Ana içeriğe atla

aaa

TÜRKİYE’DE OTOMOTİV TAŞIMACILIĞINI SELAMOĞLU BAŞLATTI

10.04.2019 - 14:29

SELAMOĞLU ULUSLARARASI NAKLİYAT YÖNETİM KURULU BAŞKANI FERHAT SELAMOĞLU: “1968’DE ANADOL İLE BAŞLATTIĞIMIZ OTOMOTİV TAŞIMA İŞİNİ TOFAŞ, TÜRK TRAKTÖR, FİAT, FORD OTOSAN, IVECO, NEW HOLLAND TRAKMAK VE OTOYOL İLE DEVAM ETTİRDİK. 51 YILDA KİMSEYE ÖF DEDİRTMEDİK.”

Selamoğlu Uluslararası Nakliyat, 1968’de Türkiye’de otomotiv taşımacılığını başlatan firma. Aynı yıl tır konvansiyonu himayesinde ilk Türkiye-Avrupa karayolu nakliyesini başlatan da yine Selamoğlu. 2009’da İtalyan Dayanışması Yüksek Liyakat Nişanı (Commendatore) verilen Yönetim Kurulu Başkanı Ferhat Selamoğlu, sektörün ilklerine imza atan firmasıyla ilgili sorularımızı cevapladı. 

Selamoğlu’nun çok ilginç ve güzel bir hikâyesi var. Bu hikâyeyi sizden dinleyebilir miyiz?
Kurucumuz, 1994’te aramızdan ayrılan rahmetli babam Mehmet Emin Selamoğlu. 76 yıl önce ticarete hayatına atıldı. 1953’te karayolu nakliyesine başladı. 1959’da Fiat kamyonlarının yetkili servisi oldu. 1968’de 6 oto taşıma kapasiteli taşıyıcılarla Türkiye’de otomotiv taşımacılığını başlattı. Anadol ile başlayan taşıma, 1972’de TOFAŞ ile devam etti. Bundan önce araçlar, karadan joker tabir edilen şoförlerle sürülerek gönderiliyordu. Bu tarihten 6-7 yıl sonra diğer oto nakliye firmaları kurulmaya başladı. Türkiye’de müşteriye ilk sıfır kilometre aracın teslimini sağlayan firmayız..

KİMSEYE ÖF DEDİRTMEDİK
Anadol ile başlayıp Murat 124 ile devam eden taşımacılık serüveniniz çeşitli markalarla devam ediyor. Bu bağlamda araç taşımacılığı tecrübenizden bahseder misiniz? 

Otomotiv, ülkenin lokomotif sektörlerinden biridir. Ülkenin ekonomisine göre ya çok iş vardır ya da yoktur. İşler çoksa filodaki araç sayınız yetmez, çırpınırsınız. İşler azsa araçlarınızı bir yere çeker beklersiniz. Çünkü oto taşımak için imal edilen bu araçlarla diğer kamyonların yaptığı işi yapamazsınız. ‘Oto nakliyesi az, ben bunlarla karpuz taşıyacağım’ diyemezsiniz. Biz ülkemizden Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan ve Türkmenistan’a Fiat araçlarını taşıyan ilk firmayız. 1992’de Orta Asya’ya ilk 30 araçlık yüklemeyi yaptık. Bu araçların yanına bir tamirci, muhtelif yedek parçalar ve neredeyse komple bir motor koyup gönderdik. Zira ne gidilecek yol bilgisi ne de araç arıza yaparsa tamirci bilgisi vardı. 1968’de Anadol ile başlayıp 1972’de Murat 124 ile devam eden serüvenimize yolda kimler katıldı kimler! 1980’lerin başında Türk Traktör’ün 5 bin adet İran ihracatını en kötü hava şartlarında taşıdık. Araçlarımız Kızıldağ’ı 53 saatte geçebildi. Daha sonra Fiat’ın ithal ettiği ve ürettiği tüm modeller, Ford Otosan’ın birçok modeli, Türk Traktör’ün Amerika ve Avrupa için ürettiği bütün modeller… Jeep, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Ferrari… Ne taşıtanımıza ne de taşıdığımıza öf dedirtmeden geçen 51 sene...

TTTT

KİLOMETRELERİMİZ ÇOK DÜŞTÜ
Filonuzdan ve yıllık araç taşıma kapasitenizden bahseder misiniz?

1994’te 137 araca ulaşan ve yüzde 100 kapasiteyle çalışan çift katlı filomuz, yıllar içinde ekonominin getirdiği şartlarla bugün itibariyle 51 adettir ve maalesef yüzde 30 kapasiteyle çalışmaktadır.  

Son dönemde yurt içindeki araç satışlarının düşmesi sizi de etkiledi mi? 
Maalesef çok etkiledi. Kapasitemiz yılda 9 milyon 180 bin, ayda 765 bin kilometreyken; ocakta 241 bin, şubatta 187 bin kilometre oldu. Böyle giderse yılsonunda ulaştığımız kilometre 2 milyon 400 bin olacak.  

Son olarak, araç taşımacılığıyla ilgili referanslarınızdan bahseder misiniz?
TOFAŞ, Türk Traktör, Fiat, Ford Otosan, İveco, New Holland Trakmak, Otoyol…
 

TT
Türkiye’nin Avrupa’ya ilk karayolu nakliyesini 1968’de İtalya ile başlatan ve ilişkilerini sürekli geliştiren Selamoğlu Uluslararası Nakliyat’ın Yönetim Kurulu Başkanı Ferhat Selamoğlu’na 2009’da İtalyan Dayanışması Yüksek Liyakat Nişanı (Commendatore) verildi.

arf

Yukarı