Ana içeriğe atla

itt

Renault 2017 yılında Avrupa elektrikli araç pazarında lider oldu

13.02.2018 - 11:44

2017 yılını elektrikli modelleri ZOE, Twızy ve Kangoo ile Avrupa elektrikli araç pazarını lider tamamladıklarını söyleyen Renault Maıs Genel Müdürü Berk Çağdaş, “ZOE, 2017 yılında satışlarında yüzde 44 gibi yüksek oranda artış kaydederek Avrupa’nın en çok satılan elektrikli otomobili oldu” dedi.

“Hızla dijitalleşen dünya konjonktüründe değişen tüketici alışkanlıkları ve gelişen çevre bilincine bağlı olarak otomotiv sektöründe de değişim yaşanıyor. Öncelikli olarak temel ihtiyaçları karşılayacak, çevreyi ve atmosferi daha az kirletecek ya da hiç kirletmeyecek ayrıca servis, bakım yedek parça vs. daha ekonomik işletme masraflarına sahip özelliklere sahip araçlar tercih ediliyor” diye konuşan Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş, “Hızla fosil yakıtlı motorlardan uzaklaşan veya kullanımını azaltan elektrikli ya da hibrid olmak üzere alternatif enerji unsurlarını kullanan motorlara sahip araçların ağırlıkta olacağı bir otomotiv pazarına doğru yol alıyoruz” dedi. 

ELEKTRİKLİ ARAÇ SATIŞLARI ARTTI
Renault’un 2009 yılından bu yana yüzde 100 elektrikli motor teknolojisine yaptığı yatırımla bu alanda öncü ve lider marka olarak konumlandıklarını ifade eden Çağdaş, “Markamız 2017 yılını elektrikli modelleri ZOE, Twizy ve Kangoo ile Avrupa elektrikli araç pazarında lider olarak tamamladı. Avrupa’da elektrikli araç satışları 2017 yılında bir önceki yıla göre yüzde 38 artış gösterdi. Renault ise bu pazarda yüzde 23,8 paya sahip. Model bazında ise ZOE, yine 2017 yılında satışlarında yüzde 44 gibi yüksek oranda artış kaydederek Avrupa’nın en çok satılan elektrikli otomobili oldu. Türkiye pazarında ise 2017 yılında bir önceki yıla göre artış gözlemleyebiliyoruz ancak toplam pazardan aldığı pay henüz çok düşük. Renault olarak ZOE ve Twizy modelleri ile yer aldığımız bu pazarda yüzde 55 paya sahibiz” diye konuştu.
Gelişen elektrikli otomobil pazarında teknolojilerin de geliştiğine değinen Çağdaş, “Renault, inovasyon programını ve Z.E. (Zero Emission – Sıfır Emisyon) stratejisini bir adım ileriye taşıyarak geçtiğimiz yıl ZOE’nin menzilini 400 kilometreye çıkardı.  Türkiye’de pazara sunduğumuz diğer elektrikli modelimiz Twizy ise hem konforlu, hem eğlenceli, hem de cesur ve yenilikçi iki koltuklu tasarımıyla kendi segmentini yaratıyor” diye belirtti.

ŞARJ İSTASYONLARININ SAYISI ARTIYOR
Elektrikli otomobil konusunda müşterilerden en çok şarj istasyon ve ünitelerine yönelik konularda sorular aldıklarını belirten Çağdaş, “Elektrikli otomobil araç kullanıcıları ev ya da ofislerine wallbox şarj ünitesi kurulumu gerçekleştiriyor. Bunun yanı sıra Türkiye’de şarj istasyonlarının sayısı giderek artıyor. Örneğin Zoe’nin şarj süresi 1 saat dolumla yüzde 80, 2,5 saat dolumla yüzde 100 dolacak şekilde geliştirildi. Böylece elektrikli araçlar ile bugün Türkiye’de şehirlerarası yolculuk yapmak mümkün hale geldi. Bugün benzin istasyonunda mola verir gibi şarj ederek yola devam etmek mümkün. Türkiye’nin 106 farklı noktasında bulunan ve sayıları giderek artan şarj istasyonları da bu durumu destekliyor” dedi.
Çağdaş son olarak sözlerine şöyle devam etti: “Araçların teknoloji ve mühendisliklerindeki gelişim, özellikle gelişmekte olan ülke toplumlarında elektrikli araçların kullanımına yönelik bilincin artırılmasına, talebin yükseltilmesine fayda sağlayacaktır. Tüketicinin elektrikli otomobillere karşı olan çekimser tutumu da arzdaki hızlı gelişim ile değişecektir. Bu teknolojinin öncü markası olarak, 2018 yılında da elektrikli otomobil pazarındaki güçlü konumumuzu sürdüreceğiz.”

a

Yukarı