Ana içeriğe atla

http://www.alltrans.com.tr/

TÜRKİYE-AVRUPA ARASINDAKİ NAKLİYE DFDS’DEN SORULUR

18.12.2020 - 09:57

Denizcilik ve lojistik alanlarında Avrupa’nın lider firması DFDS’in Türkiye’de faaliyet gösteren şirketi DFDS Akdeniz İş Birimi, Ro-Ro terminalleriyle kesintisiz hizmet sunuyor. Hizmetlerini ve hedeflerini konuştuğumuz DFDS Akdeniz İş Birimi Başkanı Lars Hoffmann, “2021 hedefimiz, Türkiye ile Avrupa arasındaki birim kargo ticaretinde en iyi tedarikçi konumumuzu korumak yönünde. Mümkün olan en kısa nakliye sürelerini gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.” diyor.

DFDS Akdeniz İş Birimi Başkanı olarak öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?

Sektörde 1998 yılından itibaren uzun yıllar yöneticilik yaptım. DFDS tarafında Danimarka’daki tüm DFDS yük feribotu faaliyetlerinin ve terminallerinin direktörlüğü görevini yürüttüm. Gemicilik alanında faaliyet gösteren birçok şirkette İcra Kurulu Başkanlığı ve Yönetim Kurulu Üyeliği görevlerinde de bulundum. Bunun yanı sıra DFDS’nin Kiel’de yer alan Baltık Denizi acentelerinin yönetimi görevini de üstlendim. DFDS ailesine 2015 yılında katıldım.

DFDS olarak hangi taşıma türlerinde yoğunlaşıyorsunuz? Sizi öne çıkaran ayrıcalıklarınız nelerdir?

DFDS Akdeniz İş Birimi olarak operasyonlarımızı kendimize ait olan Pendik ve Trieste (İtalya) limanlarımızla birlikte; hizmet aldığımız Yalova, Mersin, Sete (Fransa), Patras (Yunanistan) ve Bari (İtalya) limanlarında sürdürüyoruz. Kendi limanlarımızda öncelikli olarak kendi Ro-Ro gemilerimize hizmet veriyoruz. Hizmetlerimiz, limanlarımız arasında farklılık göstermekle birlikte ana hatlarıyla Ro-Ro yüklerinin (TIR komple/dorse, konteyner, swap body, otobüs, çekici ve statik kargo) elleçlenmesi (yükleme/boşaltma) olarak sınıflandırılabilir. Trieste limanımızda ilave olarak; güçlü intermodal altyapımız ile günlük 6-7 adet intermodal tren elleçlemesi yapılıyor. Bu entegre yapımız sayesinde Pendik’te gemimize binen bir dorseyi hiç yola çıkarmadan Avrupa’nın kuzeyine kadar götürebiliyoruz. Sunmuş olduğumuz intermodal hizmetimiz aynı zamanda çevreye karşı olan duyarlılığımızın da güçlü bir göstergesi diyebiliriz.  Arzu eden müşterilerimize Trieste liman sahamızda ilave olarak depo hizmeti de sunuyoruz. Pendik Limanımız özelinde düşündüğümüzde Veteriner Kontrolü Sınır Noktası olmamız, Tarım ve Orman Bakanlığı kontrolüne tabi yükler için bir giriş kapısı niteliği taşıyor.

Pandemi sürecine nasıl ayak uydurdunuz? Bu zorlu süreçte ne gibi önlemler aldınız?

Pandeminin en başından itibaren DFDS Akdeniz İş Birimi olarak Türkiye’nin tüm sınır kapılarında ve gümrüklerinde alınan önlemleri, yetkililerle iş birliği içerisinde uygulayarak ithalat ve ihracatta tedarik zincirinin sürekliliğini sağladık. İş sürekliliğimizi sağlarken Sağlık Bakanlığı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Dünya Sağlık Örgütü’nün yönergeleri doğrultusunda hareket ettik. Gemi personelimiz yurtdışında minimum insan temasıyla görevlerini yerine getirdi. Dorseler de minimum insan teması sağlanarak gemilere yüklendi. Öte yandan önleyici tedbir olarak tüm gemilerimiz, limanlar ve limanlardaki ortak kullanım alanları periyodik olarak dezenfekte edilmeye devam ediyor.

Bununla birlikte 11 Haziran 2020 tarihi itibariyle tüm hatlardaki gemilere yeniden sürücü almaya başladık. Bu süreçte sağlık, gıda ve temel ihtiyaçların herkese ulaşabilmesi için lojistiğin hayati önemini hep birlikte gördük. Performans açısından Ro-Ro pazar payı senenin ilk 7 ayında geçen seneye göre kara yollarına kıyasla yüzde 4’lük bir kayıp kaydetmiş durumda. Ancak karaya kayan pazar payı temmuz itibariyle çok büyük oranda tekrar Ro-Ro’ya dönmüş durumda.

14 Eylül 2020'den itibaren DFDS Pendik Limanı ve Mersin Uluslararası Limanı’ndan kalkacak olan gemilerimize gemi yolcusu olarak biniş yapacak olan tüm sürücülerimizden negatif bir COVID-19 PCR testi deklare etmeleri zorunluluğu getirdik. Bu testin ilgili limandan geminin kalkışından önceki 72 saat içinde yapılmış olması gerekiyor ve sonuca ilişkin raporun İngilizce olması mecburi. Bu testi yanında bulundurmayan sürücüleri gemi yolcusu olarak kabul etmiyoruz.

İnovasyon ve dijital dönüşüm artık şirketlerin olmazsa olmazı. Bu kapsamda hangi adımları atıyorsunuz?

Ağustos 2018 itibariyle temelleri attığımız ve Aralık 2018’de hizmet vermeye başlayan DFDS Akdeniz İş Birimi Bilişim Teknolojileri Yazılım Merkezi’ni DFDS’nin entegre teknoloji çözümlere ihtiyaç duymasından yola çıkılarak kurduk. Aralık 2018’den bu yana Akdeniz İş Birimi bünyesinde, DFDS’nin operasyon süreçlerine dair tüm yazılım ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla hizmet veren 3 ayrı geliştirme ekibi bulunuyor. İstanbul’daki DFDS’in kurduğu üçüncü Bilişim Teknolojileri (BT) Ar-Ge Merkezi’miz akıllı teknolojilerden ve özellikle yazılımlardan faydalanırken ayrıca BT merkeziyle yazılım ihraç ediyor.

2021’e ilişkin büyüme hedeflerinizi ve yatırım planlarınızı öğrenebilir miyiz?

DFDS olarak 2021 yılında beklentimiz 2020'nin 3. ve 4. çeyreğine göre yüzde 3 oranında bir büyüme. 2021 hedefimiz, Türkiye ile Avrupa arasındaki birim kargo ticaretinde en iyi tedarikçi konumumuzu korumak yönünde. Sistemimizin sürekli iyileştirilmesi ve müşteri odaklı olmasını sağlamak için mümkün olan en kısa nakliye sürelerini gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.

KADINLARIN ÜRÜNLERİNİ ÜCRETSİZ TAŞIYORUZ

Sosyal sorumluluk ve eğitim konusunda da girişimleriniz var mı?

DFDS olarak odaklandığımız Türkiye Kadın Girişimciler Derneği’nin (KAGİDER) birlikte iş kadınlarına yönelik başlattığımız “Kadın için Taşıyoruz” kurumsal sosyal sorumluluk projesinde yer aldık. Kadınların iş hayatına katılımını teşvik edip toplumsal hayatta daha fazla katılmalarını sağlamak, yaptıkları ihracata katkıda bulunmak amacıyla yola çıktığımız projemize Türkiye’nin farklı illerinden 108 kadın girişimci başvurdu. Proje kapsamında, 50 kadın girişimcimizin ihracat ürünlerine, girişimci başına iki adet konteyner ile 1 yıl süreyle ücretsiz taşımacılık desteği vereceğiz. 6 kadın girişimcimizin ihracat ürünlerini Avrupa ve Kuzey Afrika’ya taşımaya başladık.

Kadın İçin Taşıyoruz projesi aynı zamanda lojistik sektörü temsilcilerinin de güç birliği yapmasını sağladı. Projede tamamlayıcı rol üstlenen 21 lojistik şirketi ile Mardin’den İzmir’e Türkiye’nin hemen her bölgesinden kadınların ürünleri, Avrupa’ya taşınabilecek. ABC Lojistik, Alişan Lojistik, Ares Lojistik, BKM Lojistik, Borusan Lojistik, Çobantur Boltas, Deneks, Denko Lojistik, Ekol Lojistik, Eyüp Lojistik, Galata Taşımacılık, Globelink, Hellmann, Hüner Lojistik, Mars Lojistik, Reysaş Lojistik, Sağlık Lojistik, Sarp Intermodal, Sultantur,Transtaş, VİP Transport projedeki tamamlayıcı lojistik çözüm ortaklarımız olarak destek veriyor.

İş ortaklarının katkılarıyla Türkiye’nin farklı noktalarından DFDS’in yurtiçinde faaliyet gösterdiği limanlara ücretsiz taşınacak olan yükler önce deniz yoluyla İtalya ve Fransa’ya, ardından Avrupa’nın herhangi bir noktasına DFDS intermodal hatları ile ücretsiz ulaştırılacak.

Öte yandan DFDS Akdeniz İş Birimi yeni yarı kapanma döneminde proje kapsamında KAGİDER iş birliği ile AIDDA üyesi İtalyan kadın girişimcilerle Türkiye’den kadın girişimcileri yeni iş fırsatları yaratmaları hedefiyle toplantılarla bir araya getirecek.

GALATA

Yukarı