Ana içeriğe atla

F

Logitrans Fuarı’nın yansımaları

19.12.2018 - 14:51

Fuarlar, sektörlerin gelişmesinde en önemli araçlardan biridir. Fuarların amacı sadece alıcı ve satıcıyı yan yana getirmek değildir. Bunun ötesinde bir sektörün üyelerinin birbirleriyle tanışmalarını, kaynaşmalarını, yeni iş olanakları yaratmalarını, uygulanacak yeni teknolojilerle tanışmalarını, özellikle otomasyon ve bilgi sistemleri konusunda bilgilendirilmelerini sağlayan yönleri de söz konusudur. Özellikle uluslararası katılımcıların yer aldığı fuarlar, uluslararası iş birliklerinin yapılması, yurt dışında uygulanan sistemlerin örnek alınması açısından da yararlı olmaktadır. 
Lojistik fuarları da ülkemizde lojistiğin bilinmesinde, gelişmesinde çok önemli sonuçlar yaratmıştır. Sadece İstanbul’da değil, Mersin, Gaziantep, İzmir, Ankara gibi illerimizde de küçük çerçeveli fuarlar düzenlenmiş ve Anadolu lojistikle tanışmıştır. İstanbul’da her yıl 3-4 kuruluş tarafından yapılan lojistik fuarları ve lojistiği içine alan genel amaçlı fuarlar, zaman içinde etkisini ve ilgisini kaybetmiş ve lojistik sektörü için hizmet üreten firmaların değil, bu sektöre mal, malzeme, ekipman satan firmaların katıldığı küçük fuarlar haline gelmiştir. 

YERLİ FİRMALAR NEDEN AZDI?
Sektörde her türlü zorluğa rağmen çalışmalarını 12 yıldır aksatmadan sürdüren tek fuar organizasyonu olan Logitrans Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Fuarı da bu sene 14-16 Kasım 2018 tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşti. Bir organizasyonun 12 yıldır sürdürülmesi zor bir çalışmadır. 
Bu sene düzenlenen fuar çalışmasında 20 ülkeden 136 firmanın katıldığı raporlanmıştır. Türkiye dışından, özellikle Avrupa’dan katılan firmaların organizasyonunu, fuar organizatörü Eko Fuarcılık ortağı Messe München sağlamıştır. Yine organizasyon raporlarına göre 50 ülkeden 14 bin 100 ziyaretçi de çok yüksek bir rakamdır. Kutlarım. 
Madalyonun görünmeyen yönüne veya bir diğer deyişle beklentilerimize bakınca, Türkiye’den olan katılımlarda aynı parlaklığı göremiyoruz. Geçmiş yıllarda sadece Türk firmalarının koca bir fuar alanını doldurdukları pozisyonları hatırlayınca, bu sene ilgilerinin çok düşük olduğunu görmüş bulunuyoruz. Geçmiş yıllarda daha fuar bitmeden, gelecek dönem için rezervasyon yapan firmaları hatırlayınca bu ilgi azalmasının nedenlerini incelemek durumunda kalıyoruz. 
Fuar katılımcılarına bakınca, geçmiş yıllarda her fuarda yer alan büyük lojistik firmalarını, kargo firmalarını, depolama ekipmanı ve makine üreticilerini göremedik. Nedeninin sadece ekonomik kriz olmadığını biliyoruz. Geçmiş fuarlardan elde ettikleri yararların azalması, yeni müşteri bağlantıları yapamamaları, çalıştıkları sektörlerden ziyaretçi gelmemesi, bu firmaların ilgilerinin azalmasının nedenleri içindedir.
İçinde yaşadığımız ekonomik kriz, katılımcıların değil, ziyaretçilerin azalmasına yol açabilir. Firmalar yaptıkları işlerin gelişmesini değil, korunmasını hedefleyen bir vizyon içindedir. Buna rağmen ziyaretçilerin sayısının artmasında üniversitelerin lojistik kulüplerinin katılması ve öğrenci ziyaretleri de etken olmuştur. 

ÖDÜL TÖRENİ, FUARA İLGİYİ ARTIRDI
Fuara ilgiyi artıran bir aktivite de yıllardır sürdürdüğümüz Lojistik Atlasları ödül törenidir. Sektöründe başarılı oldukları bir jüri tarafından belirlenen kuruluşlara geleneksel hale gelen atlas heykelleri verilmiştir. 
Fuara ilgiyi çeken bir başka konu da konferans ve panellerdir. Logitrans 2018’de şu konularda salon toplantıları düzenlenmiştir: 
-İntermodal Taşımacılık ve Türkiye – Endüstrinin Belirlemesi Gereken Öncelikler
-Almanya’da Lojistik Çözümler 
-Hava Kargo – Dijital Dünyaya Hazırlık 
-Dijital Trendler Lojistik Endüstrisini Nasıl Etkiliyor? 
-Kuşak ve Yol – Türkiye ve Avrasya Bölgesi’ndeki Fırsatlar ve Tehditler
-2023 Vizyonuyla Hizmet İhracatında Lojistiğin Yeri – Fırsatlar ve Riskler
-Lojistikte Eğitim: Profesyonellerimizi Nasıl Yetiştiriyoruz? 
2019 yılında daha fazla Türk katılımcıyla düzenlenecek Logitrans 2019’u heyecanla bekliyoruz.

arf

Yukarı