Ana içeriğe atla

arf

SOĞUK ZİNCİR...

15.12.2016 - 16:08

Murat Lojistik Ekspres Taş. Tic. ve San. Ltd. Şti. Genel Müdürü Selçuk Yüksel, “Soğuk zincir dağıtım işiyle ilgileniyoruz. Zincir mağaza dağıtımlarına yoğunlaşmış durumdayız. Sektörde soğuk zincir dağıtımıyla ilgili filo ve dağıtım hizmeti anlamında ilk 5 firma arasındayız. Şu anda 400 Özmal, bin 200 civarında da kiralık aracımız var” dedi.

Murat Lojistik Ekspres Taş. Tic. ve San. Ltd. Şti. Genel Müdürü Selçuk Yüksel, Murat Lojistik’in 1959 yılında Erzurum’da kurulduğunu söyleyerek, “Daha sonra  liman şehri olan ve ticaretin biraz daha hareketli olduğu Samsun’a taşınarak nakliye hayatımıza başladık. Lojistik sektörüne kuru yük taşımacılığıyla giriş yaptık, son 20 yıldır ise soğuk zincir dağıtım işiyle ilgileniyoruz. Zincir mağaza dağıtımlarına yoğunlaşmış durumdayız. Sektörde soğuk zincir dağıtımıyla ilgili filo ve dağıtım hizmeti anlamında ilk 5 firma arasındayız. Şu anda 400 Özmal, bin 400 civarında da kiralık aracımız var” dedi.

“SAĞLAM ALDIĞIMIZ MALI SAĞLAM TESLİM EDİYORUZ”
Soğuk zincir dağıtımında ürünün doğru derecelerle, doğru zamanda son noktaya ulaştırılmasının oldukça önemli olduğunu belirten Yüksel, “İyi ekipman, iyi kasa ve iyi klima kullanılması çok önemli. Çünkü müşterilerin özenle hazırladığı ve ürettiği ürünler aynı güven içerisinde son noktaya ulaşmalı. Bunun için de bizlere düşen görev iyi ekipman, iyi araç ve iyi sürücüyle sağlam aldığımız malı sağlam şekilde son noktaya teslim etmek” diye konuştu.

“SOĞUK ZİNCİRDE KUVVETLİ REKABET VAR”
Soğuk hava taşımacılığında sektörde kuvvetli bir rekabet olduğuna değinen Yüksel, “Sektörde oldukça kuvvetli oyuncular var. Sektör bundan 10 yıl öncesi gibi değil. Bu da bizleri işimizi daha iyi yapmaya sevkediyor. Ne kadar kuvvetli rakibiniz olursa işinizi daha iyi, daha yenilikçi yapmak zorunda kalıyorsunuz. Bu da bize güven veriyor. Soğuk zincir dağıtımı Türkiye’de çok yeni olan bir iş kolu. O yüzden belli hassasiyetler yeni yeni oluşuyor. Bu hassasiyetler, önümüzdeki 10 yıl içerisinde oturduğu zaman hem bizler hem piyasa hem de müşteriler bundan daha da fazla verim alacak” şeklinde konuştu.  
Murat Lojistik olarak müşteri portföylerinin Migros, A101, Şok ve Tat gibi büyük kuruluşlardan oluştuğu bilgisini veren Yüksel, “Genelde süt, yoğurt, peynir, sucuk, salam ve şarküteri ürünlerini taşıyoruz. Ağırlıklı olarak sebze ve meyve ağırlıklı çalışıyoruz. İç piyasada sebze meyve dağıtımı yapıyoruz ve yine depolardan market dağıtımları gerçekleştiriyoruz” açıklamasını yaptı.

“SEKTÖRE DESTEK VERİLMELİ”
Sektörün gelişmesi açısından hükümetin lojistik sektörüne destek olması gerektiğini savunan Yüksel, “Yakıt fiyatlarında anlık değişimler sözkonusu, bu da sektör açısından problem doğuruyor, plan yapamıyorsunuz. Bir yıllık bir çalışma planı çıkardığınız zaman mazot etkisini öngöremiyorsunuz. Orada da bir açık kapınız oluşuyor. Ama karayollarıyla ilgili son 10 yıldır geldiğimiz nokta iyi. Hükümetinin yaptığı düzenlemeleri, aldığı önlemleri gayet iyi buluyorum” dedi. 

“MALİYETLERİMİZ ARTTI AMA SONUNDA DÜZELECEK”
3. Köprü’nün maliyetlerimizi artırdığını belirten Yüksel, şöyle devam etti: “Ben de tüm sektör gibi bundan yana şikayetçiyim ama zamanla oturacağını düşünüyorum. Bir müddet bunun acısını çekeceğiz, ama böyle bir yatırım yapılmış, yatırımın karşılığında çekmemiz gereken bir bedel varsa çekeceğiz. Ama sonunda düzeleceğini düşünüyorum” değerlendirmesini yaptı. 

yyy

Yukarı