yarısında ‘yeşil liman’ olacağız” dedi.

Hopaport Genel Müdürü Meriç Burçin Özer, Türkiye’de her türlü yüke hizmet verebilen ender limanlardan birisi olduklarını belirterek, “Türkiye’de deniz, hava ve kara sınır kapısına sahip tek limanız. Ayrıca Karadeniz kıyısında en uzun mendireğe sahip limanlardan birisiyiz. 2016’da 850 bin ton yük elleçledik. Son 4 yılda kapasitemizi 2 kat artırdık. 2017’de 1 milyon ton yük elleçlemeyi hedefliyoruz. Somut hedeflerimiz arasında özellikle yük çeşitliliğimizi artırmak yer alıyor. Akaryakıt ve petrol terminalimizi yüzde 100 kapasiteyle çalıştırıp, aktif hale getirmek istiyoruz. Ayrıca 2017’nin ikinci yarısında ‘yeşil liman’ olmayı hedefliyoruz. Yük hacmimizi en az yüzde 15 civarında artırarak Karadeniz’in ilk 3 limanı arasına girmeyi amaçlıyoruz” dedi.

“DEMİRYOLU BAĞLANTISI YAPILMASI GEREKİYOR”
Hopa ile Batum arasında demiryolu bağlantısının yapılması gerektiğinin altını çizen Özer, “Poti Limanı, 1 yılda 8,5 milyon ton yük, Batum Limanı ise 5 milyon ton yük elleçliyor. Demiryolu bağlantısı olduğu için bu limanların kapasitesi daha fazla. En kısa zamanda Hopa ile Batum’u demiryoluyla birbirine bağlamak gerekiyor. Önümüzdeki 5-10 yıllık süreçte bunun gerçekleşmesini arzu ediyoruz. Ayrıca Cankurtaran Tüneli’nin bu yaz açılarak müşterilerin kullanmasını istiyoruz” diye konuştu.

“2016’DA BİRÇOK PROJEMİZİ TAMAMLADIK”
2016 yılında birçok projelerini tamamladıklarına değinen Özer, “Hopa Limanı’nda geçen yıl, LPG terminali inşaatı tamamlandı. Hopa Limanı’nın LPG ihtisas gümrüğü olmasını bekliyoruz. Ayrıca 2017’de çimento terminalimizi hizmete sokmayı planlıyoruz. 2017’nin başında entegre yönetim sistemleri kapsamında sertifikamızı aldık. Karadeniz Bölgesi içinde yük artış hızı ve oranı olarak en fazla artış yaşanan limanlardan birisiyiz. Yatırımlarımız devam ediyor” şeklinde konuştu. 
2017’de yüzde 15 civarında büyümeyi hedeflediklerini ifade eden Özer, “Hopa Limanı’nı, küçük ölçekli bir liman olmaktan çıkararak, orta ölçekli limanlar kategorisine yani bir üst lige çıkartmayı hedefliyoruz” açıklamasını yaptı. 
Özer, şöyle devam etti: “En fazla zorluk çektiğimiz konuların arasında maalesef son yıllarda uygulanan veya değişen yönetmelikler ve uygulamalar geliyor. Limana yatırım yapmak daha kolay. Yatırım yapmak için istenen izinler ve belgelerin alınması, yatırımdan daha uzun sürüyor. En fazla bu konuda zorluk çekiyoruz. Diğer bir konu da, maalesef her sektörde olduğu gibi bu sektörde de yetişmiş, kalifiye, iyi eğitimli ve bilgili personel eksikliği. Artvin Çoruh Üniversitesi ile beraber açılmasında etkin olduğumuz Hopa’daki Deniz ve Liman İşletmeciliği Meslek Yüksekokulu sayesinde bu açığı kapatmaya çalışıyoruz. Bu proje; iyi bir özel sektör ile üniversite işbirliğini ortaya koyuyor. Öğrencileri özel sektöre daha hızlı ve uygun bir şekilde hazırlamaya çalışıyoruz.” 

yyy

Yukarı