Ana içeriğe atla

medya

Otomotiv sektörü geçen yıla oranla yüzde 8,58 azaldı

06.09.2017 - 10:46

Her ne kadar sektör kan kaybetse de Hyundai olarak gerek satış gerekse satış sonrası hizmetlere devam ederek pazar paylarını artırmayı hedeflediklerini dile getiren Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, bu konuda özellikle yeni modelleri IONIQ ve i30’a güveniyor.

“ÖTV VE KUR ARTIŞLARINDAN DOLAYI PAZAR KAN KAYBETTİ”
“ODD verilerine göre Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2017 yılı altı aylık dönemde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 8,58 azalarak 401 bin 158 adet olarak gerçekleşti. 2016 yılı altı aylık dönemdeyse bu adet 438 bin 817’di. Bu sebeple bazı segmentlerde ve markalardaki sert düşüş ve daralma, pazarın kan kaybetmesinde etkili oldu” açıklamasında bulunan Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, “Bu yılbaşında söylediğimiz ve beklentilerimiz arasında olan yüzde 10’luk düşüşe uygun bir daralma. Bu daralmanın en büyük nedenleri arasında ÖTV ve kur artışları yer alıyor. Tüketicilerin bir kısmı ilerleyen dönemlerde fiyatların daha da zamlanacağı endişesiyle vakit kaybetmeden satın alım süreçlerini hızlandırırken bir kesim de yükselen fiyatlar sebebiyle bekleyişlerini sürdürüyor ya da kararları ertelemiş durumdalar” dedi. 
Özellikle premium markaların gözle görülür düşüşlerinin de toplam satışlara etki ettiğinden bahseden Göker, “Bu sebeple genel anlamda bakacak olursak otomotiv sektörü tüm segmentler ve markalar olmak üzere bir bütündür ve satışları bir zincirin halkası olarak değerlendirmek daha doğru olacaktır” dedi. 

EN FAZLA SATILAN ÜRÜN İ20 
“Hyundai Assan olarak yılın ilk 6 ayında 118 bin adetlik üretim gerçekleştirdik ve bu rakamın 108 bin 569 adetini de 40’tan fazla ülkeye ihraç ettik” ifadesinde bulunan Göker, iç pazardaki satışlarına yönelik verileri de bizlerle paylaştı. Göker, “10 bin adetten fazla satılan i20 ve onu 5 bin 87 adetle takip eden Accent Blue modelimizin en çok satıldığını söyleyebiliriz. Bir diğer popüler modelimiz ise sadece 1.6 litre turbo benzinli motorla satışa sunduğumuz Tucson ve satış adeti ise ilk 6 ayda 3 bin 711” dedi. 

“PAZAR KAN KAYBETMESİNE RAĞMEN HYUNDAI OLARAK PAYIMIZI ARTIRDIK”
Hyundai olarak çalışmalara ara vermediklerini, pazarlama alanında gündelik işlerin yanı sıra sosyal medya ve dijital pazarlama alanındaki projelere de ağırlık verdiklerini dile getiren Göker, “Yılın ilk altı ayında 23 bin 990 adet araç satışı gerçekleştirerek bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2 satışlarımızı artırdık. Pazar kan kaybetmesine rağmen Hyundai olarak payımızı artırdık ve şu an toplam satışlarda yüzde 6.1 pazar payı ile beşinci sırada bulunuyoruz. Fakat sadece binek otomobil satışları olarak değerlendirirsek yüzde 7.4 pazar payımız var ve dördüncü sırada yer alıyoruz. Kısacası beklentilerimiz ve hedeflerimiz doğrultusunda ilerliyoruz. Mart ayının sonunda yeni i30 modelimizi piyasaya sunduk ve geçtiğimiz hafta da yepyeni teknolojisiyle öne çıkan hibrit modelimiz IONIQ’i 123 bin 900 TL’den satışa sunduk. Her iki yeni modelimizin satışlarımıza olumlu bir şekilde katkı etmesini hedefliyoruz” dedi ve sözlerine Hyundai’nin ikinci yarıyıla yönelik hedeflerini belirterek devam etti: “Hyundai son yıllarda global anlamda bir değişim gösteriyor. Sadece Türkiye’de değil dünyanın birçok ülkesinde satışlarını ve pazar payını artırıyor. Böylelikle yeni müşteriler kazanırken marka imajını da artırmış oluyor. Ülkemizde de benzer bir durum söz konusu ve müşteri profilimiz her geçen gün değişim gösteriyor. İkinci yarıda da gerek satış gerekse satış sonrası alanındaki hizmetlerimize devam edeceğiz. Özellikle i30 ve IONIQ modellerimizin de desteğiyle pazardaki payımızı artırmayı hedefliyoruz. Bunun için dijital dünyanın olanaklarından yararlanırken aynı zamanda yaygın ve etkili bayi ağımızla da çeşitli test sürüş aktiviteleri yapmaya devam edeceğiz.”

rize

 

Yukarı