Ana içeriğe atla

http://www.alltrans.com.tr/

YUSEN İNCİ’DEN KALİTELİ VE REKABETÇİ ÇÖZÜMLER

18.12.2020 - 17:33

Türkiye’nin köklü kuruluşlarından İnci Holding ve Japon firması Yusen Lojistik iştiraki Yusen İnci Lojistik, sektöründe güçlü bir küresel oyuncu olarak fark yaratmaya devam ediyor. Hizmetleri hakkında konuştuğumuz Yusen İnci Lojistik Genel Müdürü Hakan Meriç, kaliteli ve rekabetçi çözümleriyle sektörde öne çıktıklarını söyledi.

Hakan Bey, öncelikle Yusen İnci Lojistik’in kuruluş hikayesini kısaca öğrenebilir miyiz?

Yusen Lojistik, 1955 yılında “Ryoko Kosha” adında bir hava taşımacılığı ile Japonya’da faaliyetlerine başladı ve 2012 yılında da “Yusen Logistics Turkey” adı altında Türkiye’de varlık gösterdi. İnci Holding’in iştiraki olarak 1998 yılında kurulan İnci Lojistik ile 2017 yılında, birleşerek yolumuza Yusen İnci Lojistik olarak devam etme kararı aldık. Bu işbirliği ile Türkiye’deki müşterilerimizin global pazardaki ihtiyaçları ile global müşterilerin Türkiye’deki ihtiyaçları için güçlerimizi birleştirdik. Yusen İnci Lojistik olarak “Lojistik Hizmetler”, “Tedarik Zinciri Çözümleri” ve “Tedarik Zinciri Danışmanlık Hizmetleri” alanlarında ulusal ve uluslararası düzeyde hizmet vermekteyiz.

Bugün, dünyanın 46 ülkesinde ofisi, 25.000 çalışanı, 500’ü aşkın lojistik üssü ve 2,90 milyon metre kare depolama alanlarıyla, dünyanın ilk 15 lojistik şirketi arasında yer alan global bir halkanın zinciri konumundayız. Genel olarak Uzak Doğu, Avrupa, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Amerika ile Türkiye arasında uluslararası deniz, kara ve hava yolu taşıma ve depolama hizmetleri ile beraberinde tedarik süreçlerinin iyileştirilmesi, yeni tedarik zinciri süreçlerinin kurgulanması ve uygulamaya geçirilmesi konusunda yönetim ve mühendislik danışmanlık hizmetlerinde faaliyet gösteriyoruz. Başta, otomotiv, sağlık, havacılık endüstrisi, teknoloji, gıda ve perakende sektörleri olmak üzere pek çok sektöre özel çözümler ile katma değer yaratmaktayız. Genel merkezimiz olan İstanbul’un yanı sıra, İzmir ve Bursa’da şubelerimiz, havalimanı ofislerimiz, Manisa ve Kemalpaşa’da 30.000 metrekare depolama alanlarımız mevcuttur.

Lojistik faaliyetlerinize temas edecek olursak, hangi taşıma türlerinde yoğunlaşıyorsunuz? Sizi öne çıkaran ayrıcalıklarınız nelerdir?

Yusen İnci Lojistik olarak, özellikle uluslararası deniz, hava, kara taşımasında ve son destinasyon ülkedeki depolama hizmeti ile fark kazandırmaktayız. Supply Chain dediğimiz Tedarik Zinciri Yönetimi ekranı ile aynı 100’den fazla tedarikçiden ürünleri internet ortamında konsolide yaparak müşterilere zaman kazandırıyoruz. Bu model ile müşterilerimize hem lojistik anlamında hem de zaman ve tasarruf anlamında çok katkı sağlıyoruz.

Aynı zamanda intermodel hizmetleri ile fark yaratmak için modeller geliştiriyoruz. Türkiye’nin dış ticaretinin yüksek ve gelişmekte olduğu ülkelerde, Yusen’in ofislerinin ve operasyonel kabiliyetinin yüksek olması, ihracat müşterileri için daha kaliteli ve rekabetçi çözümler sağlaması, müşterilerimiz tarafından tercih edilme sebeplerindendir.

Peki pandemi sürecine nasıl ayak uydurdunuz? Bu zorlu süreçte ne gibi önlemler aldınız?

Covid-19 elbette tüm dünyayı olduğu gibi bizleri de çok ciddi olarak etkiledi. Özellikle hava kargo taşımalarımızın hacimlerinde uçakların yere inmesiyle beraber Nisan ve Mayıs aylarında yüzde 40 civarı bir azalma yaşadık. Çok sayıda iptal edilen uçuşlar ile birlikte birçok siparişimizde iptaller veya ertelenmeler oldu. Müşterilerimizin taşımalarını ve iş sürekliğimizi aksatmamak için dijital altyapımız sayesinde çok hızlı bir şekilde evden çalışma düzenine geçtik. Havalimanı ekibimizi mobil hale getirdik. Ayrıca Avrupa’daki hublarımız sayesinde Türkiye’den servisi olmayan lokasyonlara transit servislerimiz ile kargolarımızı güvenle ulaştırmaya devam ettik. Kurumumuz için en önemli noktalar çalışanlarımızın sağlığını korumayı en ön planda tutmak ve tüm önlemlerimizle iş sürekliğimize devam etmek yönünde oldu. Tüm bu deneyimlerimizle, bundan sonra başımıza gelebilecek pandemi durumlarını da risk haritamıza ekledik. Bu öngörüler ışığında gelecekteki yeni çalışma modellerimiz için de farklı inovasyon çalışmalarımızı sürdürmekteyiz.

Dijital dönüşüm artık şirketlerin olmazsa olmazı. Teknolojik dönüşüm adına hangi adımları atıyorsunuz?

Dijital dönüşümle ilgili olarak sadece Türkiye olarak değil global olarak da bir çok hedeflerimiz mevcut. Kısaca burada yaptığımız dönüşümlerde Akıllı Palet IoT Projesi, MultiFactor Authentication, DRC için Azure Site Recovery, Yusen Advance, YuTrack, SD-WAN Projesi, CRM ve Sharepoint gibi belki de ismini duymadığınız bir çok yeniliği uygulamaya koymuş bulunuyoruz.

2021’e ilişkin büyüme hedeflerinizi ve yatırım planlarınızı öğrenebilir miyiz?

2017’de gerçekleştirdiğimiz ortaklık sonrasında Japon ortağımızın sinerjisi ve gücüyle Türkiye pazarındaki varlığımızı güçlendirmeyi ve global ölçekte yüksek kaliteli uluslararası lojistik hizmetleri geliştirmeyi amaçlıyoruz. Ülke koşulları ve pazar dinamiğine bağlı olmakla birlikte yılda yaklaşık yüzde 25-30 civarında büyüme hedefimiz bulunuyor. Buradaki amacımız tercih edilen lojistik firması olabilmek. İşletmemizde verimlilik artışı ile beraber kaliteli hizmet ve müşteri odaklılık daima gündemimizin başlıca konuları arasında yer alıyor. Global olarak da belirlenen ‘Dünyanın tercih edilen lojistik firması olma’ vizyonumuz doğrultusunda sürdürülebilir büyümemizi desteklemek için yeni fikirler uygulamayı ve hizmet kalitesini her geçen gün artırmayı hedefliyoruz. Teknoloji ve insan kaynağına yatırım yapıp, elde edeceğimiz ortak fayda ile birlikte önümüzdeki yıllarda da özellikle iş hacminin artışına ve müşteri ihtiyaçlarına paralel olarak yatırımlarımızı İK’ya, lojistik IT altyapı sistemlerine ve kontrat lojistiğine yönlendireceğiz.

2021 yılı için hedeflerimizi gözden geçirdiğimiz bir dönemdeyiz. Pandeminin olası etkilerini en aza indirmek ve bu süreçten daha da güçlenerek çıkmak için, şirketimizin dijital altyapısını güçlendirmek, uzaktan çalışma modelleri üzerinde gelişme sağlamak, satış faaliyetlerimizi günün koşullarına uydurup daha fazla müşteriye ulaşmak öncelikli hedeflerimiz olacaktır.

Biraz da sektörün Türkiye’deki durumuna değinelim. Sektörde yaşanan en büyük sorun sizce nedir?

Türkiye’deki lojistik sektörü hızlı büyüyen, çok sayıda oyuncuyu barındıran, rekabeti yüksek ve dinamik bir sektör. Lojistik sektöründe müşteri beklentilerini karşılamak, kalite ve değer sunabildiğine odaklanmak ve kaynakları rasyonel ve verimli bir biçimde yönetmek, kabul edilebilir düzeyde sürdürülebilir bir finansal performans sağlar. Sektörümüzdeki en büyük sorunlardan biri lojistik altyapı yatırımlarının yeterli olmaması, standartlarının sağlanmaması ve aynı zamanda gümrük mevzuatında yapılması gereken iyileştirmelerin yetersiz kalması, bu alanlarda sektör olarak iyileştirmeler bekliyoruz.

GALATA

Yukarı