Ana içeriğe atla

F

UTİKAD’DAN E-TİCARET RAPORU

21.02.2019 - 10:37

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD bünyesinde oluşturulan E-Ticaret Odak Grubu’nun hazırladığı ‘‘Türkiye’de E-Ticaret ve E-İhracat Gelişim Potansiyeli ve Lojistik Süreçler Raporu’’ kamuoyuyla paylaşıldı. UTİKAD, internet sitesi üzerinden dijital olarak yayınlanan rapor ile KOBİ’lerin e-ticaret ve e-ihracata girişinin kolaylaştırılması ve e-ihracatın önündeki engellerin aşılmasına yönelik çözüm önerileri oluşturmayı hedefliyor.

Dijitalleşme her geçen gün önem kazanırken e-ticaret, online alışveriş gibi kavramlar sadece tüketim şekillerini değil, iş yapış şekillerini de dönüştürmeye devam ediyor. Coğrafi sınırları ortadan kaldıran elektronik ticaretin dünyada hızla yükselen ivmesine paralel olarak ülkemizde de e-ticaret hacmi yıllar içerisinde artış gösteriyor. Ancak bu artış uluslararası rekabet açısından istenen seviyelere ulaşamadığı gibi özellikle e-ihracat yapan firmalar birtakım engellerle karşılaşmaya devam ediyor.

 

Türk lojistik sektörünün öncü kuruluşu UTİKAD, geçtiğimiz yıl Türkiye’nin e-ihracat potansiyelinin ortaya çıkarılması ve yaşanan sorunların belirlenmesi amacıyla üyelerinden oluşan E-Ticaret Odak Grubu kurdu. UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi Nil Tunaşar liderliğinde Türkiye’nin önde gelen e-ticaret platformlarının da katılımlarıyla düzenli toplantılar yapan E-Ticaret Odak Grubu, araştırma, veri toplama ve analizlerin sonucunda ‘‘Türkiye’de E-Ticaret ve E-İhracat Gelişim Potansiyeli ve Lojistik Süreçler Raporu’’nu hazırladı.

 

UTİKAD

 

UTİKAD Proje ve Bilgi Yönetimi Müdürü Tuğba Bafra tarafından kaleme alınan ve UTİKAD internet sitesi üzerinden dijital olarak yayınlanan raporda; özellikle KOBİ’lerin e-ticaret ve e-ihracata girişinin kolaylaştırılması ve e-ihracatın önündeki engellerin aşılmasına yönelik çözüm önerileri oluşturulması hedeflendi. Bunun yanı sıra raporda; mevcut durum analiziyle birlikte özellikle lojistik süreçlerin optimizasyonunun sağlanarak ihracat odaklı e-ticaretin toplam ticaret içerisindeki payını arttırmaya yönelik öneriler yer aldı.

 

‘‘Türkiye’de E-Ticaret ve E-İhracat Gelişim Potansiyeli ve Lojistik Süreçler Raporu’’ ile ilgili çalışmalar sürerken 6 Şubat 2018’de e-İhracat Stratejisi ve Eylem Planı (2018-2020) da yayınlandı. UTİKAD raporunda dile getirilen görüşler ile eylem planında yer alan hedef ve planların paralellik göstermesini de göz önüne alarak UTİKAD Görüşleri ve e-İhracat Stratejisi ve Eylem Planı’nda yer alan hedefler doğrultusunda yapılacak düzenlemelerin Türkiye’nin e-ihracatının gelişmesine büyük katkılar sağlayacağı öngörülüyor.

 

 

arf

Yukarı