Ana içeriğe atla

medya

2017’nin ilk etabında en çok Civic talep gördü

06.09.2017 - 10:54

2017’nin ilk altı ayının diğer yıla oranla yüzde 9 oranda daraldığını belirten  Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cem Özütok, mevcut düşüşün aksine bu yıl satışlarını bir önceki seneye istinaden yüzde 64 artırdıklarını dile getirdi ve 2017’de en çok talep gören ürünlerinin Civic olduğunu söyledi.

2017 yılının ilk altı aylık sürecini sektör ve firmanız açısından değerlendirir misiniz? Bu altı aylık süreçte nasıl bir performans sergilediniz?
2017 yılının ilk altı ayına bakacak olursak sektör genelinde 2016 yılına göre yüzde 9 oranında bir daralma olduğunu görüyoruz. Bunun başlıca nedenleri hem ÖTV hem de kurlardaki artışlar olarak gösterilebilir. Sektör genelindeki düşüşün aksine Honda olarak 2017 yılının ilk altı aylık döneminde binek otomobil pazarında satışlarımızı bir önceki yıla göre yüzde 64 artırarak yükselen performansımızı devam ettirerek satışlarını en çok artıran marka olduk.

İlk yarıyılda en çok talep gören ürününüz hangisi oldu?
2017 yılının ilk yarısında en çok talep gören ürünümüz Civic oldu. Ekim 2016’da onuncu neslinin satışına başladığımız Civic Sedan ve 2017 yılının şubat ayında üretim hattımızdan çıkan en güçlü yerli binek otomobil unvanına sahip olan Civic RS ile satış grafiğimizi üst noktalara çıkarttık. Takip eden mart ayında satışa sunduğumuz Civic Hatchback ile birlikte Civic ailesi 2017’nin ilk yarısında en çok talep ve beğeni gören modellerimiz oldular.

Peki, bu süreçte nasıl bir pazarlama stratejisi izlediniz, senenin geri kalanı için de aynı stratejilerle mi yola devam edeceksiniz? İkinci yarıyılda herhangi bir kampanyanız vs olacak mı?
Biz pazarlama faaliyetlerimizi online ve dijital mecralar etrafında konumlandırdık. Bunun başlıca sebebi, online ve dijital mecraların konvansiyonel mecralara göre hedeflemelerinin çok daha net bir şekilde yapılabilmesi, daha efektif ve ölçülebilir sonuçlar alınmasıdır. Önümüzdeki dönemde de planlarımızı online ve dijital ağırlıklı olarak devam ettirmeyi planlıyoruz. İçerik stratejimize bakıldığında ise satış kampanyaları yerine, markamızın yüksek imaj konumunu sürdürecek çalışmalar yapıyoruz. Özellikle mayıs ayında lansmanını yaptığımız NSX modelimizle 360 derece iletişim gerçekleştirdik.

Son olarak ikinci yarıyıla yönelik hedef ve planlarınızdan bahseder misiniz?
2017 yılının ikinci yarısında Civic ailesinin en güçlü ve sportif üyesi olan Civic Type-R’ın lansmanını gerçekleştireceğiz.  Yılın son ayında da fabrikamızda ikinci vardiya üretime başlamayı planlıyoruz. Böylece hem iç pazar hem de ihraç pazarlarından gelen yoğun taleplere cevap vermek istiyoruz.  2017 yılını bu gelişmelerle kapattıktan sonra, 2018’in ilk aylarında uzun zamandır merakla ve ilgiyle beklenen Civic sedan dizel motorlu modelimizin üretimine başlayacağız.

rize

 

Yukarı