Ana içeriğe atla

arf

RİZE’YE DEV PROJE

07.03.2017 - 17:04

RİZEPORT YÖNETİM KURULU BAŞKANI ASIM ÇİLLİOĞLU, RİZE LİMANI’NIN ŞU ANDA MEVCUT TALEPLERİN ÇOK DAHA ÜZERİNDE HİZMET VEREBİLECEK  KONUMDA OLDUĞUNU SÖYLEYEREK, “RİZE LİMANI YILDA 2,5 AY ÇALIŞIYOR, 9,5 AY ATIL DURUYOR. ÇÜNKÜ OVİT TÜNELİ OLMADAN YETERLİ TALEP YOK” DEDİ. ÇİLLİOĞLU, RİZE LİMANI İLE RİZE SERBEST BÖLGESİ’Nİ DÜNYANIN İLK VE EN BÜYÜK ORGANİK VE DOĞAL TARIMSAL ÜRÜNLERİ İŞLEME, AKTARMA, ÜRETİM VE İHRACAT BÖLGESİ HALİNE GETİRMEYİ HEDEFLEDİKLERİNİ İFADE ETTİ.

Rizeport’un 2016 yılı performansını anahatlarıyla özetler misiniz?
Döviz kurlarının düşük olduğu ve yükselme eğilimine girdiği günlerde ağır ve riskli iş olarak adlandırılan limancılık ve lojistik faaliyetlerinin risksiz olabilmesi için 2016 yılında kapasitelerimizi üç kat artırıcı yatırımlar gerçekleştirdik. 2017 Model Sennebogen 870 Liman vinç ile Komatsu WA 430 ve 470 iki Lastikli Loder ayrıca çekici kamyonlar ile 2x8 kamyon ve konteynır taşıma sallar alımları yapıp lojistik hizmetlerimizi daha dikkatli ve kısa sürede bitirmek için güçlü ve sıfır makineler ile yatırımlarımızı gerçekleştirdik. 

Lokasyon olarak bulunduğunuz bölgenin ticaret ve lojistiğine olan katkınızı değerlendirir misiniz?
Rize bölgesi, sunduğumuz hizmet arzına talep yaratacak pozisyon ve sanayi potansiyeline sahip değil. Rize Limanı şu anda mevcut taleplerin çok daha üzerinde hizmet verebilecek konumda. Liman hizmeti için mevcut makine parkımız hava müsaadeli 75 gün içerisinde yapılabilecek işlerden oluşuyor. Yani Rize Limanı 2,5 ay çalışıyor çünkü Ovit Tüneli olmadan yeterli talep yok. Fiili kullanılabilir kapasitemiz 9.5 ay atıl olarak duruyor. 
Dünyada organik ürünlerin yüksek talep görmesi, organik ürünlerin her coğrafyada olmaması üzerine ilimizin organik tarıma uygun olması ve bunların yanında bulunduğumuz coğrafyada bir artı yaratmak için dünyada bir ilk olacak projeyi hayata geçirmek istiyoruz. Projemizle Rize ve Rize Limanı ile Rize Serbest Bölgesi’ni dünyanın ilk ve en büyük organik ve doğal tarımsal ürünleri işleme, aktarma, üretim ve ihracat bölgesi haline getirmeyi hedefliyoruz. Projemizin uygulama alanı bulması için Başbakanımız ve Cumhurbaşkanımızdan 300 kişi istihdam yaratacak proje için görüşme talebimiz devam ediyor. 

Denizcilik sektörün genel değerlendirilmesini yaptığınızda nasıl bir tablo ortaya çıkıyor?
2011 Davos Ekonomik Zirvesi’nde ‘Türkiye lojistik üs olacak’ sözünü ciddiye alan Çin sırasıyla karşı hamleler yapıyor, ilk olarak mevcut kaynakları inovatif çalışmalar ile geliştirmemiz lazım, lojistik pazarımızı geliştirecek hamleleri hala yapmamakta ısrar ediyoruz. 
İlk önce bölgedeki mevcut limanların yeni yüklere entegrasyon projelerine destek olunmalı ve acilen yeni kanuni düzenlemeler yapılmalı.
2003’te Rize Kalkınma Çalıştayı’nda dönemin Rize Ticaret Odası Başkanı, Rize Limanı’na demiryolu istemişti. Bir limancı olarak söz alıp dönemin Başbakanı şimdiki Cumhurbaşkanımıza demiryolunun erken olduğunu ancak ilk olarak Hopa-Rize-Trabzon-Giresun limanlarına Wagon-Feri yani vagon indirilebilen yatırımların teşvik edilmesi için yatırım teşvik kararları alınması gerektiğini söylemiştim. Feri-Wagon iskelelerini sürekli savunmuş bir kişiyim.    
Sonuç olarak Hopa-Rize-Trabzon-Giresun yeni nesil makineler ile takviye olursa 30 milyon/ton yük kapasitesine sahipken ancak bu limanlarda şu an toplam 4-4.5 milyon/ton işlem görürken hayal peşinde koşanlara dur denmeli ya da o planların 7-10 yılda gerçekleşebilecek olduğu yerel siyasi ve yetkililere devlet tarafından anlatılmalı. Mevcut  Rize liman genişleme alanlarına top sahası kesinlikle yapılmamalı.

yyy

Yukarı