Ana içeriğe atla

arf

“Ses getirecek kampanyalara devam etmeyi planlıyoruz”

18.01.2018 - 16:23

Marka olarak kampanyaları kurgularken, tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerini dikkate aldıklarını ifade eden Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, 2018 otomotiv sektörü için öngörülerini de bizlerle paylaştı.

2017’ye “elveda”, 2018 yılına “merhaba” dediğimiz şu günlerde otomotiv sektöründen de birbiri ardına kampanyalar gelmeye başladı. Peki, sizin 2018 için hazırlamış olduğunuz kampanya nedir?
2017 otomotiv sektörü açısından oldukça hareketli geçen bir yıl oldu; özellikle kurlardaki dalgalanmalar neticesinde zaman zaman aynı ay içerisinde birkaç defa kampanya ve satış şartlarını değiştirmek durumunda kaldık. Aralık ayı ise tüm sektörde yoğun kampanyalar ile senenin kapandığı bir dönem. Biz de Peugeot olarak bu rekabetçi ortamda binek araçlarda “KDV’nin yarısı”, ticari araçlarda “KDV’nin tamamı” bizden kampanyası ile fark yarattığımıza inanıyoruz. 
2018 yılının detaylarını konuşmak için henüz erken, çünkü bir taraftan 2017 yıl sonuna odaklanmış olmamız, diğer taraftan da yukarıda belirttiğimiz kur dalgalanmaları bizleri uzun soluklu planlamalar için temkinli olmaya itiyor. Bununla birlikte marka olarak 2018 yılı içinde de Aralık ayında olduğu gibi fark yaratacak, rekabet içinde ses getirecek kampanyalara devam etmeyi planlıyoruz. Tabii ki bu planlamalarda müşterilerimizin talepleri ve beklentileri de temel belirleyici faktör olacaktır.

Kampanyaların tüketici üzerindeki etkisi hakkında bilgiler verir misiniz? Kampanyalardan nasıl dönüşler alıyorsunuz?
Şüphesiz ki sunulan kampanyalar tüketicilerin tercihlerini etkileyen en önemli unsurlardan. Herkesin kalbinde yatan marka ya da markalar olmakla birlikte markaların sunduğu teklifler, farklı ödeme imkanları, alternatif satın alma çözümleri tüketicilerin alışveriş listesine girmekte belirleyici etkenlerden oluyor. 
Marka olarak kampanyalarımızı kurgularken tüketicilerin beklentilerini ve ihtiyaçlarını mutlaka değerlendiriyoruz, bu sebeple geri dönüşler de olumlu ve satışa teşvik edici oluyor. Bunun yanı sıra bir kampanyanın başarısı sürdürülebilir olmasından da geçiyor. Her ay farklı farklı kampanyalar açıklamak tüketici zihninde karışıklığa neden olabiliyor, çünkü otomobil satın alma kararı genellikle araştırma, bilgi alma süreçleri ile uzun vadeye yayılan bir karar. Bu sebeple ekonomik koşulların izin verdiği ölçüde ortalamada iki üç aylık dönemlerde devam eden kampanyalar kurgulamaya özen gösteriyoruz.

Peki, kampanyalarınızı neye göre belirliyorsunuz?
İlk çıkış noktası müşterilerimizin beklentisi ve ihtiyaçlarını değerlendirmek oluyor. Sonrasında ise dönemselliğe, mevsimselliğe ve ekonomik şartlara göre şekillenen farklı alternatifler ve kurgular üzerinde çalışıyoruz. Tabii ki rekabete göre de ara aksiyonlar almak gerekebiliyor.

Son olarak 2018 otomotiv sektörü için sizce nasıl bir yıl olacak, bu yıl için öngörüleriniz nedir?
2018 yılında da Türkiye ekonomisine ve otomotiv pazarına güveniyoruz. Orta vadede de pazar payımızı yüzde 8’e çıkarmayı planlıyoruz. Daha önce Push to Pass Planı’nda da açıklandığı üzere her yıl bir yeni model lansmanı ile ürün gamımızı canlı tutacağız. Büyüme stratejimizin merkezinde mevcut bayi teşkilatımızın performansını daha da yukarı taşımak ve müşteri memnuniyetinde de referans marka olmak yatıyor.

yyy

Yukarı