Ana içeriğe atla

http://www.alltrans.com.tr/

MÜŞTERİLERİMİZ HEM ZAMANDAN HEM MALİYETTEN KAZANIYOR

18.12.2020 - 17:30

Ulusal Lojistik Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Osman Gökhan İskender, sektörün başarı isimlerinden. Daha 24 yaşında kurduğu Ulusal Lojistik’i, her geçen gün yeni hizmetler ve yatırımlarla büyütmeye devam ediyor. İskender ile hem sektörün durumu hem de hizmetleri üzerine keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.

Gökhan Bey, öncelikle sizleri tanıyabilir miyiz?

1977 yılında Konya’da doğdum. 1996'da Selçuk Üniversitesi Beyşehir Kampüsünde İşletme Fakültesi eğitimine başladım. Öğrenimim sırasında  Gümrük Müşavirliği firmasında çalışarak sektöre girmiş oldum. 2001'de de Ulusal Lojistik Antrepo Hizm.ve Dış ticaret Tic.Ltd.Şti. kurucu ortağı olarak sektöre devam ettim. Muhtelif mesleki sivil toplum kuruluşlarında ve spor kulüplerinde idarecilik yaptım, Gümrüklü Antrepo İşletmecileri Derneği (GAİD) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevine halen devam etmekteyim.

Ulusal Lojistik sektör hayatına antrepo hizmeti vererek başladı. Bu alandaki hizmetleriniz ve tecrübenizden bahsedebilir misiniz?

2001 yılında Halkalı Gümrük Müdürlüğü denetiminde antrepo hizmeti vermek amacıyla faaliyetlerimize başladık. Geldiğimiz süreçte antrepo şubeleşmelerimizin yanı sıra nitelikli depolama hizmetlerine başlayan firmamız, bugün modern altyapısı ve tesisleri ile İstanbul-İzmit arasında konuşlanmış 4 ayrı lokasyonda Antrepo, Depolama, 3PL hizmet ve e-ticaret depolama hizmetleri alanlarında toplam 110.000 metrekarelik tesisleri ile faaliyetlerini sürdürmektedir. Özellikle İzmit bölgesinde kimya üzerine yoğunlaşmış profesyonel ekibimiz ve bu alanda dinamik yapımızla zaman ve maliyet anlamında müşterilerimize kazandıran bir tedarik süreci yapısına sahibiz.

Peki pandemi sürecine nasıl ayak uydurdunuz? Bu zorlu süreçte ne gibi önlemler aldınız?

Pandemi süreci tüm dünyada yaşanıldığı gibi bizlerin de daha önce tecrübe etmediği bir deneyim kazandırdı. Lojistik emekçilerimizin hayatımızda ne kadar önemli bir rolü olduğunu tüm dünya yakından görmüş oldu. Biz de tedarik zincirinin devamı için bu süreçte depo emekçilerimizin tüm sağlık önlemlerini alarak çalışmalarımıza kesintisiz devam ettik. 15 günlük periyotlarda tüm depolarımızda görevli mesai arkadaşlarımızın Covid-19 testlerini düzenli olarak yaptırarak, aksaklığa mahal vermeden hizmetlerimizi sürdürdük. Ofis alanlarımızda bulunan mesai arkadaşlarımız ise dijital alt yapımız sayesinde evlerinde çalışmalarına devam ettiler ve halen etmekteler. Pandemi konusunu kapatmadan önce bu süreçte bizlerin konforu ve sağlığı için korkusuzca mücadele eden tüm kamu ve özel sağlık çalışanları ile lojistik zincirinde görevli emekçilerimize, tüm kolluk kuvvetlerimize canı gönülden şükranlarımı sunarım.

Dijital dönüşüm artık şirketlerin olmazsa olmazı. Teknolojik dönüşüm adına hangi adımları atıyorsunuz?

Dijital dönüşüm ve teknolojik alt yapının sağlamlığı tüm firmaların bana göre en önemli konusudur.  Dijital dönüşüm 5 yıl önce de önem arz eden bir konuydu şimdi de aynı. Değişen sadece pandemi nedeni ile dijitalleşmede yaşanılan hızlı değişim olması. 2015 yılı itibari ile başlattığımız teknolojik alt yapı revizyonları ve online takip modüllerimizle sıkıntısız bir şekilde dijitali süreçlerimize hızla adapte ederek entegrasyonlarımızı tamamladık. Günümüzün getireceği yeni teknolojik gelişmeleri buna paralel alt yapımıza ilave ederek mükemmeliyetçi bakış açımızı tüm tedarikçisi olduğumuz müşterilerimize yansıtmaya gayret edeceğiz.

2021’e ilişkin büyüme hedeflerinizi ve yatırım planlarınızı öğrenebilir miyiz?

2021 yılında da kalifiye ve uzman arkadaşlarımız ile hazırladığımız yatırım planlarımız mevcut. Öncelikli olarak hedefimiz Batı Trakya ve Ege bölgesinde yeni depolarımız ile Marmara ve Ege bölgelerinde zinciri tamamlamayı hedefliyoruz.

Biraz da sektörün Türkiye’deki durumuna değinelim. Sektörde yaşanan en büyük sorun sizce nedir?

Sektör sorunlarımızın başında gelen konu, Avrupalı meslektaşlarımızın karşısında bizlerin zamanı onlar kadar hızlı kullanamamamızdır. Basit bir örnekleme yapacak olursak, ne kadar kalite ve fiyat avantajınız olursa olsun doğru ürünü doğru zamanda gerektiği yere ulaştıramazsanız o ürünün hiçbir avantajı yoktur. Tüm dünyanın dijitalleştiği günümüzde bürokrasi anlamında da hızlı bir dijitalleşme kaçınılmazdır.  Kanun koyucu kurumlarımız ile kurulu STK'larımız üzerinden verimli ve gelecek vadeden  temaslarımız devam etmektedir. Yakın zamanda bu minvalde ciddi adımlar atılacağını ümit ediyorum.

‘GEÇMİŞTEN GELECEĞE’ BİR YENİLENME HAREKETİ

Sektörü daha da ileriye taşıma adına ‘Geçmişten Geleceğe’ ekibi olarak UTİKAD Olağan Genel Kurulu’na adaylığınızı açıkladınız? Bu girişim ve hedefleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Doğrudur. 'Geçmişten Geleceğe' ekibi aslında bir yenilenme hareketidir. Geçmiş tecrübelerini günümüz modernizasyonu ile harmanlayan, ananelerini kaybetmeden geleceği yapılandırmayı hedefleyen bir duruştur. STK olmaktan öte, ülkemizin ekonomik büyümesinde lojistik sektörünün doğru biçimde konumlandırılması adına atılan bir adımdır. Bu ekip sektörümüzün güçlü sesi ve temsilcisi olarak lojistiği ilgilendiren her alanda fikir ve değer üreten bir kuruluş olma amacı ve gayretinde olacaktır. Vesileniz ile de bu ekibin oluşmasında emeği geçen tüm arkadaşlarıma teşekkür ederim.

GALATA

Yukarı