Ana içeriğe atla

rize

Sarp Intermodal hem kendini hem de sektörü büyütmeye kararlı!

20.07.2017 - 11:58

Yüklerin aynı taşıma birimi içinde, birden fazla taşıma modeli kullanılarak varış noktasına ulaştırıldığı intermodal taşımacılık, lojistik pazarında etkisini göstermeye başladı.

Türkiye’de intermodal taşımacılık hizmeti vermek amacıyla kurulan ilk şirket olan Sarp Intermodal, Avrupa’nın lider lojistik şirketlerinden Gartner KG ile olan iş ortaklığının 3. yılında basın mensuplarıyla bir araya geldi. 
2014 yılında sadece bu alana odaklanmış lojistik şirketi kurmayı bir girişimcilik olarak nitelendiren Sarp Intermodal Yönetim Kurulu Başkanı Onur Talay, intermodal taşımacılığın durağan seyreden sektöre rekabet getirdiğini söyledi. 

5-10 YILLIK SÜREDE KARAYOLU TAŞIMACILIĞININ YERİNİ ALIR! 
İntermodal taşımacılığın Türkiye için çok yeni bir kavram olduğunu belirten Onur Talay, “Avrupa lojistik pazarının yüzde 15’ini intermodal taşımalar oluşturuyor. Bu pay Türkiye’de yeni yüzde 1’e ulaşmış durumda” derken, intermodal taşımacılığın karayolu taşımalarından pay alarak büyüyeceğini söyledi. Talay’a göre 5-10 yıllık süre içinde intermodal taşımacılık karayolu taşımacılığının yerini alabilir ve karayolu taşımacılığı sadece acil gönderiler için kullanılabilir. 

FARKLI EKİPMANLAR İLE BÜYÜME DAHA HIZLI OLACAK! 
Sarp Intermodal olarak 16 farklı ülkeye hizmet verdiklerini aktaran Talay, Gartner KG ile de dört ülkede 2 bin 500 konteynerin operasyonunu yönettiklerini ifade etti. Gıda, otomotiv, tekstil ve kimya sektörlerine yönelik hizmet veren Sarp Intermodal’in taşımalarının yüzde 80’i 45’lik konteynerler geri kalan yüzde 15’lik kısmı ise ISO Tanklar ile taşınan yükler oluşturuyor. 
Havuzlarında farklı tipte ekipmanlar bulundurduklarını ifade eden Onur Talay, bu sayede hem kendilerinin hem de intermodal taşımacılığın daha hızlı büyüme göstereceğini vurguladı. 

INTERMODAL TAŞIMACILIK TEŞVİK EDİLMELİ! 
Lojistikte sürdürülebilir stratejiler olmalı vurgusu yapan Onur Talay, Avrupa’da intermodal taşımaların artmasında devletlerin uyguladığı teşvik politikalarının önemli rol oynadığını belirtti. 
Talay “Liman ve garlardan alınan yükler belli bir çap içinde daha fazla ağırlık kotasına sahip oluyor. Türkiye’de benzer düzenlemelerin yapılması halinde, lojistik daha yeşil bir sektör haline gelebilir” önerisinde bulundu. 

HEDEFLER DE YAPILAN TAŞIMALAR DA HER YIL İKİ KAT ARTIYOR! 
Sarp Intermodal olarak 2015 yılında 3 bin 500 konteyner taşıması yaptıklarını belirten Talay, 2016 hedeflerini 5 bin olarak belirlediklerini, yıl sonunda 7 bine ulaştıklarını ifade etti. Bu yıl içinse hedefi 10 bin konteyner taşıyabilmek olarak belirlediklerini, mevcut duruma bakıldığında ulaşabilir olduklarını söyledi.

YURT DIŞI YATIRIMLARINA DEVAM! 
2016 yılı başında İtalya’da ofis açtıklarını, Almanya yatırımı için de plan yaptıklarını ifade eden Onur Talay, bu ofislerin bu ülkelerdeki taşıma organizasyonlarını yönetmeye yönelik olduğunu vurguladı. 

rize

 

Yukarı