Ana içeriğe atla

http://www.alltrans.com.tr/

'KALİTELİ VE KUSURSUZ' LOJİSTİK HİZMETLER

18.12.2020 - 09:32

Türkiye’deki uluslararası lojistik sektörünün önemli firmalarından Ares Logistics, tüm lojistik hizmetlerini ‘kalite ve kusursuzluk’ odaklı sunuyor. İstanbul’daki genel merkezlerinin yanı sıra İzmir, Romanya, Almanya ve Fransa'daki ofisleri ile müşterilerine komple çözümler sunduklarını belirten Ares Logistics CEO'su Engin Kırcı ile hizmetleri ve sektör üzerine konuştuk.

Engin Bey, öncelikle sizleri tanıyabilir miyiz?

25 yılı aşkın bir süredir sektörün içerisindeyim. 1994 yılında Aytur Nakliyat’ta çalışmaya başlayarak lojistik sektörüne adım attım. 1996 yılında Samtur Uluslararası Nakliyat’ın kurucuları arasında yer alarak şirketin genel müdür yardımcılığını üstlendim. 2006 yılında da Ares Logistics’in kurucuları arasında yer aldım. Halen Ares Logistics'in Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve CEO’su olarak görev yapıyorum. Ayrıca şirketimizin yurtdışındaki Fransa, Almanya ve Romanya’daki şirketlerinin yönetiminden sorumluyum.

Ares Logistics olarak hangi taşıma türlerinde yoğunlaşıyorsunuz? Sizi öne çıkaran ayrıcalıklarınız nelerdir?

Başta Avrupa ülkeleri ile Türkiye arasında ve karşılıklı olmak üzere; Karayolu Taşımacılığı, Multimodal ve Intermodal Taşımacılık, Proje Taşımacılığı, Fuar Lojistiği gibi tüm lojistik hizmetlerini ‘kusursuzluk’ ilkesi ile sunuyoruz. Bizim çalışma kültürümüz, ‘kaliteli ve kusursuz hizmet’ temeline dayanıyor. Ağırlığımız Avrupa ülkeleri ile Türkiye arasında olsa da, Kuzey Afrika, Türki Cumhuriyetlere yönelik taşımalarımız da gün geçtikçe iş hacmimizde önemli bir paya sahip oluyor.

Ayrıca Romanya'daki ofisimiz sayesinde Balkan ülkelerinde de oldukça güçlüyüz diyebilirim.

Peki pandemi sürecine nasıl ayak uydurdunuz? Bu zorlu süreçte ne gibi önlemler aldınız?

Pandemi süreci herkes gibi bizlerin de hesap etmediği bir durumdu. Mart ayıyla birlikte ülkelerin getirdiği kısıtlamalar ve karantina uygulamaları sebebiyle sürücülerimiz sınır kapılarında beklemek zorunda kaldılar.

Ancak bizim önemli bir avantajımız vardı. Ro-Ro çıkışlı taşımalarımız sorunsuz devam etti. Ro-Ro’nun yanaşacağı limanda o ülkede bulunan sürücülerimiz yükleri zamanında teslim edebildi. Ancak bu noktada da sürücülerimizin vize süreleri nedeniyle küçük sorunlar oldu.

Daha sonraki süreçte Ticaret Bakanlığımızın gümrüklerdeki temassız işlemlerle ilgili almış olduğu kararlar sürecin daha hızlı normale dönmesini sağladı. Sonuç olarak ilk günlerde bazı sorunlar ile karşı karşıya kalsak da operasyonlarımız sorunsuz ve alternatif yollar ile kesintisiz devam etti.

Pandemiyle birlikte uluslararası ticarette hangi arayışlar ortaya çıktı?

Özellikle pandemi süreciyle birlikte ihracatçının Avrupa’ya alternatif pazar arayışı hızlandı. Kuzey Afrika, ihracatçımıza geniş bir pazar sunuyor. Özellikle Fas ve Tunus, İberya Yarımadası'na komşular. Yeni lojistik rotaları ve yatırımlarımız ile Kuzey Afrika ülkeleri de ihracatçıya en az Avrupa kadar yakın. Bu yılın ilk 8 ayında Kuzey Afrika ülkelerine ihracat 5,4 Milyar dolar oldu. Aynı dönemde Fas ve Tunus’a yapılan ihracat 1,7 Milyar dolara ulaştı. Ares Logistics olarak Kuzey Afrika ve Fas’a kendi çekici ve römorklarıyla taşıma yapan ilk firmalardan biriyiz. Şu an başta otomotiv ve perakende sektörüne hizmet vererek Kuzey Afrika'ya taşımalarımız yoğun bir şekilde devam ediyor.

Ares Logistics olarak yatırım planlarınızdan bahsedebilir misiniz?

İstanbul’daki merkezimizin yanı sıra İzmir, Romanya Bükreş ve Fransa Toulon’daki ofislerimiz ile müşterilerimize entegre lojistik çözümler sunuyoruz. 2020 yılında Barselona'da bir şirket yatırımımız söz konusuydu. Ancak pandemi sebebiyle bu yatırımımızı biraz ertelemek zorunda kaldık. Yatırım için 2021'in ilk çeyreğini görmemiz gerekiyor. Hem yurtiçi ve yurtdışı yatırımlarınız hem de araç yatırımlarımız için 'bekle-gör' politikasını benimsedik. Yani pandeminin gidişatını bekleyip, görüp ondan sonda hareket etmeyi daha uygun buluyoruz.

Dijital dönüşüm artık şirketlerin olmazsa olmazı. Teknolojik dönüşüm adına hangi adımları atıyorsunuz?

Sanırım tüm dünya olarak, dijitalleşme konusunda 10 yılda alınacak yolu, pandemi sürecinde aldık. Ares Logistics olarak yıllardır dijital altyapımıza yatırım yapıyoruz. Sürücülerimizle ve müşterilerimizle olan iletişimimizde de, operasyonel süreçlerimizde de teknolojiyi maksimumda kullanıyoruz. Hepimizin alışkanlıkları değişiyor, iş yapış şekilleri de bu değişimden etkileniyor. Çalışmalarımızın önemli bir kısmını evlerimizden de yürütebiliyoruz. Türkiye’de ilk vakanın ilan edildiği gün tüm çalışanlarımızı evlerine gönderip aynı gün içerisinde çalışmalarımız evden eksiksiz yürütebildik.

Peki sektörün durumuna değinecek olursak neler söylemek istersiniz?

Lojistik oldukça dinamik bir sektör. Bu sebeple sektördeki oyuncular her daim yeni hizmetlere ve değişen koşullara hazırlıklı olmak zorundalar. Şu an pandemiyle birlikte bir değişim yaşanıyor. Artık daha çevreci ürünler ön plana çıkmakta. Bir yandan fosil yakıtların artık kullanımdan kalkacak olması diğer yandan elektrikli araçlara yöneliş, sektörde iş yapış modellerini geleneksel taşımadan intermodal ve multimodal taşamaya doğru kaydırıyor.

Ayrıca Amerika-Çin ticaret savaşı henüz bitmedi. Amerika’da bir yönetim değişikliği var. Bu uluslararası arenadaki gelişmeler bizleri bir şekilde etkiliyor. Özellikle günümüz koşullarında denizyolunda konteyner bulunmuyor. Boş konteyner sorunu yaşanıyor. Sınır kapılarında sorunlar hala devam ediyor. Bu sorunların aşılmasında kamuya olduğu kadar STK'lara da büyük görevler düşüyor.

Engin Bey, son olarak eklemek istediklerimiz...

Lojistik sektörü, diğer sektörlere göre daha fazla yurtdışı odaklı ve alternatif pazarlar yaratmada daha kabiliyetli. Pandemi, bu durumu biraz daha ortaya çıkardı. Türkiye'yi 2023 ihracat hedeflerine ulaştıracak en önemli oyuncu lojistik sektörü. İhraç ürünlerimiz doğru pazarlara doğru bir şekilde taşınmadığında bu noktada hem ihracatçımız hem de ülkemiz kaybediyor. Sonuç olarak iş insanlarımızın lojistik sektörünü bir partner olarak görüp birlikte hareket etmelerinin ülkemize de büyük katkı sunacağını düşünüyorum.

GALATA

Yukarı