Ana içeriğe atla

arf

Tesis ve altyapı yatırımı

16.11.2016 - 14:33

Çavuşoğlu Nakliyat Genel Müdürü Mustafa Karakuyu, geçen yıl filolarına 30 adet yeni araç ilave ettiklerini ifade ederek, “Bu yıl için büyük yatırım planlarından ziyade, taleplere göre araçlar üzerinde ve tesis altyapımızda değişiklikler yapıyoruz. Önümüzdeki yılda tesisimizi geliştirme ve gerekli altyapı donanımları için yatırım planlıyoruz” dedi.

Çavuşoğlu Nakliyat olarak ‘bitkisel yağ taşımacılığı’nda önem vererek uyguladığınız kriterlerden bahseder misiniz? Araçların hangi özelliklere sahip olması gerekiyor?
“Türkiye’de bitkisel yağ taşımacılığı sektöründe, kalite ve güvenilirliğimizle öncü kuruluş olarak yer almak” vizyonu ile yola çıktık ve bu vizyona ulaşmak için elimizden geleni yapıyoruz. Bitkisel yağ taşımacılığı çok fazla hassasiyet gerektiriyor. Taşıdığınız tankerin türü, tankerin temizliği ve özellikle belli yağlar için taşıma sıcaklığı önemli konular. 
Filomuzda bulunan araçlar, taşınan her ürün farklı bir tip tank ihtiyacı doğurduğu için, farklı gruplara ayrılmış ve ürüne uygun olarak tasarlanmıştır. Araçlarımız, izoleli krom tanklardan oluşmakta olup bazıları karıştırıcılı, bazıları ısıtıcılı.
Tankerlerin temizliği, bu işteki en hassas konu. Piyasada gıda taşımacılığı yaptığını iddia eden bununla birlikte aynı tankerlerle kimyevi madde de taşıyan firmalara rastlamanız büyük olasılık. Yağ sanayicilerinin büyük bir kısmı taşıma işinin sadece ticari boyutunu göz önüne alıyor, kalite için gereken özeni göstermiyor, devletin de bu konu ile alakalı yaptırımları yok maalesef. 
Bırakın kimyevi madde taşımayı, taşıdığınız farklı bir tür yağın bile diğer bir yağı yüklemeden önce tamamen temizlendiğinden emin olmak zorundasınız. Bu durum da bu işte uzman olmayı gerektiriyor.

Tesisiniz ve araç filonuz hakkında bilgi verir misiniz? Sektörde sahip olduğunuz pazar payı nedir?
Şu anda değişik sıklıklarla çalıştığımız büyük küçük yaklaşık 350 firmalık bir müşteri portföyümüz var. Türkiye’nin büyük yağ sanayicileri ile zaten düzenli bir şekilde sürekli çalışıyoruz.

Lojistik sektörünün genel değerlendirmesini yapacak olursak nasıl bir tablo karşımıza çıkıyor? 
Lojistik sektöründeki en büyük sıkıntılardan bir tanesi kalifiye eleman yetersizliği. Bununla birlikte prosedür ve yönetmelik eksiklikleri de büyük sıkıntılardan birisi. Kendi alanımızdan örnek vermek gerekirse, tanker temizliği konusunda ortak bir dil maalesef mevcut değil. İşine hakim, kalite koşullarından taviz vermeyen yağ sanayicilerinin yanında piyasada, bitkisel yağ üretmenin hassasiyetinin farkında olmayan sanayicilerden de bahsedebiliriz. Bu sanayiciler, kaliteden taviz vererek sırf maliyetlerini düşük tutabilmek adına, petrol türevi kimyevi madde ve hatta madeni yağ taşıyıp taşımadığına bakmaksızın birçok korsan taşımacıya iş verebiliyor. Bu da gıda güvenliğini tehlikeye atıyor. Devlet, bitkisel yağ taşımacılığında lisans zorunluluğu getirmeli. Taşıma ve temizlik konusu ile ilgili olarak ortak bir dil oluşturulmalı, kurallar belirlenmeli ve kontroller yapılmalı.

Çavuşoğlu Nakliyat’ın 2017 yılında üzerinde özellikle duracağı konular neler olacak?
Geçtiğimiz yıl filomuza 30 adet yeni araç katıldı. Bu yıl için büyük yatırım planlarından ziyade, taleplere göre araçlar üzerinde ve tesis alt yapımızda değişiklikler yapıyoruz.  Önümüzdeki yıl için ise tesisimizi geliştirme ve  gerekli alt yapı donanımları için yatırım planlarımız var.

yyy

Yukarı