2000 yılında faaliyetlerine başlayan ve 23 yıllık bir geçmişe sahip olan Nat Yazılım; B4B, B2B, B2C ve mobil e-ticaret alanında büyük kuruluşlardan KOBİ’lere kadar geniş bir kitleye hizmet sunuyor. Nat Yazılım Yönetim Kurulu Başkanı Onur Aytaç ile bir araya geldiğimiz Kasım sayımızda Aytaç, bugüne kadar binin üzerinde müşteriye hizmet verdiklerini ve 2024 yılının ilk çeyreğinin sonunda Orta Doğu ve Avrupa’ya açılımı planladıklarını ifade etti.
“E-ticaret yazılımınızı NAT’a bırakın, zamanınız size kalsın” mottosuyla 2012 yılından itibaren; B4B, B2B, B2C hizmetlerine ek olarak mobil e-ticaret uygulama yazılımları alanında da faaliyet göstermeye başladıklarını söyleyen Nat Yazılım Yönetim Kurulu Başkanı Onur Aytaç, KOBİ’lerin Türkiye ekonomisinin lokomotifi konumunda olduğunu belirterek Türkiye’de toplam ticari işletmelerin %98’ini KOBİ’lerin oluşturduğunu belirtti. Toplam ticaretin %70’inin de KOBİ’ler üzerinden yapıldığını aktaran Aytaç, Türkiye’de yaklaşık 3 milyonun üzerinde B2B ticaret faaliyetleri yürüten KOBİ’nin bulunduğunu sözlerine ekledi. “Bunların içindeki 450 bin KOBİ imalat sektörüne hizmet veriyor. Onların da sadece yaklaşık 5 bini B2B kullanıyor.” diyen Aytaç, Türkiye’de bu alanda büyük bir pazar olduğunun altını çizdi.
Sektöre girdiği 2000’li yıllarda S.S Tüm Kooperatifler Birliği’nin ERP yazılımlarını yaptıklarını söyleyen Aytaç, 2006 yılından itibaren B2B, B2C ve mobil e-ticaret alanlarında geliştirdikleri ürünlerle KOBİ’lerin dijitalleşme yolculuğunda ve maliyetlerinin azaltılması yönünde müşterilerine çözüm ortağı olduklarını ifade etti. Aytaç ayrıca Nat Yazılım olarak, farklı sektörlerde hizmet veren müşterilerinin ihtiyaçlarına yönelik geliştirdikleri B4B ve B2B e-ticaret ve e-tahsilat sistemleriyle üretim, ithalat ve dağıtım faaliyetlerini gerçekleştiren müşterilerinin bayileri, alt bayileri ya da satış yapabilme potansiyeli yüksek olan müşterilerine 7/24 erişebilmeleri için web ve mobil uygulama sunduklarını da sözlerine ekledi.
Nat Yazılım’ın uzun yıllar boyunca B2B e-ticaret kanalındaki faaliyetleri neticesinde daha fazla uzmanlaştığını vurgulayan Aytaç; otomotiv, kırtasiye, hırdavat, kitap, oyuncak, gıda, inşaat, kozmetik, pet shop, akaryakıt ürünleri, plastik ve ambalaj ürünleri, iş sağlığı ve güvenliği, duvar kağıdı, doğal madencilik gibi birbirinden farklı sektörlerde alanının önde gelen kuruluşları ile çalıştıklarını ifade etti.
Halihazırda geniş bir ekiple, kuruluşundan bugüne kadar binin üzerinde müşteriye hizmet verdiklerini de sözlerine ekleyen Aytaç, “Teknopark’ta bir AR-GE merkezimiz ve Kadıköy’de genel merkezimiz var. Önümüzdeki yıl yurt dışı açılımı da planlıyoruz.” dedi.
İlk yurt dışı açılımlarını Azerbaycan’da yaptıklarını ifade eden Aytaç, Azerbaycan’ın ünlü bir kozmetik zinciri için bir proje üstlendiklerini ve önümüzdeki yıl Orta Doğu ve Avrupa pazarlarına açılmayı planladıklarını vurguladı. Orta Doğu’daki az gelişmiş ülkelerin e-ticaret ve internet altyapılarının diğer ülkelere nazaran çok daha hızlı gelişeceğini ve oradaki ihtiyaçların Avrupa’ya kıyasla çok daha farklı olduğunu düşündüklerini belirten Aytaç, bu nedenle bu pazarın büyüme potansiyelini çok daha yüksek gördüklerini de sözlerine ekledi.
Otomobil en iyi örnek
Tüm şirketlerin üretim, satış ve dağıtım faaliyetlerinde sürdürülebilir bir iş modeli kurgulayabilmek adına B2B modelini uygulamak zorunda olduklarını söyleyen Aytaç, B2B iş modelini otomobile benzeterek, “Bir otomobili üretebilmek için tüm parçaları birçok farklı tedarikçiden satın alan üretici, ürünü nihai sona ulaştırdıktan sonra tüketicilerine sunuyor. Bu aşamada ana üreticinin tedarikçileriyle kurduğu iş modelini B2B iş modelinin en net örneklerinden birisi olarak gösterebiliriz. Bir tüketici otomobil satın aldığında, aynı anda onlarca hatta yüzlerce markanın da ürününü satın almış oluyor. Dolayısıyla B2B iş modelinin satın almada, satış ve tedariklerin yönetilmesi aşamasında zorunlu olduğunun altını çiziyoruz.” dedi.