Ana içeriğe atla

itt

“Konuya öncelikle danışmanlık gözüyle bakıyoruz”

08.11.2017 - 16:38

KSN Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Orkun Karayel ve KSN Lojistik Genel Müdürü Serhat Gostolüpçe, sektörde teknolojik dönüşümle birlikte yaşanan değişimler ve lojistik hizmetleri hakkında konuştu.

Lojistik sektöründe özellikle teknolojik dönüşümle birlikte yaşanan değişimleri bizlere kısaca anlatabilir misiniz?
Serhat Gostolüpçe:
İçinde bulunduğumuz çağ teknoloji çağı… “Tecrübelerimizden, elimizde bulunan bilgilerden, teknolojiyi kullanarak daha fazla nasıl fayda oluşturabiliriz?” düşüncesindeyiz. Lojistik sektörü olarak baktığımızda, teknolojik gelişmeler hem firmaları, hem tedarikçileri hem de hizmetlerden faydalanan son kullanıcıları yakından ilgilendiriyor.
Önceden ambarlarla taşımacılık yapılıyordu. Bir deponun tutulması ve kamyon kamyon ürünler ile bu deponun doldurulması zorunluluğu oluyordu. Ürünler depoya konulurdu, fakat stok maliyeti diye bir şey yoktu. Satış yapıldıkça ürünler depodan alınarak raflara konuluyordu, zamanı geldiğinde ise sipariş veriliyordu. Artık sistem öyle bir hale geldi ki, ürünler sadece teşhirde tutuluyor ve ürünlerin siparişi alınarak sevkiyatı gerçekleştiriliyor. Paranın ve zamanın kıymetli olduğu bu rekabet ortamında teknolojiyi tüm bu sitemin orta yerine koymak zorundayız ki, bütün takibi sorunsuz bir şekilde yapabilelim ve satılan malı zamanında alıcısına ya da ilgili teslim yerine intikal ettirebilelim. 
Orkun Karayel: Teknoloji, insanın günlük yaşamının her alanını etkisi altına almış durumda. İnternet üzerinden her şey yapılabiliyor. Biz de lojistik sektörü yöneticileri olarak teknolojik alt yapımızı sürekli geliştiriyor ve bu alanda ciddi yatırımlar yapıyoruz. Teknolojiye yatırım yapmayan ve teknolojinin gerisinde kalan şirketlerin, önümüzdeki yıllarda, işinin bugünden çok daha zor olacağını düşünüyoruz. Bu yüzden ekonominin kötü olduğu zamanlarda bile teknoloji yatırımına ciddi bir bütçe ayırarak yeni gelişmeleri takip etmeye, pozitif yaklaşımlar sergileyerek yeni yatırımlar yapmaya çalışıyoruz. 

Peki, bu değişime ayak uydurmak ve hizmet kalitenizi arttırmak adına ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz? Bu alandaki yatırımlarınız nelerdir?
Orkun Karayel:
Müşteri memnuniyetini üst seviyelere çıkartabilecek yatırımlarımız bulunmaktadır. Bunu müşteri ve şirket verimliği olarak iki taraflı olarak kurgulamaktayız.  Şirketimizi, teknoloji ve yazılım anlamında ne kadar verimli hale getirebilirsek, o kadar rekabetçi fiyatlarla müşterilerimize hizmet verebileceğimizin bilincindeyiz. Şirket olarak iş süreçlerimizi disipline edecek yazılımlar kullanıyoruz.

Yeni projeniz olan IQ+ IT’yi anlatabilir misiniz?
Orkun Karayel:
 IQ zekayı, IT ise teknolojiyi temsil ediyor. KSN olarak çalışma prensibimiz hiçbir zaman “müşterimize fiyat verelim ve işini alıp yapalım” şeklinde olmadı. Özellikle son yıllarda işe bakış açımızı geliştirdik ve müşterilerimiz ile yapacağımız yeni çalışmalarda konuya danışmanlık gözü ile bakmaya başladık. Yani, “gerçekten müşterimize nasıl bir değer katabiliriz?” sorusunun karşılığını bulmak öncelikli amacımız oldu. Bilgimiz ve tecrübemizle müşterimizin çalışma sistemindeki aksak giden alanları tespit ederek ve gerekli çalışmalara bu alanların düzenlenmesi ile başlayarak, daha verimli çalışan bir sistem kurguluyoruz.  Genel müdürümüz Serhat Gostolüpçe uzun yıllardır bu sektörde görev yapıyor. Şirketimizin vizyonunu Serhat Bey’in tecrübesi ile birleştirerek, güzel bir bakış açısı oluşturduk ve IQ+IT projemizi hayata geçirdik.  IQ+IT, zeka ve teknolojinin birleşimi olarak marka haline getirildi.

Lojistik hizmetlerinizden ve lojistik çözümlerinizden bahsedebilir misiniz?
Orkun Karayel:
Teknoloji alt yapılarının sürekli gelişmesi ve dijitalleşme ile beraber kendimize lojistik sektörüyle bağlantılı olabilecek farklı sektörler aramaktayız. “Hangi sektörün üzerinde çalışma yaparsak bizi uzun vadede ileriye taşır?” sorusuna cevaplar aramaktayız. Bakış açımıza göre şu an en doğru sektörlerden bir tanesi e-ticaret sektörüdür. Biz bu sebeple KSN’nin kendi ürün yelpazesinde olmayan ve sektörde de ‘uluslararası küçük paket operasyonu’ olarak adlandırılan, fakat normalin aksine daha çok e-ticaret sitelerini hedefleyerek yapmış olduğumuz yeni bir kurguya başladık. Amerika’dan ya da Almanya’dan bir kullanıcının Türkiye’deki bir siteden verdiği siparişi, KSN Lojistik olarak teslim edebilen bir şirket pozisyonuna geldik. Şu an Amerika’da KSN Logistics USA, Almanya’da ise KSN Logistics Germany şirketimiz kuruldu. Artık müşterilerimizin Türkiye’deki ihtiyaçlarını direkt karşılayabilecek noktaya geldik. Şu an da test aşamasında olan bu uygulamamızı 2018’de yoğun bir şekilde faaliyete geçireceğiz. 

Son olarak da İade Lojistiği hizmetiniz hakkında bilgi verebilir misiniz?
Orkun Karayel:
Perakende sektörünün en büyük sıkıntılarından biri iadelerdir. Sezona girişler ve çıkışlarda çok ciddi sıkıntılar yaşanır. Çünkü hiçbir ürün teslim edildiği gibi geri iade edilmez. Ürünler giderken barkodlu ve poşetli gider. İade edilirken ise dağılmış ve bilgileri eksik bir biçimde geri gelir. Dolayısıyla iade ürünü tekrar stoğa almak ya da depolamak, perakendeciler için çok zor bir süreçtir. Biz de bunun üzerine birtakım çalışmalar yaptık ve iade lojistiği üzerine bir yazılım hayata geçirdik.  Yani müşterilerimize kullanıcı dostu bir ortam oluşturduk. Müşterilerimiz bu yazılımla ürünlerini rahatça takip edebilme olanağına sahipler.
Serhat Gostolüpçe: İadesi olan ürün artık outlete gidecektir. Çünkü hiçbir firma bunu birincil beklediği ürün olarak görmez. Önce sezon ürünlerini satmaya çalışır, gelen iade ürünü bir kenara koyar. Biz de bu ürünü takip edilebilecek bir hale getirmeye çalıştık. Onun için iade lojistiği yazılımının katma değerli bir iş olduğuna ve işleyişi kolaylaştırdığına inanıyoruz.

a

Yukarı